2023-01-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Robin berättar vad Lukas sagt om förhållandet med Bella
Att barnen säger saker väcker också hans oro.
Robin säger att hon aldrig skulle skada sina barn och kan vara en fantastiskt mamma men har svängningar ibland.
Robin är inte ofärgad av Lukas, tvärtom.
Robin har faktiskt fram tills sista veckan innan J dör litat på att Bella kan avlasta honom.
När hon tar med barnet till Victor så är det Robins vecka men han behöver avlastning för att bröderna sliter på varandra och han vänder sig då till Bella.
Om han delade Lukas uppfattning om Bella agerar han då som en ansvarsfull förälder?
Eller är det så att han tyckte Bella var en person han kunde vända sig till när det gällde barnen?
Robin har dessutom kontakt med Anna som är halvsyster till Linus - Linus är Lukas bror.

Nej det var inte R vecka när hon åker till denna V, det skedde på fredagen, dagen när det skiftar till I vecka.
Nu är det ju dock så att jag känner R och hört honom beskriva I långt innan L kom in i bilden och nej han är inte färgad av L.
Han talar absolut om vad L sagt och vad barnen säger men det är bara klargöranden.

Jag vet dessutom att hela hans beskrivning av I inte finns med i FUP, han beskriver I (och har gjort i typ 3år till mig) precis som L gör när dom beskriver henne som person.

...Eller om jag säger såhär:
När jag läser L förhör så får jag gåshud då jag nästan tror det är R som beskriver henne.
L överdriver inte i ett enda förhör när han beskriver henne som person och hennes karaktärsdrag.

Så, nu har vi slagit hål på ditt BS....
Citera
2023-01-28, 00:17
Medlem
Citat:
Att han ringer in med ytterligare förhör handlar kanske om att han inte ens var närvarande vid barnens förhör.
Han lät Johan ta den biten.
Och det var såklart rätt eftersom barnen var med Johan och var trygga med Johan.
Varför lyssnar en försmådd man på en annan försmådd man.
Du bör fråga Robin om det.
Robin har varit orolig för det barnen säger när dom rapar Lukas version.
Robin har inte ansett att Bella är en oduglig mamma för då hade dom inte haft samarbetet kring barnen och Robin hade inte ringt henne när han behövde avlastning.
Jag tror inte Robin försvarar Lukas idag faktiskt.

Du snurrar och vänder dina på dina antagande .

Nej varför skulle R vara med vid barnens förhör, det var ett barnförhör, inte ett pappa och barnförhör.

Varför skulle R överlåta detta till Johan, R är barnens pappa, Johan är enbart gift med deras mamma-

Tror du själv på att en pappa till två barn inte känner sina barn bättre , att han inte skulle genomskåda vad barnen säger, han vet förmodligen hur sina barn både beter sig och pratar dagligdags, han skulle helt klart avslöja barnen om de kom med några berättelser och använda ord som en vuxen har inplanterat hos dem.

Vad R anser om mamman har jag ingen aning om, han gör nog det bästa utav situationen.

Att du tror att R inte försvarar Lukas idag är fullständigt ointressant, du tror, du vet inte,

Jag skulle anta att R håller sig neutral i detta läget, inväntar säkert vad det blir för utslag vid rättegången .
Citera
2023-01-28, 00:19
Medlem
Citat:
Att han ringer in med ytterligare förhör handlar kanske om att han inte ens var närvarande vid barnens förhör.
Han lät Johan ta den biten.
Och det var såklart rätt eftersom barnen var med Johan och var trygga med Johan.
Varför lyssnar en försmådd man på en annan försmådd man.
Du bör fråga Robin om det.
Robin har varit orolig för det barnen säger när dom rapar Lukas version.
Robin har inte ansett att Bella är en oduglig mamma för då hade dom inte haft samarbetet kring barnen och Robin hade inte ringt henne när han behövde avlastning.
Jag tror inte Robin försvarar Lukas idag faktiskt.

Barnen var med sin far vid tillfället som förhöret ägde rum.
Citera
2023-01-28, 00:43
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Det står även klart och tydligt i förhören med pojkarna, speciellt i slutet av Es förhör. Men vad vet jag, förhörsledaren ljuger kanske också.
Citera
2023-01-28, 00:59
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nej det var inte R vecka när hon åker till denna V, det skedde på fredagen, dagen när det skiftar till I vecka.
Nu är det ju dock så att jag känner R och hört honom beskriva I långt innan L kom in i bilden och nej han är inte färgad av L.
Han talar absolut om vad L sagt och vad barnen säger men det är bara klargöranden.

Jag vet dessutom att hela hans beskrivning av I inte finns med i FUP, han beskriver I (och har gjort i typ 3år till mig) precis som L gör när dom beskriver henne som person.

När jag läser L förhör så får jag gåshud då jag nästan tror det är R som beskriver henne.
L överdriver inte i ett enda förhör när han beskriver henne som person och hennes karaktärsdrag.

Det är alltså Robin som är den usla förälderns som lät Lukas döda barnet.
Är det vad du säger?
Nej du känner inte Robin det blir tydligt när du kommer med sådant skit.

Men om du låtsas känna Robin så kan ju redogöra varför han har kontakt med Anna som är Linus halvsyster borde ju vara Lukas också.
Och hur den kontakten ser ut.

Du snackar skit helt enkelt.
Citera
2023-01-28, 01:04
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nej dom var med sin bonuspappa Johan när första förhöret gjordes.
Johan är pojkarnas tryggaste punkt så det var så klart rätt av Robin att fortsätta jobba och låta Johan ta det.
Det kan man inte kritisera.
Citera
2023-01-28, 01:19
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det står även klart och tydligt i förhören med pojkarna, speciellt i slutet av Es förhör. Men vad vet jag, förhörsledaren ljuger kanske också.

Videoförhören på enhet för barn kommer senare och dom förhören är det som används i åtalet.
Till dom förhören så var Robin där.
Första samtalet hemma hos Johan finns inte inspelat och ingår inte i åtalet.
Det finns två trygga föräldrar kring pojkarna och det är Johan och Robin, där Johan är den mest stabila.
Åtalet handlar inte om bästa föräldern utan om att Lukas dödade sitt barn.
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-28 kl. 01:22.
Citera
2023-01-28, 01:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Bra med klargörande!
Det stämmer också väl överens med det som kommer fram om I i FUPEN, hennes beteende, agerande och karaktärsdrag.
Tur pojkarna har R och J som tar sitt ansvar.
Citera
2023-01-28, 02:31
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Så att skrika sparka och slå på saker är inte aggressivitet.
Vi har inte samma uppfattning om det faktiskt.

Stampat i golvet är väl det enda som kommit fram i fup eller?
Citera
2023-01-28, 02:39
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Det finns ju dokumenterade studier på att bebisar kan få samma typ av blödningar vid syrebrist i hjärnan.
Ponera att hon får EP anfall (kan komma utan förvarning) som leder till hjärtstopp och det i sin tur leder till blödningar.
Vid undersökning då så har jag ytterst svårt att tro att man kommer se vad orsaken är.

Därav finns diagnosen plötslig spädbarnsdöd, den tillämpas när man inte vet orsaken. Ett sånt dödsfall kan alltså leda till samma symptom.
Till och med skaparen av triaden (undersökningsmodell för ev skakvåld) har nu ifrågasatt användningen av det då det inte var tänkt att användas för det ändamålet och att det inte är hundra tillförlitligt.

Jag försöker bara tänka utanför boxen då jag inte får ihop allt när jag läser FUP.
Det finns ju faktiskt erkända fall i Sverige där föräldrar blivit oskyldigt dömda för skakvåld osv.

Jag tror man har haft lite för mycket känslor inblandat i utredningen, ddtt är dock spekulation såklart.

Jag har också tänkt syrebrist, då som plötsligspädbarnsdöd. Väldigt hög risk att barn födda förtidigt drabbas.
dick var ju barnet valet enligt vittnesmål därav att det inte håller.

Finns eg ingen teori som håller och är utom rimlig tvivel.
Lukas kanske döms i tingsrätt men tveksamt det håller i hovrätten om man ska se vad lagen säger. De ska vara helt säkra om han döms.
Jag tycker inte det är helt säkert.
Citera
2023-01-28, 05:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Robin berättar vad Lukas sagt om förhållandet med Bella
Att barnen säger saker väcker också hans oro.
Robin säger att hon aldrig skulle skada sina barn och kan vara en fantastiskt mamma men har svängningar ibland.
Robin är inte ofärgad av Lukas, tvärtom.
Robin har faktiskt fram tills sista veckan innan J dörlitat på att Bella kan avlasta honom.
När hon tar med barnet till Victor så är det Robins vecka men han behöver avlastning för att bröderna sliter på varandra och han vänder sig då till Bella.
Om han delade Lukas uppfattning om Bella agerar han då som en ansvarsfull förälder?
Eller är det så att han tyckte Bella var en person han kunde vända sig till när det gällde barnen?
Robin har dessutom kontakt med Anna som är halvsyster till Linus - Linus är Lukas bror.

Det fetade,

så pojkarnas (med diagnoser, båda?), biopappan behöver avlastning på sina veckor???? Och de har även en bonuspappa som avlastar??

Men Lukas, han ska klara alla 3 ungar samtidigt, sköta hus och hem helt själv, samt höns och kycklingar (någon form av minifarm?) och hund (någon huskyras?)???

Citat:
Det tråden borde handla om är vem som dödat barnet
Det har Lukas gjort.

Han är inte dömd ännu, du måste invänta domen!!

Citat:
Läs vad du själv citerar.
Och är du ärlig så vet du också att han baserar stora delar av sitt omdöme på vad Lukas sagt.
Sammantaget från Robin att hon kan vara en bra mamma men strula ibland. Han tror inte att hon skulle skada barnen och haringa hinder att ringa och be henne om hjälp på sina pappa veckor

Läser du förhöret med Robin så är den största kritiken sådant som Lukas berättat.
Robin själv har aldrig varit orolig för att Bella skulle skada barnen. Det finns inte.

Vem kunde L ringa då, när han behövde avlastning och/eller hjälp med 3 barn och djurhållning? Vem kom och avlastade honom??
Citera
2023-01-28, 05:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag har också tänkt syrebrist, då som plötsligspädbarnsdöd. Väldigt hög risk att barn födda förtidigt drabbas.
dick var ju barnet valet enligt vittnesmål därav att det inte håller.

Finns eg ingen teori som håller och är utom rimlig tvivel.
Lukas kanske döms i tingsrätt men tveksamt det håller i hovrätten om man ska se vad lagen säger. De ska vara helt säkra om han döms.
Jag tycker inte det är helt säkert.

Nej, jag håller med, det känns inte säkert att L ens döms i tingstätten. Det verkar finnas en hel del tvivel, och/eller andra potientiella gärningsmän, om det inte är en "naturlig" död.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in