Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-29, 18:28
  #1
Medlem
Freddyfishs avatar
Hade en fantastisk dag på Rörö och Öckerö med omnejd, och när hungern gör sig påmind under eftermiddagen/kvällen och barnen tjatar så tänker man såklart att "en pizza hade fan inte vart fel nu".

Glädjen kom snabbt när jag såg ett halvsunkigt ställe vid hamnen i Öckerö - här stannar vi såklart, för sunkiga ställen kan as bra pizzor? Eller?

Kommer in till lokalen med frugan och de tre barnen och ägaren stormar fram viftar med armarna och verkar uppriktigt glad, nä, totalt jävla ÖVERLYCKLIG att vi är där.
Vi får fram och kollar på "menyn", som är ett A4 liggandes på ett bord och brevid ligger det en rejäl hög med kvitton (?).
Ägaren pekar och pratar massor, och vi inser nu i efterhand att han har gjort det tusentals gånger innan för att avleda uppmärksamheten ifrån de pyttelilla siffrorna som tydligen är priset för rätterna.
Han visar även bilder på alla rätterna på sin macbook pro som han har stående öppet, som vars enda syfte verkar vara att "visa en bild på rätterna".

Vi beställde, fortfarande totalt ovetande om vad det är för typ, men jag och frugans blickar möts och vi försöker hålla inne skrattet för allt blev bara konstigare - snabbt.

In kommer en något berusad snubbe, som säger högt "......800kr för en pizza", varav ägaren får fel och slänger ut honom med våld.
Detta fick mig att börja kolla recensioner och shocken kom väldigt snabbt...
Räknade snabbt ihop vad allt skulle kosta och fick panik - över 3000 svenska kronor hade allt skiten gått på, för skit..
Min konflikträdsla gjorde det inte bättre heller, utan jag lyckades få det mesta avbrytet.
En pizza med färska räkor som hade blivit närmare 900 SEK - blev en margerita för 200.
Tre andra rätter avbröts och kom undan med att betala cirka 600.

En del utav mig vill tro att ägaren fick något dåligt samvete utav att de min panik över att semesterkassan försvann, kanske att mina små barn bidrog till det. Vad vet jag.

Förstår inte varför kommunen eller konsumentverket gör något åt detta solklara fall utav ocker och bedrägeri..

Aja, nu är det något som jag och frugan skrattar åt iallafall
Citera
2022-07-29, 18:43
  #2
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Hade en fantastisk dag på Rörö och Öckerö med omnejd, och när hungern gör sig påmind under eftermiddagen/kvällen och barnen tjatar så tänker man såklart att "en pizza hade fan inte vart fel nu".

Glädjen kom snabbt när jag såg ett halvsunkigt ställe vid hamnen i Öckerö - här stannar vi såklart, för sunkiga ställen kan as bra pizzor? Eller?

Kommer in till lokalen med frugan och de tre barnen och ägaren stormar fram viftar med armarna och verkar uppriktigt glad, nä, totalt jävla ÖVERLYCKLIG att vi är där.
Vi får fram och kollar på "menyn", som är ett A4 liggandes på ett bord och brevid ligger det en rejäl hög med kvitton (?).
Ägaren pekar och pratar massor, och vi inser nu i efterhand att han har gjort det tusentals gånger innan för att avleda uppmärksamheten ifrån de pyttelilla siffrorna som tydligen är priset för rätterna.
Han visar även bilder på alla rätterna på sin macbook pro som han har stående öppet, som vars enda syfte verkar vara att "visa en bild på rätterna".

Vi beställde, fortfarande totalt ovetande om vad det är för typ, men jag och frugans blickar möts och vi försöker hålla inne skrattet för allt blev bara konstigare - snabbt.

In kommer en något berusad snubbe, som säger högt "......800kr för en pizza", varav ägaren får fel och slänger ut honom med våld.
Detta fick mig att börja kolla recensioner och shocken kom väldigt snabbt...
Räknade snabbt ihop vad allt skulle kosta och fick panik - över 3000 svenska kronor hade allt skiten gått på, för skit..
Min konflikträdsla gjorde det inte bättre heller, utan jag lyckades få det mesta avbrytet.
En pizza med färska räkor som hade blivit närmare 900 SEK - blev en margerita för 200.
Tre andra rätter avbröts och kom undan med att betala cirka 600.

En del utav mig vill tro att ägaren fick något dåligt samvete utav att de min panik över att semesterkassan försvann, kanske att mina små barn bidrog till det. Vad vet jag.

Förstår inte varför kommunen eller konsumentverket gör något åt detta solklara fall utav ocker och bedrägeri..

Aja, nu är det något som jag och frugan skrattar åt iallafall
Google har till och med klassat pizzerian som en turistfälla.

Hamnens Restaurang & Brasseri Tourist trap
1/5 stjärnor med 82 recensioner är ingen vidare.

Majoriteten av alla gäster klagar på deras hutlösa priser, vilket är fullt förståeligt.
Citera
2022-07-29, 18:46
  #3
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Arbetade 2 dagar på det här stället för några somrar sedan. Ägaren tror att han byggt upp Öckerös Michelinkrog men i själva verket driver en sunkig pizza-hak. Allt som tillagas är fryst, även pizzadegen. Han tycker om att munhuggas med individer som ifrågasätter hans medvetna strategi om att vilseleda med priset. Invånarna, kommunen och övriga näringsidkare har ett vaksamt öga på denna verksamhet, det ändå man väntar på är att ägaren ska tabba till sig ordentligt, kanske inte kan hantera sin aggressionsproblem och kanske nitar någon och får fängelse? Om du nu läser detta, ska du veta att hela Öckerö vill få bort dig.

Pizzerian verkar vara uppskattad bland dom som bor på Öckerö.
Citera
2022-07-29, 19:14
  #4
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Pizzerian verkar vara uppskattad bland dom som bor på Öckerö.

Ja ju mer man tänker på det så mer absurd är det. Glad att jag kom relativt lindrigt undan..
Har lärt mig att kolla recensioner INNAN jag köper något iallafall, och inte vara en dum turist.
Citera
2022-07-29, 19:28
  #5
Medlem
TheJackets avatar
Stället är ökänt och omtalat flera ggr på Flashback. Kul att folk fortfarande går på den minan
Citera
2022-07-29, 19:42
  #6
Medlem
cybergrodans avatar
https://www.tripadvisor.se/Restauran...est_Coast.html
Haha, tryck ''se webbplats''
Citera
2022-07-29, 19:46
  #7
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
https://www.tripadvisor.se/Restauran...est_Coast.html
Haha, tryck ''se webbplats''

Haha såg det med Rapportera bedrägeri..
Citera
2022-07-29, 20:57
  #8
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Stället är ökänt och omtalat flera ggr på Flashback. Kul att folk fortfarande går på den minan

Inte alltid man tänker på att söker upp ställen på Flashback innan man ska äta
Men ja, jag tar på mig det att jag inte tog varningsklockorna på allvar.
Citera
2022-07-30, 14:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Pizzerian verkar vara uppskattad bland dom som bor på Öckerö.
Inga öbor går på den restaurangen.
Varnar folk som går förbi
Han har hållit detta ställe i över 20 år.
Dem har ett avtal har jag hört som inte kan brytas.
Det pågår ett rykte att den ska stängas nu bara rykte
__________________
Senast redigerad av Eagle5555 2022-07-30 kl. 14:51.
Citera
2022-07-30, 14:56
  #10
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Stället är ökänt och omtalat flera ggr på Flashback. Kul att folk fortfarande går på den minan

Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
https://www.tripadvisor.se/Restauran...est_Coast.html
Haha, tryck ''se webbplats''

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Hysteriska omdömen på Google och Tripadvisor Kollade upp ägaren, och ja självklart en babbe, de är alltid helt väck, lever i nån rubbad fantasivärld och ska fuska. Tomten tror väl han är en duktig krögare och kan mat.. galet.
Ägarens Instagram:
https://www.instagram.com/hamnens_restaurang/
Citat:
Hamnens Restaurang Öckerö Centrum start 1993 Endast Instagram,alla övriga konto är falska, skapad av bedragare och avundsjuka personer.

Det är tragiskt att se alla gäster som han har tjatat om att få ta kort på, man hittar många bilder på utländska turister med ett obekvämt leende framför kameran. Helt ovetandes om vad notan faktiskt kommer landa på.
Citera
2022-07-30, 14:58
  #11
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Ägarens Instagram:
https://www.instagram.com/hamnens_restaurang/

Det är tragiskt att se alla gäster som han har tjatat om att få ta kort på, man hittar många bilder på utländska turister med ett obekvämt leende framför kameran. Helt ovetandes om vad notan faktiskt kommer landa på.

https://www.instagram.com/p/CSqjGZ7o..._web_copy_link

Visst fan är det där vanlig smörgåsskinka???
Citera
2022-07-30, 15:02
  #12
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
https://www.instagram.com/p/CSqjGZ7o..._web_copy_link

Visst fan är det där vanlig smörgåsskinka???
Det ser verkligen ut som smörgåsskinka.

Ägaren är Adn*n Ötün*
* = a, c

Hans omsättning från 2020 ligger mellan 300 - 499 tkr
Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2020.

Många turister betalar säkert med kontanter, vilket kan vara en förklaring till varför Adn*n har redovisat så lite till Skatteverket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback