2023-05-11, 07:44
Medlem
Sådär ja. Enligt Göteborgs-Posten är nu Kronofogden inkopplad för avhysning av blatten och hans restaurang.

Vägrar han att avlägsna sig när Kronofogden kommer tillkallas polis för så kallad handräckning. Troligtvis vet Kronofogden redan om att polis kommer att behövas och kommer därmed begära handräckning redan från början.

Skönt att han försvinner. Dock helt otroligt att sådan här ockerverksamhet och lurendrejeri kan få fortgå så länge som det faktiskt gjort.
Citera
2023-05-11, 07:52
Medlem
JustZlatans avatar
Såg kvittona på tripadvisor och tycker inte alls att det var så extrema priser. Lite dyrare än i Stockholm. Äter man med hela familjen är det klart att det blir någon tusenlapp eller två.

Men alltid roligt att läsa puckade människors recensioner när de blivit lurade. Ät inte på restaurang är mitt tips. Allt blir godare och billigare om man lagar mat hemma om man inte är handikappad i köket.
Senast redigerad av JustZlatan 2023-05-11 kl. 08:00.
Citera
2023-05-11, 07:59
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sådär ja. Enligt Göteborgs-Posten är nu Kronofogden inkopplad för avhysning av blatten och hans restaurang.

Vägrar han att avlägsna sig när Kronofogden kommer tillkallas polis för så kallad handräckning. Troligtvis vet Kronofogden redan om att polis kommer att behövas och kommer därmed begära handräckning redan från början.

Skönt att han försvinner. Dock helt otroligt att sådan här ockerverksamhet och lurendrejeri kan få fortgå så länge som det faktiskt gjort.

Jag har tillbringat många dagar av mitt liv på Öckerö på somrarna mest och då fanns det skitstället även då och vi var aldrig där och käka för öborna varnade oss om att ägaren är inte riktigt frisk. Man gick till Strandbaren istället som var ett jättemysigt ställe med stor ute-altan och man kunde kasta pil och spela biljard och så hade dom Jack-Vegas maskiner. Och god mat och vettiga priser på Öl och sprit . Varje Lördag satt man där med gubbarna och tjötade trav innan man gick till Henrys kiosk och lämnade in travet.

Gamla goda tider som tyvärr aldrig kommer tillbaka då min vän som bodde på ön inte finns mer . RIP Strandbaren
Citera
2023-05-11, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Såg kvittona på tripadvisor och tycker inte alls att det var så extrema priser. Lite dyrare än i Stockholm. Äter man med hela familjen är det klart att det blir någon tusenlapp eller två.

Men alltid roligt att läsa puckade människors recensioner när de blivit lurade. Ät inte på restaurang är mitt tips. Allt blir godare och billigare om man lagar mat hemma om man inte är handikappad i köket.
497kr för en räkmacka låter rimligt.. Det kan vara svårt att laga maten hemma om man är på semester.
Citera
2023-05-11, 08:12
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
497kr för en räkmacka låter rimligt.. Det kan vara svårt att laga maten hemma om man är på semester.

Det är väl fan inte rimligt ? Det är inte en Michelin-krog

Hawaiipizza 227:-
Pizza med räkor 327:-
Gyros 237:-

Starköl 137:-

https://imgur.com/CqYOHdS
Citera
2023-05-11, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det är väl fan inte rimligt ? Det är inte en Michelin-krog

Hawaiipizza 227:-
Pizza med räkor 327:-
Gyros 237:-

Starköl 137:-

https://imgur.com/CqYOHdS
Men det är ju ett "berg" av räkor
Citera
2023-05-11, 08:20
Medlem
Hade en liknande restaurang som öppnade vid mitt sommarställe. Ägaren lurade mina gamla föräldrar på en rejäl summa. Jag tog mig till restaurangen för att snacka med ägaren varpå jag blev hotad med att släkten är på väg. Då bestämde jag mig för att dra ihop min egna "släkt" och under någon månads tid gjorde vi livet till ett helvete för ägaren. Punkterade däck på hans bil, om och om igen. Skickade smällare mot hans villa mitt i natten, drog av frugans sjal från huvudet. Det sista jag såg av honom och hans familj var när vi drog ihop hela vårt gäng och efter en sommarfest drog till haket allihopa för att köpa pizza. Han insåg att hans egna släkt på ca 15 pers inte skulle ha en chans mot oss, och han fick instället bjuda oss på pizza så långt ingredienserna räckte. Han flyttade från byn några veckor efter det.

Hårt mot hårt är det enda som funkar. Lura dom som lurar, trakassera dom som trakasserar, slå dom som slår. När dom är många mot dig, då drar du ihop fler. PUNKT!
Citera
2023-05-11, 08:21
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Jag har tillbringat många dagar av mitt liv på Öckerö på somrarna mest och då fanns det skitstället även då och vi var aldrig där och käka för öborna varnade oss om att ägaren är inte riktigt frisk. Man gick till Strandbaren istället som var ett jättemysigt ställe med stor ute-altan och man kunde kasta pil och spela biljard och så hade dom Jack-Vegas maskiner. Och god mat och vettiga priser på Öl och sprit . Varje Lördag satt man där med gubbarna och tjötade trav innan man gick till Henrys kiosk och lämnade in travet.

Gamla goda tider som tyvärr aldrig kommer tillbaka då min vän som bodde på ön inte finns mer . RIP Strandbaren

Det låter jättemysigt, men Jack vegasmaskiner brukar inte vara en bra indikator på att stället är bra. Det är väl snarare tvärt om?
Citera
2023-05-11, 08:36
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det låter jättemysigt, men Jack vegasmaskiner brukar inte vara en bra indikator på att stället är bra. Det är väl snarare tvärt om?

Det är i alla fall ett tecken på att stället inte försöker spela över sin klass.
Citera
2023-05-11, 08:48
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det är i alla fall ett tecken på att stället inte försöker spela över sin klass.

Ja Strandbaren var ett vanligt ställe och trevlig personal och dom var aldrig omöjliga. Minns att vi fick köpa med oss en hel back öl hem än gång en Lördagkväll tror jag det var . Men sedan fick vi tips om att det såldes smuggelsprit ute på Hönö vid fiskebodarna så då blev det att åka dit sedan när man behövde något i alkoholväg.
Citera
2023-05-11, 09:24
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ja Strandbaren var ett vanligt ställe och trevlig personal och dom var aldrig omöjliga. Minns att vi fick köpa med oss en hel back öl hem än gång en Lördagkväll tror jag det var . Men sedan fick vi tips om att det såldes smuggelsprit ute på Hönö vid fiskebodarna så då blev det att åka dit sedan när man behövde något i alkoholväg.
Vad skulle det då landat på för en back öl? Lite rabatt ska ni ju få, 2400 kronor (100kr/st) blir rätt många procent lägre än ordinarie pris.
Citera
2023-05-11, 09:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Men det är ju ett "berg" av räkor
Pizzaräkor?

Nej fy, hutlösa priser, en stöl för 140 när det borde kosta 50, gyros för 250 när det borde kosta 100.

Allt är tre gånger så dyrt som det borde vara. Men vissa saker är ännu dyrare.

Skönt att de snart är ett minne blott.
Då kanske en seriös aktör kan ta över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in