2022-07-26, 00:17
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnabbNattUggla
Bättre att tro på något, än att inte tro på något alls. Tro på något positivt så kommer man må bättre.

Var försiktig. Ibland får man uppleva det man inte förstår på ett nedvärderande sätt. Då kan du få se hur mycket tron kommer hjälpa dig.
Citera
2022-07-26, 00:17
Medlem
neuron-drones avatar
Väldigt få svenskar tror att pengar är så himla fint och löser alla problem. Har man så att man klarar sig vilket de flesta gör, bra. Det känns naivt att tro att pengar ger folk en mening.

Säg t ex att man har smärta som inte går över. Man kan bara tänka på smärtan. Man hade velat göra andra saker men det går inte. Man vet att smärtan kommer öka hela tiden.

Man får vara en riktig fajter där för att inte tänka dåliga tankar.

Sedan kan folk ha mental smärta. Där de tror att den aldrig ska gå över. Ge dem tre mille men de kan fortfarande inte bli glada, för smärtan tar fokuset så de kan inte göra något roligt.
Citera
2022-07-26, 00:18
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Tycker att Anne Heberline satta fingret på det hela med formuleringen "jag vill inte dö, jag orkar bara inte leva"

Kan verkligen suga musten ur en att hata sig själv, och då spelar det inte så stor roll om man harat sig själv i en etta i Bagarmossen eller i en våning på Östermalm. Enda skillnaden ät väll möjligen att man i en våning på Östermalm både har mer tid att reflektera över sig själv, samtidigt som man han ha väldigt mycket bredare och tydligare referenser till vad man inte lyckats med.
Citera
2022-07-26, 00:20
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Var försiktig. Ibland får man uppleva det man inte förstår på ett nedvärderande sätt. Då kan du få se hur mycket tron kommer hjälpa dig.

Att tro på något är det bästa som finns, vissa vill tro att utomjordingar kan ha placerat oss på planeten. Detta är en bra tro ändå.
Citera
2022-07-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KN1CKED1CK
Dom som vill ta livet av sig mår mycket dåligt, dom mår dåligt av olika anledningar.
Gud kan suga.

I maj för 30 år sedan i år tog min storebror sitt eget liv,vi såg det inte komma! Inte ett ord hade andats om att han mådde dåligt

Han var ensamstående med en 6-årig son och hade ett särboförhållande med en kvinna som han tidigare hade bott ihop med!

Sonen var hans liv men ändå valde han att lämna honom ensam,varför!? Det får vi aldrig veta men jag hoppas på att få träffa honom när jag släpper taget!

Vi har tyvärr mycket psykisk ohälsa i samhället idag men farligast är den som vi inte vet om såsom det var med min bror! 😪
Citera
2022-07-26, 00:35
Medlem
Treansiktens avatar
Stenåldernsmänniskan är inte anpassad för det moderna livet av slaveri. Våra naturliga, otroligt vackra, kilometer långa och fria gräsytor med exotiska djur och paradisliknande utsikter är ersatta med extremt fula och deprimerande cementvägar och högljudda fordon. Plast och föroreningar. Gift och onaturliga kemikalier i mat. Eller varför inte den moderna dildon, höga skyskrapor till byggnader. Höjden av det arroganta mänskliga egot som försöker nå Gud. Knapra piller, bedöva med alkohol eller lev som en deprimerad zombie. Hjulet måste fortsätta rulla för annars blir våra mästare som äger världen missnöjda.

Det är deras värld och vi är bara NPC-karaktärer.
Citera
2022-07-26, 00:47
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Det är många svenskar som vill ta livet av sig, varför vill dom det? Det finns mycket mening med livet.

Att tro på gud är en mening, när du dör hamnar du i paradiset, eller på utomjordingar, utomjordingar har placerat oss på planeten och vi kommer till dom när vi dör.

Det är bra att tro på något fint och positivt, alla tror på olika grejer.

Pengar är också en mening med livet, vissa vill tjäna bra pengar och bli rika fort.

Frågeställning:

Varför vill vissa svenskar ta livet av sig? Har dom lågt IQ? Varför döda sig själv när du bara lever en gång?

Särskilt dom som har pengar vill ta livet av sig. Detta för mig verkar vara ett mysterium, men regeringen har gjort det olagligt att uppmana folk till självmord, detta hyllar jag mycket.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...till_H801JuU21

De finns mening med livet, alla skall leva, och tro på något fint. Dör man som gammal så är det inte hela världen, tills dess lever du!

Jag tror att överklassen av svenskar vill ta död på underklassen. De använder invandring som ett vapen.
Citera
2022-07-26, 00:53
Medlem
anomaligns avatar
Kan inte tala för någon annan, men för mig är det lite som så att man hatar sig själv och sin art, och man vill bara stiga av tåget, slänga sig själv och sitt bagage åt helvete och låta resten fortsätta utan en. Man känner sig äcklad, arg och uppgiven, och matt. Allting man ser på är oavsett dess skönhet bara aska, som inte har nått sin riktiga form ännu.
Senast redigerad av anomalign 2022-07-26 kl. 00:55.
Citera
2022-07-26, 01:22
Medlem
ju smartare du blir desto mindre relation har du med andra och du känner dig som en 'outsider'. för att kunna umgås med andra måste du vara dum som dem annars kommer de att avvisa dig men du kan inte hjälpa det att du är smart även om du låtsas. vilket är en del som leder till depression och självmord.
Citera
2022-07-26, 01:29
Avstängd
Vi lever i ett starkt institutionerat samhälle där vi inte styr våra liv eller våra tankar där de rika blir rikare och de fattiga blir fattigare.
Sekularismen betyder slaveri
För levde vi som bönder och hade jobbet utanför hemmet.
Det har blivit tuffare att vara människa. Förr räckte det med att man gick grundskolan för att få jobb nu måste man ha en master degree.
Vi har byggt ett samhälle som är gjord för robotar och snart är fler och fler utan jobb.
Förr så försörjde mannen sin fru och sina barn samt sina föräldrar men nu måste alla jobba och ta lån för att överleva och i varje institution finns faran med att någon kan göra en orosanmälan.

De svenskar som har fattat det har flyttat från Sverige. Sverige är inte det gamla det fria det en gång var.
Citera
2022-07-26, 08:50
Medlem
Citat:
Det är många svenskar som vill ta livet av sig, varför vill dom det? Det finns mycket mening med livet.

Att tro på gud är en mening, när du dör hamnar du i paradiset, eller på utomjordingar, utomjordingar har placerat oss på planeten och vi kommer till dom när vi dör.

Pengar är också en mening med livet, vissa vill tjäna bra pengar och bli rika fort.

Frågeställning:

Varför vill vissa svenskar ta livet av sig? Har dom lågt IQ? Varför döda sig själv när du bara lever en gång?

Särskilt dom som har pengar vill ta livet av sig. Detta för mig verkar vara ett mysterium, men regeringen har gjort det olagligt att uppmana folk till självmord, detta hyllar jag mycket.

De finns mening med livet, alla skall leva, och tro på något fint. Dör man som gammal så är det inte hela världen, tills dess lever du!

Kan det vara du som har låg IQ? Sverige är ett sekulariserat samhälle och att tro på Gud är mer ett kulturarv än något annat.

Pengar betyder ingenting annat än en dopaminkick (för de som får en kick av tanken på pengar). Bästa sättet att få dopaminkickar är att knarka, för det kräver mindre arbete än att få ihop pengar. Hur tänker du ens när du föreslår pengar? Med pengar kommer ansvar, ofta långa arbetsveckor, tid ifrån familj och vänner, falska bekanta och en osäkerhet på vilka som är äkta vänner och inte. Att generellt jaga kickar leder bara till toppar och dalar, inte inneboende långvarig tillfredsställelse.

Svaret på varför svenskar vill ta livet av sig är att vi lever i ett individualistiskt samhälle där lönearbete betonas kraftigt. Människan är en social varelse, den ska leva i sin sociala grupp och utföra uppgifter meningsfulla för gruppen - inte leva ensam med dagliga uppgifter, meningslösa för individen själv.
Citera
2022-07-26, 09:16
Medlem
Mrcool911s avatar
Citat:

Frågeställning:

Alla kanske inte tycker som dig när det gäller detta och vissa väljer själva att avsluta livet pga att det blir för tungt.

Dina argument får dig att låta som ett underutvecklat cp-barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in