2023-03-14, 00:15
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Det de indirekt menar är att det slutligen brast för L då han inte pallade mer. Är det okej att mörda en bebis för att det brister för en? Nej, skulle jag säga. Men jag är å andra sidan inte så chill med bebismord.

Fast det är inte vad TR säger. De säger att L levt under psykisk påfrestning under lång tid med bebis, barn, djur, hund, städning, mat mm. De säger vidare att det inte är ställt utom rimligt tvivel att det kan ha gått till såsom L sagt. Därför frikändes han.
Citera
2023-03-14, 00:16
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Det där är en extremt skev tolkning av kritiken mot Isabella, och det är du givetvis medveten om. Eller tycker du att det är chill som förälder att försumma sina barn och bruka narkotika?
Nej det är inte en skev tolkning av dina inlägg.
Jag tycker inte det är chill att döda ett barn oavsett vad den andra föräldern gör.
Det är nog bara du och Lukas som tycker det funkar som ursäkt.
Citera
2023-03-14, 00:16
Medlem
Hunnerkungens avatar
Vem har hand om de stackars barnen nu?
Citera
2023-03-14, 00:19
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det är inte en skev tolkning av dina inlägg.
Jag tycker inte det är chill att döda ett barn oavsett vad den andra föräldern gör.
Det är nog bara du och Lukas som tycker det funkar som ursäkt.

Som sagt, aldrig påstått att den psykiska misshandel Lukas utsatts för ursäktar honom på något sätt. Det kan möjligen vara en del av förklaringen (detta har till och med du varit inne på), men aldrig en del av någon ursäkt. Ursäkter finns inte här.
Citera
2023-03-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast det är inte vad TR säger. De säger att L levt under psykisk påfrestning under lång tid med bebis, barn, djur, hund, städning, mat mm. De säger vidare att det inte är ställt utom rimligt tvivel att det kan ha gått till såsom L sagt. Därför frikändes han.
Och de säger också att det inte kan varit I eftersom hon inte var hemma under den aktuella tidsramen. Därmed återstår L eller hunden. De lyckas inte bekräfta hans historia om hunden, och kunde tyvärr heller inte bevisa att L mördade bebisen. Men ja, sannolikhet osv...L är frustrerad över att blivit utkastad och hunden brukar alltid lämna rummet när dörren är öppen och har aldrig tidigare lagt sig på bebisen. Vilket sammanträffande egentligen.
Citera
2023-03-14, 00:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
TR säger alltså att det är en stor påfrestning för en man att klara det kvinnor gör hela tiden.
Jupp det säger att praktarslet kan ha gjort det för att han nekades knull och gjorde samma jobb som kvinnor gör hela tiden.
Samtidigt säger dom att dom inte vet om han gjort det.
Kul.
Alla vet att Lukas dödade barnet men han kan inte dömas för alla grottar ner sig i att Bella var med någon annan.
Så fungerar Sverige.
Som vilken muslimstat som helst.
Citera
2023-03-14, 00:24
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Och de säger också att det inte kan varit I eftersom hon inte var hemma under den aktuella tidsramen. Därmed återstår L eller hunden. De lyckas inte bekräfta hans historia om hunden, och kunde tyvärr heller inte bevisa att L mördade bebisen. Men ja, sannolikhet osv...L är frustrerad över att blivit utkastad och hunden brukar alltid lämna rummet när dörren är öppen och har aldrig tidigare lagt sig på bebisen. Vilket sammanträffande egentligen.

Nu behövde inte TR bekräfta Lukas historia, bara åklagarens, men du ser; förhållandena är alltså relevanta.
Citera
2023-03-14, 00:25
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
TR säger alltså att det är en stor påfrestning för en man att klara det kvinnor gör hela tiden.
Jupp det säger att praktarslet kan ha gjort det för att han nekades knull och gjorde samma jobb som kvinnor gör hela tiden.
Kul.
Alla vet att Lukas dödade barnet men han kan inte dömas för alla grottar ner sig i att Bella var med någon annan.
Så fungerar Sverige.

Tror kvinnor i motsvarande situation också skulle känna påfrestning.
Citera
2023-03-14, 00:27
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du läser inte ens vad jag skriver. Jag har inte påstått att jag förstår eller ursäktar honom. Jag har vid flera tillfällen skrivit att jag anser han är en lågbegåvad idiot samt att jag anser att han antagligen haft ihjäl sitt barn. Det betyder inte att jag måste ta Isabella och hennes försummande av barnen i försvar (som du gör).
Ok
Jag skulle inte försvara Bella på samma sätt om det inte var för alla osakliga påhopp på henne.
Citera
2023-03-14, 00:28
Medlem
Citat:
Kul.
Så fungerar Sverige.
Extra lustigt blir det när han faktiskt inte ens klarade av det. Hunden var understimulerad, barnen fick yoghurt till middag, djuren saknade mat och vatten och hemmet var stökigt och ostädat. Och ja, bebisen dog.
Citat:
Nu behövde inte TR bekräfta Lukas historia, bara åklagarens, men du ser; förhållandena är alltså relevanta.
Men likt förbannat kunde de inte fastslå att skadorna var orsakade av hunden.
Citera
2023-03-14, 00:33
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Extra lustigt blir det när han faktiskt inte ens klarade av det. Hunden var understimulerad, barnen fick yoghurt till middag, djuren saknade mat och vatten och hemmet var stökigt och ostädat. Och ja, bebisen dog.

Men likt förbannat kunde de inte fastslå att skadorna var orsakade av hunden.

Håller med. Lukas var uppenbarligen inte lämpad för allt detta massiva underhåll. Synd att han inte hade hjälp av en annan vuxen, liksom.
Citera
2023-03-14, 00:36
Medlem
Citat:
Håller med. Lukas var uppenbarligen inte lämpad för allt detta massiva underhåll. Synd att han inte hade hjälp av en annan vuxen, liksom.
Ja, väldigt synd att han var så övertygande i att han skulle klara av att ta hand om en bebis när I ville göra abort. Också synd att han inte ens lät I hålla i bebisen. Det var ju "pappas flicka" som bara skulle vara med pappan, trots att han ansågs olämplig redan på BB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in