2023-01-22, 20:05
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111
Att du kan se ”hans lögner” är en dålig ursäkt för att försvara dåliga mamman. ett sätt att försvara det dåliga samvetet.
Att hans lögner är tydliga är en mycket bra ursäkt för att försvara mamman eftersom hans lögner visar att det är han och bara han som kan vara skyldig
Han ljuger ofta men han ljuger inte bra
Citera
2023-01-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Att hans lögner är tydliga är en mycket bra ursäkt för att försvara mamman eftersom hans lögner visar att det är han och bara han som kan vara skyldig
Han ljuger ofta men han ljuger inte bra

Stoppa upp alla lögner då som du ser i FUP. Nu hur du vet att de är lögner. Den enda som ljuger är Bella, ”dom tältar i Jönköping”. What a trash
Citera
2023-01-22, 20:12
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Jag är läskunnig och kan se både Lukas lögner hur han matar skit i andra och vilken överdådig självbild han har av sig.
Det som också går att läsa är att det är han som blir uppretad och aggressiv när barnet skriker.
Inte Bella
Det är han som varit hemma och kunnat skada barnet
Inte Bella
Det kan inte hans lögner och fantasier ändra på

Har du inte förstått eller vill du inte förstå , att Bella var hemma en stund. Eller menar
du att Lucas har fantiserat och hittat på att hon var hemma. Hela familjen har bara hittat
på att hon var hemma ?
Citera
2023-01-22, 20:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Skulle L stanna och fortsätta vara barnvakt om hon dödade J menar du?
Det måste ha snurrat ordentligt hos dig nu
Är du trög eller?
L var på väg att flytta och det betyder delad vårdnad ev. ensam vårdnad till L.
Ingen barnvakt, I måste betala underhåll till J.
Det slipper hon nu, hon ville ju inte ha J. och nu slapp hon bördan av henne och behöver inte betala ett öre till henne!

"De nödvändigaste kostnaderna för ett barn från födseln till 18-årsdagen ligger runt 1,5 miljoner kronor."
Citera
2023-01-22, 20:14
Medlem
Citat:
Hon säger
Så det brister nog mer i din läsförståelse och kanske annat än du själv kan föreställa dig.

Nej det kommer inte komma några fantasigubbar och läsa sig in sig och förändra förundersökningen.
Du börjar mer och mer ge intryck av att vara tånggalen faktiskt.

Hur kan du börja en mening med "Hon säger" vem är det som säger ?

Nu börjar du verkligen snurra till det för dig, fantasigubbar, du verkar inte ha mycket innanför pannbenet, självklart kommer andra personer att titta och läsa in sig på ärendet innan det kommer upp till en eventuellt dom, eller du kanske är av den uppfattningen att det räcker vad någon har sagt i en förundersökning.

Du har då förmodligen inte läst många FUP:ar där många som blir förhörda har som svar när Fhl ställer frågor "inga kommentarer", allt detta för att de sedan i rätten skall kunna berätta sin version .

Har ingen aning om vad tånggalen betyder, men känns ju inte som det skulle vara något positivt eftersom det kommer från dig.

Nej du avslöjar dig mer och mer , du tillhör absolut den inre kretsen till I. men var du inte för säker på att allt är klappat och klart för henne ännu .
Citera
2023-01-22, 20:14
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
'Måste bara säga att det är helt underbart att se silopsilpos härjningar. I ALLA andra "stora fall" finns det ALLTID en nära släkting eller mgm själv som härjar runt som rabiat och försöker med olika konspirationer, den ena blekare än den andra, att få mgm att framstå som guds bästa barn, och ALLA andra som nånsin läser tråden inser direkt att 1: mgm är toksyldig och 2 att det är personen själv eller typ farsan som sitter bakom skärmen.

Här? Här är det tvärtom, en person som inte ens är skyldig...eller ja, inte ens åtalad menar jag, som har nån fanboy(girl) som dag och natt försöker med roligare och roligare varianter att spela oskyldig, men det ända som händer är att alla normala människor inser hur genomkorkad och skyldig cepet är. Snyggt jobbat.

Jag är dessutom, av anledningar, road av hur trådattityden ändrades ett par timmar efter fup-släp, från att alla var övertygade om att pappan var skyldig till att inse att det kan ligga en eller annan hund begraven och går bananer på mamman, som då alltså INTE är åtalad (?).

Jag var lite sugen på att försöka göra en insats för att få kreti och pleti i tråden att inse vilken hemsk människa vi hade att göra med, men det blev en del instadumpar postade, en del folk som sen tidigare hade varit fascinerade av hennes vandel via olika bloggar och kastade lite ljus och så kom fuppen och alla läsa om vilken hemsk och vedervärdig person hon är.

Synd at micro är bannad, hon var på den gamla goda tiden, innan fuppen, horrövens största försvarare, jag var lite säker på att de var polare - av den enkla anledningen till att INGEN som vet nåt om kvinnan kan tro annat än att det är White Trashdrottningen av allt white trash. Meeeeen, jag bara måste dela med mig av vad människan tycker är lämplig klädsel på sin egen dotters dop.

https://imgur.com/a/zfDEKqh

Horröven lämnade heller inte sin dotter för första gången efter 2,5 månader efter födseln utan knodden var strax passerad två veckor innan hon egentligen skulle vara född när horröven dumpade av sin unge hos J's faster för att åka in till sthlm över natten och...ja, bete sig så tvivelaktigt som bara I kan

Edit: En av de roligaste personerna som jag dessutom har könt i nästan hela mitt liv kallar henne inte för horröven, utan det än mer elaka "Det rödhåriga fettot" men jag är för snäll både mot fetton och gingers för att kalla henne det

Tack bra text men slemmig bild !!
Citera
2023-01-22, 20:18
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Hur tänker du att jag ska tipsa polisen om min teori? Är dom intresserade även av teorier! från oss på FB tror du 😆
I visste nog inte vad hennes skak våld skulle leda till..
Tror det bara blev så i hennes frustrerade känsla att hon tappade det och skakade/dunkade henne i sängen.
Tror inte hon tänkte på att det kunde ge dessa skador och tror inte hon planerade att det skulle vara ett visst antal timmar tills hon blev sämre osv så som du skriver det.
Jag tror att hon orsakade det, men utan uppsåt. Hon ville inte vara där, hon ville inte ta hand om J och hon tappade det..
Många hundar reagerar/uppmärksammar sjukdomar/dåligt mående hos oss människor och kan bli oroliga, stressade och kontaktsökande av att dom känner av att något är fel, så det skulle inte alls vara något konstigt om hunden känt av att J inte mådde bra och kanske puffat på henne och att när L kommer in så tror han att det är hunden som är orsak, han tänker säkert inte ens tanken att I som är mamman orsakat skadorna kvällen innan.
Alla har vi olika teorier, jag har rätt till min teori ☺️

Jag brukar inte vara särskilt dömande, men denna kvinnan har nog ett av de absolut sämsta beteende jag någonsin hört om gällande familj och barn.
Jag säger bara, må hon aldrig få ha vårdnaden eller ansvar för sina barn mer någonsin, oavsett om hon orsakat detta eller om det är L Hon är verkligen inte kapabel att ta hand om sina barn oavsett..

Exakt så tänker jag också om det hela !
Citera
2023-01-22, 20:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vill du hävda att det är ett vanligt motiv till att föräldrar dödar sina barn för att de vill slippa betala underhåll? Eller hur menar du att pengar är "ett av de största motiven till mord"? Ungen var ju inte direkt gängkriminell.
Det går inte förklara till någon som inte begriper!
Gängkriminell, var fick du det ifrån?
Tror du att ha barn är gratis eller vad menar du?
Hon hade flera motiv av att slippa J för gott.

Nu svarar jag inte dig mer.
Du vänder och vrider på allt man skriver!
Citera
2023-01-22, 20:28
Medlem
silopsilops avatar
Lukas beskrivning av SOS samtalet

Då lade jag på och
ringde 112. Jag... Hon sade "gör hjärt- och lungräddning nu". Jag gör hjärtlungräddning på Junie men hon sade att (ohörbart 00.45.01) inte böja bak huvudet. Och
så lägger jag henne på köksbordet. Då låg hon liksom så och sen vred huvudet alltid lite
så (ohörbart 00.45.08) täpper till luftvägarna sade de men jag får inte böja bak huvudet
så (ohörbart 00.45.12) luft (ohörbart 00.45.13) till bebisen. Det var någon elak
människa jag pratade med. Hon var jättearg
och (ohörbart 00.45.19). Då satte jag till
(ohörbart 00.45.20) högtalare och kastade iväg telefonen och så lyckades jag få in luft i
Junie och så gjorde jag hjärt- och lungräddning i 40 minuter tills... Först var...
brandkåren kom. Ambulansen var längre...

Andras beskrivning runt SOS
OP HAR PRATAT MED OVAN MALIN & MARKUS SOM BÅDA VAR PP
PÅ DETTA ÄRENDET. DOM FÅR BÅDA EN DÅLIG KÄNSLA. PAPPAN
BERÄTTAR EN OSANNOLIK HISTORIA O
M VAD SOM HAR HÄNT &
PAPPAN BETER SIG MÄRKLIGT NÄR AMB-PSL KOMMER DIT

OVAN MARKUS FRÅN AMB RINGER IGEN. HAN VILL LÄGGA TILL
LITE UPPGIFTER: MARKUS HAR PRATAT MED OPERATÖREN PÅ
SVLC SOM HADE SAMTALET MED PAPPAN. ENL DEN OPERATÖREN
SÅ VILLE INTE PAPPAN PÅBÖRJA HLR. MARKUS NÄMNER ÄVEN ATT HAN SÅG ETT
BLÅMÄRKE VID BARNETS UNDERLIV NÄR MAN TOG AV BARNETS
BLÖJA.

När Markus och Mark är tillbaka har de en återkoppling med larmcentralen. Marie-Louise
som tar emot samtalet gör en polisanmälan då hon inte tycker att pappan vill påbörja HLR
efter hennes uppmaning.

I förra veckan hade alla inblandade (ambulans, räddningstjänst, larmcentral) ett
uppföljningsmöte via zoom. Markus är med via telefon. De får höra på larmsamtalet. Pappan
vill inte riktigt följa uppmaningen att lägga undan telefonen och att påbörja HLR.

Marie-Louise får säga till honom flera gånger.
Citera
2023-01-22, 20:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är du trög eller?
L var på väg att flytta och det betyder delad vårdnad ev. ensam vårdnad till L.
Ingen barnvakt, I måste betala underhåll till J.
Det slipper hon nu, hon ville ju inte ha J. och nu slapp hon bördan av henne och behöver inte betala ett öre till henne!

"De nödvändigaste kostnaderna för ett barn från födseln till 18-årsdagen ligger runt 1,5 miljoner kronor."
Nej du måste vara dum i huvudet som drar hans flytt som ett motiv för att hon då förlorar barnvakten.
Att hon ville ha J och att hon var den av dom två som kunde se och möta J som den bebis hon var framgår i förundersökningen.
men fantisera på du
Citera
2023-01-22, 20:39
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Lukas beskrivning av SOS samtalet

Då lade jag på och
ringde 112. Jag... Hon sade "gör hjärt- och lungräddning nu". Jag gör hjärtlungräddning på Junie men hon sade att (ohörbart 00.45.01) inte böja bak huvudet. Och
så lägger jag henne på köksbordet. Då låg hon liksom så och sen vred huvudet alltid lite
så (ohörbart 00.45.08) täpper till luftvägarna sade de men jag får inte böja bak huvudet
så (ohörbart 00.45.12) luft (ohörbart 00.45.13) till bebisen. Det var någon elak
människa jag pratade med. Hon var jättearg
och (ohörbart 00.45.19). Då satte jag till
(ohörbart 00.45.20) högtalare och kastade iväg telefonen och så lyckades jag få in luft i
Junie och så gjorde jag hjärt- och lungräddning i 40 minuter tills... Först var...
brandkåren kom. Ambulansen var längre...

Andras beskrivning runt SOS
OP HAR PRATAT MED OVAN MALIN & MARKUS SOM BÅDA VAR PP
PÅ DETTA ÄRENDET. DOM FÅR BÅDA EN DÅLIG KÄNSLA. PAPPAN
BERÄTTAR EN OSANNOLIK HISTORIA O
M VAD SOM HAR HÄNT &
PAPPAN BETER SIG MÄRKLIGT NÄR AMB-PSL KOMMER DIT

OVAN MARKUS FRÅN AMB RINGER IGEN. HAN VILL LÄGGA TILL
LITE UPPGIFTER: MARKUS HAR PRATAT MED OPERATÖREN PÅ
SVLC SOM HADE SAMTALET MED PAPPAN. ENL DEN OPERATÖREN
SÅ VILLE INTE PAPPAN PÅBÖRJA HLR. MARKUS NÄMNER ÄVEN ATT HAN SÅG ETT
BLÅMÄRKE VID BARNETS UNDERLIV NÄR MAN TOG AV BARNETS
BLÖJA.

När Markus och Mark är tillbaka har de en återkoppling med larmcentralen. Marie-Louise
som tar emot samtalet gör en polisanmälan då hon inte tycker att pappan vill påbörja HLR
efter hennes uppmaning.

I förra veckan hade alla inblandade (ambulans, räddningstjänst, larmcentral) ett
uppföljningsmöte via zoom. Markus är med via telefon. De får höra på larmsamtalet. Pappan
vill inte riktigt följa uppmaningen att lägga undan telefonen och att påbörja HLR.

Marie-Louise får säga till honom flera gånger.

Ensam hemma med tre barn varav ett medvetslöst. Du tror inte att han är i chock och har panik ?
Sen tror jag att de flesta av oss har läst FUP och har en klar bild av vad vi tycker om hela
situationen och de inblandade personerna.
Citera
2023-01-22, 20:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Hur kan du börja en mening med "Hon säger" vem är det som säger ?

Nu börjar du verkligen snurra till det för dig, fantasigubbar, du verkar inte ha mycket innanför pannbenet, självklart kommer andra personer att titta och läsa in sig på ärendet innan det kommer upp till en eventuellt dom, eller du kanske är av den uppfattningen att det räcker vad någon har sagt i en förundersökning.

Du har då förmodligen inte läst många FUP:ar där många som blir förhörda har som svar när Fhl ställer frågor "inga kommentarer", allt detta för att de sedan i rätten skall kunna berätta sin version .

Har ingen aning om vad tånggalen betyder, men känns ju inte som det skulle vara något positivt eftersom det kommer från dig.

Nej du avslöjar dig mer och mer , du tillhör absolut den inre kretsen till I. men var du inte för säker på att allt är klappat och klart för henne ännu .
Du tydligen helt jävla körd i huvudet.
Bella säger att barn satt där
Hon säger inte att hon tror det för att dom brukar göra det utan hon säger att barnen satt där.
Sen förklarar hon vad barnen brukar göra där.
Fixar du inte ens lågstadiesvenska så sluta skriv till mig för det är bara tradigt att försöka förklara för klart underbegåvade när det hamnar på en nivå man ska stava sig igenom.

Alla som inte är totalkörda i huvudet vet att hon inte riskerar något åtal.
Hon är avförd från utredningen eftersom den friat henne från misstanke.
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-22 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in