Citat:
Ursprungligen postat av
silopsilop
Så i din familj så ska den som går hemma ha fritid och vila medan den som jobbar först heltid på jobbet sköter studierna och sedan fixar barn och hushåll.
Funkar normalt inte så nej.
Nej om jag läser förhören så pratar man inte om någon längre tid än dom tre veckor det gäller.
Hon arbetar så att hon är trött när hon kommer hem är knappast hjärnforskning att räkna ut.
Du kanske skulle prova heltidsarbete du också så du får känna på det.
Det normala är att den som går hemma tar lejonparten när det gäller hushåll och barnskötsel.
Om du någon gång vart föräldraledig hade du vetat att det är inte fritid hela dagarna med små barn. Vissa absolut, men definitivt inte alla barn.
Och nej, i vår familj sköter inte den som är föräldraledig allting medans den som jobbar ligger på soffan när hen kommer hem.
I vår familj DELAR vi på sysslorna som ska göras. Vare sig vem av oss som är föräldraledig (och för att förtydliga för dig så jobbar jag 100% och min partner har egen firma och jobbar ca 150% plus gård och flertalet djur) och inte fan ligger hen på soffan med mobilen efter arbete.
Om jag skulle sätta mig in i deras situation med bebis, två barn i lågstadieåldern som bråkar en hel del (säger barnen själva i förhör), understimulerad hund, andra djur och ett hus att sköta så låter det som semester att åka iväg och arbeta. Är ju inte direkt ett tungt arbete hon har 🙄
Men eftersom du inte verkar förstå ett jämställd förhållande så tänker jag inte diskutera någonting med dig mer. Det leder ingenstans när du inte kan tänka på någon annan än din stackars ”Bella”