2023-01-28, 14:23
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Videoförhören på enhet för barn kommer senare och dom förhören är det som används i åtalet.
Till dom förhören så var Robin där.
Första samtalet hemma hos Johan finns inte inspelat och ingår inte i åtalet.
Det finns två trygga föräldrar kring pojkarna och det är Johan och Robin, där Johan är den mest stabila.
Åtalet handlar inte om bästa föräldern utan om att Lukas dödade sitt barn.

Det finns i slasken och slasken går att begära ut. Alla förhör lägga till handlingarna sen sorteras det som ska gälla i åtalet ut. Resten hamnar i slasken. Slasken är en del av utredningen bara sånt som åklagaren inte finner relevant för en fällande dom.
Citera
2023-01-28, 14:27
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Aha, var det så det hängde ihop det var ett utav barnen som har bevittnat detta,
men det fråntar ju ändå inte saken att L ger de svar han gör.

Självklart måste han bemöta Fhl. påstående med hur han anser sig ha uppträtt.

Absolut, fråntar dock inte att barnets vittnesmål är hans egen upplevelse.
Citera
2023-01-28, 14:28
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Visst är det väl så att I kan yrka på skadestånd om L blir dömd ? Om han blir friad så blir det ingenting.

Hon får ersättning av staten om de gjort något fel i samband med hennes frihetsberövande.
Hon får väl skadestånd då hon är barnets mamma om han döms.

Dock betalar inte L ev ersättning för tiden i häktet det gör staten.
Citera
2023-01-28, 14:52
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Hon får ersättning av staten om de gjort något fel i samband med hennes frihetsberövande.
Hon får väl skadestånd då hon är barnets mamma om han döms.

Dock betalar inte L ev ersättning för tiden i häktet det gör staten.

Tack , som jag känner nu så hoppas jag att hon inte får en endaste krona.
Citera
2023-01-28, 15:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Hur fan vet du vad han baserar sin historia på?
Han har själv levt med henne.
Han har barnen 100% idag. Varför då? För att hon är mama of the year? Nej för hon får inte ens ha sina egna barn längre. Säger rätt mycket om henne.

Det var skönt att veta, att hon inte har några barn hemma hos sig längre. Och jag hoppas att hennes nya, Victor (?) har dragit öronen åt sig och stuckit!
Citera
2023-01-28, 16:13
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Från FUP
Robin ombeds berätta hur Isabella är som person.
Robin berättar att hon kastar sig mellan personer och byter ofta jobb. Ibland har hon det jobbigt psykiskt och hon kan vara instabil. Robin upplever att det är mycket drama runt Isabella.
Robin ombeds berätta hur Isabella är som förälder.
Robin fortsätter berätta att Isabella var väldigt kontrollerande under deras tid men Robin kan inte se att det var någon uppenbar risk att barnen skulle fara illa fysiskt. Psykisk ohälsa är svårt att ta på.
Robin säger att han blivit mer och mer orolig då barnen har pratat mer och mer hemma. Han säger att i perioder är det väldigt bra men att det också kan vara perioder då det är väldigt dåligt. Robin säger att Isabella är en periodmänniska.
Robin säger att han blivit mer orolig den sista tiden utifrån vad barnen berättat.
Du måste ha sluntit på tangenterna när du kopierade för du missade det här stycket.

Robin berättar att hon älskar sina barn villkorslöst och hon är en fantastisk mamma på många
plan
Citera
2023-01-28, 16:20
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Du måste ha sluntit på tangenterna när du kopierade för du missade det här stycket.

Robin berättar att hon älskar sina barn villkorslöst och hon är en fantastisk mamma på många
plan
Du läser fasen fup som fan läser bibeln måste jag säga..
Citera
2023-01-28, 16:35
Medlem
Citat:
Men berätta var du fått uppgifter om att Lukas satt och spela på mobilen på sjukhuset då som du påstått. Nämns inte i fup, inte i något förhör.
Var har du fått det ifrån?

Reagerade också på det inlägget och undrar var silop fått den informationen ifrån.

Utan någon slags källa så är det ju lätt att anta att det är påhittat.
Citera
2023-01-28, 17:13
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du läser fasen fup som fan läser bibeln måste jag säga..
Det är ordagrant citerat från förhöret med Robin.
så vad babblar du om?
Citera
2023-01-28, 18:02
Medlem
Matamatas avatar
Citat:

plan
Jag slinter på tangenterna lika mycket som du. Plockar ut det jag tycker behöver belysas. Men R ljuger väl? L har väl sagt åt honom vad han ska säga? L har ju manipulerat alla enligt dig.
Citera
2023-01-28, 18:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag slinter på tangenterna lika mycket som du. Plockar ut det jag tycker behöver belysas. Men R ljuger väl? L har väl sagt åt honom vad han ska säga? L har ju manipulerat alla enligt dig.
Lukas är den som berättat för Robin ja.
Det säger också Robin.
Han ringer och pratar med Lukas och då berättar Lukas att han får göra allt och ojan ojan buff.
Så får Robin samma story av Lukas som barnen berättar och som Lukas sagt till dom.
Ojan ojan buff.
Citera
2023-01-28, 18:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Det är ju du som kommer med påståendet om Anna, varför ska någon annan förklara det.
Nej det gör Linus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in