Citat:
Ursprungligen postat av
Proggrogg
Så du ”fixar nya pengar” (tipsa gärna om hur det går till) eller lånar av någon? Klart dina vänner tror att du är pank när du vill låna.
Och hur motiverar du det att du behöver låna? ”Jo jag har ju pengar men de vill jag ju inte röra så kan jag låna lite av dig”?
För du går väl inte till lånehajar, kreditinstitut? Känns inte som en bra affär.
Jag känner alltid folk som säljer något för att jag sedan ska kunna sälja det med vinst. Jag köper allt så länge priset är rätt.
Som sagt så tror mina vänner att jag är pank. Så behöver inte ens motivera varför jag inte vill röra mina pengar.
Jag tar inga sms-lån eller liknande. Lånar av nära och kära eller betalar med klarna för att sedan betala av allt väldigt snabbt. Men det är väldigt sällan jag lånar pengar.
Kan jag tjäna en röding på något så är det alltid en röding. Även om det tar 1-2 veckor innan saken är såld så är det värt det. Har du flera saker samtidigt blir det några tusen i månaden. Hellre den lilla ansträngningen för att hitta en köpare än att knega en halv dag för 500kr på något tråkigt jobb.