• 1
  • 2
2022-07-26, 00:01
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Det är många svenskar som vill ta livet av sig, varför vill dom det? Det finns mycket mening med livet.

Att tro på gud är en mening, när du dör hamnar du i paradiset, eller på utomjordingar, utomjordingar har placerat oss på planeten och vi kommer till dom när vi dör.

Det är bra att tro på något fint och positivt, alla tror på olika grejer.

Pengar är också en mening med livet, vissa vill tjäna bra pengar och bli rika fort.

Frågeställning:

Varför vill vissa svenskar ta livet av sig? Har dom lågt IQ? Varför döda sig själv när du bara lever en gång?

Särskilt dom som har pengar vill ta livet av sig. Detta för mig verkar vara ett mysterium, men regeringen har gjort det olagligt att uppmana folk till självmord, detta hyllar jag mycket.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...till_H801JuU21

De finns mening med livet, alla skall leva, och tro på något fint. Dör man som gammal så är det inte hela världen, tills dess lever du!
Citera
2022-07-26, 00:06
Medlem
KN1CKED1CKs avatar
Dom som vill ta livet av sig mår mycket dåligt, dom mår dåligt av olika anledningar.
Gud kan suga.
Citera
2022-07-26, 00:07
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Du är inte svensk va?
Eftersom du/din familj kom hit så tyder det på motsatsen din rasist.

Googla depression, självmord + Sverige så får du en tydligare bild om vad det handlar om.

Lycka till.

Varför uppmanar man folk till självmord? Det är inte heller fint, psykiska problem har väl alla men att uppmana folk till att dö ut för det är inte rätt väg.

Jag är assyrisk, är inte svensk, men jag bryr mig ändå om livet.
Citera
2022-07-26, 00:08
Medlem
FnatteTjatteBlattes avatar
Det är för att perfektion är stagnation. Svenskarnas perfekta tillvaro dödar dem inombords.

Ju mer perfekt och ordnad tillvaro du har desto mer dör du inombords.

Lev som en vilde, låt det vara lite kaos i tillvaron.
Citera
2022-07-26, 00:09
Medlem
ayeflatowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnabbNattUggla
Varför uppmanar man folk till självmord? Det är inte heller fint, psykiska problem har väl alla men att uppmana folk till att dö ut för det är inte rätt väg.

Åk hem jävla svartskalle. Fan inte konstigt folk vill ta livet av sig när de lever runt dina gelikar.
Citera
2022-07-26, 00:10
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnatteTjatteBlatte
Det är för att perfektion är stagnation. Svenskarnas perfekta tillvaro dödar dem inombords.

Duscha i kallt vatten är bra för psykiska problem, lev som en vilde också bra, människan är ett apdjur som behöver vara bestämd och farlig.

Håller med helt! Ta inte livet av er, det är inte värt det att hamna på sjukhus med mycket blod osv.
Citera
2022-07-26, 00:10
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:

Vem uppmanar till det? Det är olagligt. Det finns ju de som gör det. Psykopater framförallt. De orsakar psykiskt lidande. Har du nånsin stött på en sådan?
Citera
2022-07-26, 00:11
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Citat:
Vem uppmanar till det? Det är olagligt. Det finns ju de som gör det. Psykopater framförallt. De orsakar psykiskt lidande. Har du nånsin stött på en sådan?

Jo, förr i tiden gjorde folk detta, på internet även på flashback. Folk uppmanade andra att ta livet av sig, det är bra att det är olagligt att göra så nu.
Citera
2022-07-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FnatteTjatteBlatte

Föräldrar lägger grunden för psykisk ohälsa.
Men det kanske ligger nåt i det du säger. Intressant iakttagelse.
Citera
2022-07-26, 00:14
Medlem
Citat:
Jo, förr i tiden gjorde folk detta, på internet även på flashback. Folk uppmanade andra att ta livet av sig, det är bra att det är olagligt att göra så nu.

FB består inte av bara änglar.
Du kanske har sett hur många ser på invandrare, homosexualitet och klimatet?

Men du får gärna svara på min fråga.
Du verkar må bra, eller så mår du bättre av att kritisera och nedvärdera andra. Det är på gränsen till att uppmana.
Citera
2022-07-26, 00:15
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KN1CKED1CK
Dom som vill ta livet av sig mår mycket dåligt, dom mår dåligt av olika anledningar.
Gud kan suga.

Bättre att tro på något, än att inte tro på något alls. Tro på något positivt så kommer man må bättre.

Citat:
FB består inte av bara änglar.
Du kanske har sett hur många ser på invandrare, homosexualitet och klimatet?

Men du får gärna svara på min fråga.
Du verkar må bra, eller så mår du bättre av att kritisera och nedvärdera andra. Det är på gränsen till att uppmana.

Om du läser noggrant så vill jag inte uppmana någon att ta livet av sig, utan bara förstå varför dom vill det.

De flesta som uppmanar gjorde det på internet förr i tiden, på youtube, facebook, och andra sociala medier också, men efter denna lagstiftning har det ändrats, folk har slutat göra så och det är bara bra anser jag.
Senast redigerad av SnabbNattUggla 2022-07-26 kl. 00:18.
Citera
2022-07-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Åk hem jävla svartskalle. Fan inte konstigt folk vill ta livet av sig när de lever runt dina gelikar.

Du har identifierat ett av skälen till stt en del Svenskar inte mår bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in