2023-01-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du tydligen helt jävla körd i huvudet.
Bella säger att barn satt där
Hon säger inte att hon tror det för att dom brukar göra det utan hon säger att barnen satt där.
Sen förklarar hon vad barnen brukar göra där.
Fixar du inte ens lågstadiesvenska så sluta skriv till mig för det är bara tradigt att försöka förklara för klart underbegåvade när det hamnar på en nivå man ska stava sig igenom.

Alla som inte är totalkörda i huvudet vet att hon inte riskerar något åtal.
Hon är avförd från utredningen eftersom den friat henne från misstanke.

Jag brukar inte använda sådana ord om människor "att de är körda i huvudet " men kan inte annat säga om dig du är fullständigt körd i huvudet,

Självklart försvarar du din närstående Bella med vad hon säger, medan ditt agg och hat fullständigt lyser igenom när du nämner Lucas.

Hur kan du vara så säker på att Bella talar sanning ? du misstror ju det mesta som Lucas säger .

Jo du jag fixar nog mer än lågstadiesvenska, men du befinner dig inte ens på den nivån, ditt språkbruk är absolut inte det bästa.

Du får nog ta och tagga ner dig en aning, du anser att du behöver stava dig igenom mina inlägg för att jag är underbegåvad, hur tänker du nu ? är det jag som är underbegåvad för att du behöver stava dig igenom mina inlägg. Nej du behöver nog ta till både den begåvningen som du fått och kanske även koppla på din begåvningsreserv.

Som jag har sagt och skrivit till dig tidigare , det finns inget som säger att inte hon kommer att komma upp i detta ärendet igen, det har hänt vid tidigare tillfällen .
Citera
2023-01-22, 21:05
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Den chocken startade ju i så fall på BB och har aldrig släppt.
Inte ens nu efter all tid i häkte.
Nej samtliga på platsen har gjort bedömningen att det inte var chock utan ointresse och likgiltighet.
Läs förundersökningen.

Och med den galningen lämnar denna ansvarstagande hemmakära kvinna sina barn.
Blev hon tvingad genom hot att åka till sin senaste älskare ?
Citera
2023-01-22, 21:06
Medlem
Citat:
Hon ställer ingen fråga i den händelsen däremot visar hon känslor som andra som känner henne kan berätta om.
Lukas gör inte det inte någon gång.

Visar känslor?
Genom att börja fråga sin förra kollega om han kände igen henne, spammar folk på snap att hennes barn ligger på sjukhus/påväg att dö, hur hon nu vet de. Ber sin kille komma och sova på PATIENTHOTELL när hennes barn ligger för döden, ber om träningskläder, spammar att hon kommer bli av med barnen, MAN BLIR INTE AV MED BARNEN PGA EN OLYCKSHÄNDELSE. Hon vet något som ingen annan vet.

En normalt funtad förälder hade GAaaaaaasat hem till sitt sjuka barn, sprungit fram till barnet och skitit fullständigt i om kungen, ens förra kollega eller en miljon kronor stod där breve. Man hade skitit i telefonen, eventuellt ring sina närmaste typ föräldrar, någon som tar hand om övriga barn, någon som behöver komma med hygienartiklar som Max. Träning hade definitivt inte funnits på världskartan för en normal människa om ens barn ligger så illa till som J gjorde. Och låtsas skicka fel sms till V, vem HAR ENS TID MED DE I DEN SITUATIONEN????? de enda känslorna hon visar är narcissistiska känslor och kåthet eftersom de enda hon brydde sig om där och då va om killen hon kärat ner sig i fortfarande kommer vara kvar, om han vill komma och ligga på patienthotellet när barnet knappt lever.
Citera
2023-01-22, 21:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111
Haha, snart blir hon nog hämtad från där hon gömmer sig för att de börjar inse att de ligger någon hund begraven i hennes beteende.

Du tror att bara för att hon är avförd från utredning NU, betyder att de inte kan komma fram ytterligare bevis, nya expertvittnen, nya vittnen på den där tösens beteende och sånt så hon blir misstänkt igen? Sluta lev i din drömvärld
Intressant teori hörrdu! Kan du berätta lite mer om hur du tror att det kommer att gå till?

Pappan står åtalad, men inte mamman. När och hur tänker du dig att vändningen kommer?
Citera
2023-01-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Intressant teori hörrdu! Kan du berätta lite mer om hur du tror att det kommer att gå till?

Pappan står åtalad, men inte mamman. När och hur tänker du dig att vändningen kommer?

Du tror på riktigt att bara för att de finns en förundersökning så är fallet klappat och klart? De kan hända otroligt mycket fram tills rättegången och under rättegången. De finns även många rättsfall där de blivit någon dömd efter ett x antal år. Tror du att detta är första fallet för polisen i Sverige eller?
Citera
2023-01-22, 21:30
Medlem
why123s avatar
Tänkte bara på en sak. Skakvåld är det inte väldigt omdiskuterat, eller hur är det med det?
Citera
2023-01-22, 21:31
Medlem
Citat:

Ja du kan ju ta och läsa här vad LAWLINE Juridiska AB i Stockholm svarar när en person ställer frågan till dem :

Sammantaget
Om en förundersökning läggs ner innebär det att åklagaren inte kommer väcka åtal och det blir därmed inte heller någon rättegång. Därmed kommer varken en friande eller fällande dom att avläggas. Personen kommer därmed i juridisk mening inte att vara friad, utan kommer istället att betraktas som oskyldig.

Det ska dock framhållas att förundersökningen ju kan öppna igen om det framkommer fler bevis som gör ett åtal möjligt. En nedlagd förundersökning innebär ju inte en dom i sig och som vinner rättskraft, utan möjligheten finns alltså att ärendet hamnar i domstol tillslut ändå och att personen där då kan bli antingen friad eller fälld.
Citera
2023-01-22, 21:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111
Du tror på riktigt att bara för att de finns en förundersökning så är fallet klappat och klart? De kan hända otroligt mycket fram tills rättegången och under rättegången. De finns även många rättsfall där de blivit någon dömd efter ett x antal år. Tror du att detta är första fallet för polisen i Sverige eller?
Jag vet hur åtalsprocesser fungerar och sannolikheten att det ska bli en vändning där mamman helt plötsligt åtalas och döms för flickans död bara för att några genier på Flashback sitter och fantiserar om att det är hon som är gärningsperson, är helt obefintlig. Jag bad dig berätta hur du tror att en sådan vändning ska gå till för att du skulle få chansen fundera över det helt orimliga i det.
Citera
2023-01-22, 21:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Ja du kan ju ta och läsa här vad LAWLINE Juridiska AB i Stockholm svarar när en person ställer frågan till dem :

Sammantaget
Om en förundersökning läggs ner innebär det att åklagaren inte kommer väcka åtal och det blir därmed inte heller någon rättegång. Därmed kommer varken en friande eller fällande dom att avläggas. Personen kommer därmed i juridisk mening inte att vara friad, utan kommer istället att betraktas som oskyldig.

Det ska dock framhållas att förundersökningen ju kan öppna igen om det framkommer fler bevis som gör ett åtal möjligt. En nedlagd förundersökning innebär ju inte en dom i sig och som vinner rättskraft, utan möjligheten finns alltså att ärendet hamnar i domstol tillslut ändå och att personen där då kan bli antingen friad eller fälld.
Tror du att pappan blir fälld?
Citera
2023-01-22, 21:37
Medlem
Citat:
Jag vet hur åtalsprocesser fungerar och sannolikheten att det ska bli en vändning där mamman helt plötsligt åtalas och döms för flickans död bara för att några genier på Flashback sitter och fantiserar om att det är hon som är gärningsperson, är helt obefintlig. Jag bad dig berätta hur du tror att en sådan vändning ska gå till för att du skulle få chansen fundera över det helt orimliga i det.

Handlar inte om vad 99% på fb tycker utan troligtvis vad som kommer fram under rättegången. De är ju nya personer som troligtvis kommer höras, nya expertvittnen. De kommer ju inte gå ut efter fup och ha en dagordning efter de.

Du ska väl dit så du bör veta
Citera
2023-01-22, 21:56
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:

Tveksamt. Det jag har läst i FUP tror jag inte håller för en fällande dom, dvs att det skulle vara ställt utom rimligt tvivel att det är pappan som tillfogat flickan de skador som gjorde att hon avled. Finns inga vittnen och inga bevis som är så starka att det talar för en fällande dom med FUP som utgångspunkt i mina ögon. Men vi får väl se inom kort.

Experten i FUP påtalar dessutom att det torde vara inom det senaste dygnet flickan ska ha skakats, vilket i så fall innebär att även mamman skulle kunna utfört skakvåldet. Samma expert påtalar att det även finns fall där det förekommit skakvåld inom en tidsrymd av flera dagar innan man upptäcker skadorna, ovanligt ja, men förekommer. Utifrån det perspektivet i kombination med mammans oerhört märkliga beteende och barnens vittnesmål om deras mammas ord och handlingar lämnar ju en hel del obesvarade frågor som åklagaren i nuläget inte valt att gå vidare med.

Ska bli väldigt intressant att se hur försvaret lägger upp det, vilka expertvittnen som uttalar sig och vad de säger.

Tror ni Bella törs visa sig i rättssalen?
Citera
2023-01-22, 22:00
Medlem
Citat:

Som tur är är det inte någon som skall tro i detta fallet, utan vi har ju en domstol som sköter detta, mamman kommer förmodligen att kallas in som vittne, eftersom hon inte fru, nära släkting eller barn till den åtalade så har hon skyldighet att vittna.
Det kommer ju bli intressant hur hennes vittnesmål kommer att lyda, betänk att nu vittnar hon under ed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in