Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-27, 15:56
  #13
Medlem
Kim22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
koppling mellan just högern och att vara en white knight. Högern är konservativ, och enligt dom så ska man vara män dvs uppoffra sig för kvinnor! För så gjorde man förr!
Sant. White knights förespråkar inte kvinnofrämjande för att dom egentligen tycker så utan pga högeråsikter.
Det handlar om gammal kristen konservativ patriarkalism, definitivt inte om äkta jämställdhet. Personligen avskyr jag dessa svin mer än alla andra tillsammans.
Citera
2022-07-27, 19:07
  #14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Jag tycker också det finns en koppling mellan just högern och att vara en white knight.

Högern är konservativ, och enligt dom så ska man vara män dvs uppoffra sig för kvinnor! För så gjorde man förr!

Vad dessa sk tradcucks däremot blundar för är att förr gav kvinnan ett värde till mannen. Och det var i utbyte till detta, män var white Knights och tog hand om kvinnor som vore de småbarn.

Idag bidrar kvinnor med praktiskt taget inget alls, jämfört med bara för 50 år sedan. Kvinnor idag lagar inte maten åt familjen, de sköter inte hemmet, de sköter inte om barnen, allt oftare skaffar de inte ens barn, de organiserar inte familjens sociala liv med middagar och släktträffar, de syr inte kläder, de uppfostrar inte barn, och de visar inte sina män respekt. De är mer undergivna mot sin chef, än sin man. Kvinnor är inte traditionella, men förväntar sig att män ska vara det.

Att trots dessa hemska kvinnor, uppoffra sig som man är enbart självdestruktivt och korkat.
En konservativ man skaffar sig en traditionell kvinna som är värd att uppoffra sig för. Vänstercucksen uppoffrar sig själva för att skicka godhetssignaler till omvärlden och hoppas de ska bli belönade av kvinnor för detta.

Din analys är helt off.
Citera
2022-07-31, 15:23
  #15
Medlem
nonameds avatar
Motsatsen mot "vit riddare" måste ju ändå vara vänsterns feministiska män som försöker bli kompis med tjejerna för att komma närmare och har ingen chans mot andra män på annat sätt.(snickattack)
Citera
2022-07-31, 15:32
  #16
Medlem
EnCartes avatar
Det handlar om att man anser kvinnor, liksom barn, svagare och därför behöver mer beskydd, men även att det är de som för mannens gener vidare.
Anser man inte det, måste man väl motivera varför barn skulle vara värda att skydda också?
Citera
2022-08-24, 10:33
  #17
Medlem
Fenomenet beror på en avsaknad av fitta i livet
Citera
2022-08-24, 10:39
  #18
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Motsatsen mot "vit riddare" måste ju ändå vara vänsterns feministiska män som försöker bli kompis med tjejerna för att komma närmare och har ingen chans mot andra män på annat sätt.(snickattack)

Motsatsen? Det är väl dessa som är white knights?
Citera
2022-08-24, 13:45
  #19
Medlem
Det finns många olika konservativa talspersoner och de är inte alltid av samma uppfattning.

Men detta var nog den sämsta analysen som jag hört på länge.
Citera
2022-09-06, 11:01
  #20
Medlem
Roidberts avatar
En stor likhet jag kan se mellan vita riddare och nationalister är att båda vill rädda någon som inte vill bli räddad. Men det finns betydligt fler vita riddare än nationalister. Sedan tycker jag att det är bra att försöka hjälpa någon som utsätts för ett brott, oavsett om offret är en man eller kvinna. Klarar man av att stå och titta på medan någon blir våldtagen eller misshandlad bör man ta sig en titt i spegeln och fråga sig om man förtjänar att leva.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback