2023-01-21, 19:48
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Om du läser förundersökningen så vet du att det var de sista tre veckorna hon inte var där så barnens uppfattning är absolut färgad av Lukas psykopatens ja.
Lukas dödande av J är nästan klassiskt av hur det ser ut när män nobbas och dödar sina barn som hämnd.
Du hatar Bella.
Fortsätt gärna göra det
men det har inte med barnets död att göra
Du är nobbad av henne eller bara ännu en som lever på att hata kvinnor
Du är ett as
Men hatet du driver har inget att göra med vad om hände när Lukas dödade barnet
Du är ett äckel bara

Fast stopp nu, vääääldigt få mord mot både kvinnor och deras barn när någon vill lämna gör utan att någon form av våld funnits innan. Skulle vilja säga inga.
Det går bara inte till så. I dessa fall har det funnits våld, konflikter under lång tid.
L ifrågasätter inte ens att det är slut. Han uttrycker sorg över det, absolut. Men han fortsätter ta hand om hennes barn, och deras gemensamma. Ok han velat hämnas henne hade han tagit sina styvbarn inte sitt eget.
Den där teorin finns absolut not belägg för och det motivet tror inte ens polisen. Att detta är hämnd.
Polisen tror trött och orken har tagit slut och hans frustration gick ut över I.
Citera
2023-01-21, 19:50
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Nej barnen reflekterar inte dom rapar.
När dom reflekterar så stämmer inte den bilden dom ger överens med Lukas.
Men fortsätt skydda en barnamördare.
Du är ju faktiskt inte bättre än så

Barn ljuger sällan och speciellt inte i såna här situationer. Oftast är barn väldigt lojala mot sina föräldrar.
Att de pratar om sin mamma så där tyder på en stor förädrabrist från mammans sida. De har ingen trygghet i henne längre. De har mer trygghet i Johan och Lukas än sin egen mamma.
De säger de också. På olika sätt.
Citera
2023-01-21, 19:54
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Två till tre veckor handlar det om
Dottern är 4-5 mån, mamman säger hon varit borta minst tre v.

Det är lååång tid för dottern. Och även för de andra. Barn saknar sina föräldrar bara de är ifrån dem någon natt. Yngsta sonen uttrycker ju också en mamamsaknad och längtan men har gett upp.
Så sorgligt. Stackars stackars barn.
Oavsett vad som hände med J. Hur kan hon göra så mot sina egna barn.
Citera
2023-01-21, 19:55
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Det jag fick sagt till mig är att hon ska lämna sina andra barn hos deras far. Sälja av hus å allt bråte som fanns/finns på tomten och dra till Spanien om någon månad. Men eftersom det finns en hel del brister i språket så är liveshows,streama och webcam modellandet det som gör att hon kan livnära sig.

Vem vet, hon kanske har en egen Onlyfans sida snart?
Hur som...det är vad som hördes sägas idag.

Pojkarna bor redan med sin far mest trolig på heltid.
Citera
2023-01-21, 20:07
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
I förhören så är hon uppriktig om att hon drog vita lögner för att slippa besvär både från Lukas och från Victor.
Hon berättar om att situationen med Lukas var så jobbig att det blev enklare.
Att en person drar en vit lögn
Hennes lögner handlade inte om att någon kom till skada för att hon ljög utan tvärtom.
Det betyder inte att hon ljuger om allt hon säger.
Lukas ljuger däremot ganska mycket för att vinna egna fördelar.
Det är inte vita lögner.

Flera personer härjndrar Vadljuger Lukas om, som du påstår hela tiden. Ingen gång svarar du.
Dunförstår väl att din trovärdighet är lika med noll här inne.
Citera
2023-01-21, 20:24
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Du minns alltså två fall från andra länder som inträffade för 20-30 år sedan och tycker att det säger någonting som helst om det här fallet.
Du är sorgligare än jag trodde.
Men kör på den.
Bara förra året har du exempel på pappor som dödat barn i Sverige.
Lukas är inte ensam.

Ingen här som påstått det inte finns pappor som inte dödar sina barn.
Inlägget påvisar bara att det finns motiv för mamman OCKSÅ!
Citera
2023-01-21, 21:55
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ingen här som påstått det inte finns pappor som inte dödar sina barn.
Inlägget påvisar bara att det finns motiv för mamman OCKSÅ!

Ja, och det intressanta med mina exempel - det finns för övrigt många fler - är just att mammans mordmotiv var, att hon hade träffat en ny man som inte ville ha hennes barn från förr. Så sådant HÄNDER, tyvärr. Med motsatta könsförhållanden också för den delen; det är mer en personlighetsfråga än en könsfråga. Det hände för några år sedan i Sverige, att en man mördade sin treåriga dotter för att hans nya kvinna tyckte att barnet förstörde deras liv tillsammans:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/On6eGV/trearing-brutalt-mordad-i-dag-borjar-rattegangen
Citera
2023-01-21, 22:13
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och det intressanta med mina exempel - det finns för övrigt många fler - är just att mammans mordmotiv var, att hon hade träffat en ny man som inte ville ha hennes barn från förr. Så sådant HÄNDER, tyvärr. Med motsatta könsförhållanden också för den delen; det är mer en personlighetsfråga än en könsfråga. Det hände för några år sedan i Sverige, att en man mördade sin treåriga dotter för att hans nya kvinna tyckte att barnet förstörde deras liv tillsammans:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/On6eGV/trearing-brutalt-mordad-i-dag-borjar-rattegangen

Håller helt med, personlighetsfråga över könsfråga.
Citera
2023-01-21, 22:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Ja det förekommer men det är mycket vanligare att mannen dödar barn när kvinnan vill lämna honom.
Sådana fall ha vi i princip varje år
Bella hade gjort slut och ville att Lukas flyttade.
Och Bella var inte ens hemma
Citera
2023-01-21, 22:39
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ja det förekommer men det är mycket vanligare att mannen dödar barn när kvinnan vill lämna honom.
Sådana fall ha vi i princip varje år
Bella hade gjort slut och ville att Lukas flyttade.
Och Bella var inte ens hemma

Det är inte bevisat vid vilken tidpunkt barnet fick de dödliga skadorna. Men jag tror inte vi kommer längre. Bättre att invänta rättegången, och höra vad expertvittnena säger där.
Citera
2023-01-21, 22:43
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Det är inte bevisat vid vilken tidpunkt barnet fick de dödliga skadorna. Men jag tror inte vi kommer längre. Bättre att invänta rättegången, och höra vad expertvittnena säger där.
Det handlar om i närtid max ett dygn.
Bella var inte hemma.
Citera
2023-01-21, 22:43
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Det handlar om i närtid max ett dygn.
Bella var inte hemma.

Det var hon ju, som hastigast.
Men jag släpper detta nu, fram till rättegången... vi har nått vägs ände här, känner jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in