2023-01-26, 21:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Så att skrika sparka och slå på saker är inte aggressivitet.
Vi har inte samma uppfattning om det faktiskt.

Vi pratade om aggressivitet mot J. Däremot det du beskriver att skrika, slå och dessutom uttala att slänga/sula ”Det” i väggen det är I. Detta upprepas gång på gång i förhör
Att pojkarna också skriker och stampar och blir arga är en självklarhet
Citera
2023-01-26, 21:56
Medlem
missdestiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Och jag reagerar på Lu*as betende, förstår inte att så många i tråden blundar för det.
I-bella är en urusel mamma rent ut sagt, men Lu*as beteende är helknepigt.
Han är fixerad vid sin första hund och sedan den andra som inte var lika bra.
Hund nr. 2 kallar han CP, dock har ingen annan sett att hunden är knepig, inte ens vid besiktningen.

Han kommer att bli dömd för att ha grovt misshandlat sitt barn till döds.

Ja jag vet inte. Kanske reagerar mer på I’s beteende då jag själv är kvinna men L verkar åtminstone tagit hand om barnen på ett sätt I inte gjorde, källa hennes söner.
Sen är det självklart att det finns anledning till varför han är åtalad och inte hon och varken du eller jag vet vad som egentligen hände den där morgonen.
Ska bli intressant att följa rättegången.
Citera
2023-01-26, 21:58
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vi pratade om aggressivitet mot J. Däremot det du beskriver att skrika, slå och dessutom uttala att slänga/sula ”Det” i väggen det är I. Detta upprepas gång på gång i förhör
Det fetade upprepas ju av Lukas.
Något som många i tråden missar är att pappan gång på gång upprepar är att Junie är ”pappas flicka sedan födseln”

Han äger henne. Hur sjukt är inte det..
Citera
2023-01-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Det fetade upprepas ju av Lukas.
Något som många i tråden missar är att pappan gång på gång upprepar är att Junie är ”pappas flicka sedan födseln”

Han äger henne. Hur sjukt är inte det..

Reagerade också på det, tror till och med jag skrev ett inlägg just angående det men tror aldrig jag lade upp det. Det är väldigt mycket ”pappas flicka” upprepningar.
Lukas beter sig märkligt. I beter sig kasst son fan. Men det är Lukas som tar hand om allt där hemma. Förmodligen är det väl han som skakat J pga situationen. Ensam med barn , styvbarn, hund, kycklingar och sambon/mamman till J sover med en ny snubbe. Men det finns ändå tvivel.
Citera
2023-01-26, 22:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Om du läser pojkarnas förhör så ser du att det är Lukas som får dom utbrotten när J skriker.
Ibland har han henne i famnen när han drar igång ibland ligger hon i sängen eller babysittern.
Dom beskriver också hur han gör när han blir arg på hunden.
Det kanske känns obekvämt att läsa det när man satt glorian på honom men gör ett försök.
Citera
2023-01-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Att lämna tre små barn med en så instabil och näst intill galen människa ensam i flera dagar måste väl klassas som ett brott , nästan som att lämna dem ensamma. Skrämmande !! Så om hon inte "tar ansvar för hans brott " , så har hon själv begått ett brott genom att brista i sitt föräldraansvar .

Så sant!!!!!
Citera
2023-01-26, 23:08
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Om du läser pojkarnas förhör så ser du att det är Lukas som får dom utbrotten när J skriker.
Ibland har han henne i famnen när han drar igång ibland ligger hon i sängen eller babysittern.
Dom beskriver också hur han gör när han blir arg på hunden.
Det kanske känns obekvämt att läsa det när man satt glorian på honom men gör ett försök.

Du är väldigt selektiv i din läsförmåga. Du tar heller inte till dig överhuvudtaget vad andra skriver härinne.
Om någon här glorifierar någon så är det du som i inlägg efter inlägg försvarar en vedervärdig manipulativ mamma. Du kanske även läst om I utbrott och hur hon skriker varje gång när J skriker. Det beskrivs också att I är väldigt fysisk mot E och att hon dessutom blivit så arg att hon slagit hål i sovrumsväggen. Så att upprepade gånger säga att hon ska slänga ”det” i väggen om inte L tar henne är ännu bevis på hennes korta stubin och att hon inte ville veta av J.
Men som sagt din läsförståelse är selektiv och man kan ju undra varför?
Citera
2023-01-26, 23:14
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du är väldigt selektiv i din läsförmåga. Du tar heller inte till dig överhuvudtaget vad andra skriver härinne.
Om någon här glorifierar någon så är det du som i inlägg efter inlägg försvarar en vedervärdig manipulativ mamma. Du kanske även läst om I utbrott och hur hon skriker varje gång när J skriker. Det beskrivs också att I är väldigt fysisk mot E och att hon dessutom blivit så arg att hon slagit hål i sovrumsväggen. Så att upprepade gånger säga att hon ska slänga ”det” i väggen om inte L tar henne är ännu bevis på hennes korta stubin och att hon inte ville veta av J.
Men som sagt din läsförståelse är selektiv och man kan ju undra varför?
Säger Lukas
Citera
2023-01-26, 23:15
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Att lämna tre små barn med en så instabil och näst intill galen människa ensam i flera dagar måste väl klassas som ett brott , nästan som att lämna dem ensamma. Skrämmande !! Så om hon inte "tar ansvar för hans brott " , så har hon själv begått ett brott genom att brista i sitt föräldraansvar .

Ja det kan man lugnt tycka!
Citera
2023-01-26, 23:34
Medlem
Hunnerkungens avatar
Förhören med barnen säger det mesta om hur det fungerade eller inte fungerade.
Barn brukar vara väldigt lojala mot sina förädrar men här är de brutalt ärliga om allt
vad Lucas gör därhemma och om allt som mamman inte gör.

Ett av barnen säger i förhör typ
"Vi skulle inte få någon mat om Lucas inte fixade det.
Rädda att han skall flytta och vem som skall ta hand om dem"

Stackars barn ... man mår illa

Ex-mannen verkar vara en bra person, tack och lov!
Citera
2023-01-26, 23:50
Medlem
Ja nu är det väl inte Lukas som säger att han skall sula barnet i väggen, det är väl snare hon som uttrycker sig så.

Utdrag ur förhör med Lukas 28/7-22 ,

Vittnens iakttagelser av Lukas

Vittnen berättar om att du känns frustrerad, att du har haft Junie i famnen och skrikit över
situationen!

Det har jag inte gjort. När jag varit som mest frustrerad på Bella har jag pratat med Junie och
sagt att det vore roligare om mamma bryr sig om dig. Jag har inte skrikit. Bella tar allt som att
jag skriker, om jag höjer rösten lite.

Vittnen uppfattar även att du stampat i golvet då du hållit i Junie och blivit upprörd!

Jag har inte varit arg då jag har varit i närheten av Junie. Jag har blivit arg på Bella när hon
hållit i Junie och Bella har varit trött efter jobbet då har Bella sagt "tyst snart sular jag det här
jävla barnet i väggen" när Junie börjar skrika.

Det vittnena säger är inte att du stampar i golvet och skriker för att du är förbannad utan det
är mer frustration över situationen!
När Junie sover i sovrummet försöker jag prata med Bella men hon blir bara arg. Hon tar allt
som personligt påhopp. Hon skulle behöva ta sin medicin.
Citera
2023-01-26, 23:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Ja nu är det väl inte Lukas som säger att han skall sula barnet i väggen, det är väl snare hon som uttrycker sig så.

Utdrag ur förhör med Lukas 28/7-22 ,

Vittnens iakttagelser av Lukas

Vittnen berättar om att du känns frustrerad, att du har haft Junie i famnen och skrikit över
situationen!

Det har jag inte gjort. När jag varit som mest frustrerad på Bella har jag pratat med Junie och
sagt att det vore roligare om mamma bryr sig om dig. Jag har inte skrikit. Bella tar allt som att
jag skriker, om jag höjer rösten lite.

Vittnen uppfattar även att du stampat i golvet då du hållit i Junie och blivit upprörd!

Jag har inte varit arg då jag har varit i närheten av Junie. Jag har blivit arg på Bella när hon
hållit i Junie och Bella har varit trött efter jobbet då har Bella sagt "tyst snart sular jag det här
jävla barnet i väggen" när Junie börjar skrika.

Det vittnena säger är inte att du stampar i golvet och skriker för att du är förbannad utan det
är mer frustration över situationen!
När Junie sover i sovrummet försöker jag prata med Bella men hon blir bara arg. Hon tar allt
som personligt påhopp. Hon skulle behöva ta sin medicin.
Du citerar inte vittnes iakttagelser av Lukas.
Du citerar Lukas
Lukas säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in