2023-02-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Undra hur mkt av de pengarna pojkarna kommer få se något utav om L döms.
Han har jobb och är en arbetsam kille så de pengarna kommer de nog att få 😊
Citera
2023-02-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenguldfisn23
Han har jobb och är en arbetsam kille så de pengarna kommer de nog att få 😊

Personen syftade nog på mammans involvering i dom pengarna
Citera
2023-02-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej
Robin som slänger in barnen hos en psykopat som dödar sitt barn är inte det.
Han är i bästa fall aningslös men mer troligen en egoist som struntade helt i dom risker han utsatte sina barn för trots att Lukas berättade för honom hur jobbigt allt var.
Robin är inte en bättre förälder än Bella.
Lukas dödade deras barn.
En rätt usel förälder alltså.
Johan fanns där och levde med Bella i ett fungerande förhållande i drygt fyra år.
Barnen vänder sig till Johan när Lukas är dum
Johan är barnens förälder och tillsammans med Johan har Bella och Johan skapat en bra tillvaro för barnen.
Så både Johan och Bella är bättre än Robin ynkrygg och Lukas barnamördaren.

Vänta lite.
Om nu Johan vad så himla bra, varför går hon och knullar runt som om hennes liv hängde på det och lämnar honom för Lukas ?
Om nu Robin var så himla dålig, varför skaffade hon 2 barn med honom då ?

Allt visar bara på vilket pissdålig omdöme hon har, hur kraftigt hon brister i sin föräldrarroll då hon uppenbarligen sätter sina behov framför andra.
Hon sörjer inte ens barnet, hon håller käften om att hennes barn dog. Robin däremot låter barnen sörja sin lillasyster, hedrar henne även offentligt. Bella knullar runt och jobbar istället.
Citera
2023-02-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Här kom för övrigt bekräftelsen på att det finns en koppling till familjen på ett eller annat sätt.

Alla vet redan att enda anledningen till att Johan inte orkade vittna med sanningen om Bella var för att hon beter sig som en viss person här i tråden, som skulle smutskasta honom och behandla honom som skit, som hon brukade göra. Jag tyckte att det var dåligt att han inte stod upp för barnen och sa sanningen om Bella.
Ingen i hennes familj tycker om henne ändå och kommer att ta rygg på Robin. Alla är medvetna om vad Bella är för person. Alla pratar ändå bakom hennes rygg haha
Citera
2023-02-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Det har alltid målsägande nu för tiden. I är ju målsägande nu tillsammans med de två syskonen. Finns en schablon för om dödandet varit grovt + lite sveda och värk. Mindre beroende på hur pass grovt TR bedömer brottet. I och syskonen yrkar på ca 130 000 kr var från Lucas. Frias han blir det så klart inget. Lukas kommer inte kunna betala naturligtvis men I och barnen kan ansöka om pengarna från Brottsoffermyndigheten om L inte betalar. Kronofogdemyndigheten kommer driva in så mkt de kan från L.

Aha! Tack för info!
Citera
2023-02-12, 19:18
Medlem
Försvaret har åberopat att få höra ytterligare en rättsläkare från Göteborgstrakten.
Andra sakkunniga som ska höras är Knut Wester och han har även tagit del av all journal och allt som behövs i det aktuella fallet.

Morgondagen har blivit omkastad och blir bara en kort dag med samma starttid, där man börjar dagen med att lyssna på lilla killens barnförhör.

Torsdag inkastad som extra dag.

Oklart vilka i övrigt som hörs vilka dagar.
Citera
2023-02-12, 19:36
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackvack
Försvaret har åberopat att få höra ytterligare en rättsläkare från Göteborgstrakten.
Andra sakkunniga som ska höras är Knut Wester och han har även tagit del av all journal och allt som behövs i det aktuella fallet.

Morgondagen har blivit omkastad och blir bara en kort dag med samma starttid, där man börjar dagen med att lyssna på lilla killens barnförhör.

Torsdag inkastad som extra dag.

Oklart vilka i övrigt som hörs vilka dagar.

Tack för info!
Jag är inte direkt förvånad. Tyckte så fort jag hade läst fup att det fanns för lite information där.
Jag hoppas det hjälper att räta ut frågetecknen, och att tingsrätten kommer att vara eniga. Det skulle kännas bättre då, vad de än kommer fram till.
Edit: Knut Wester: https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2019/03/apropa-foresprakarnas-tystnad-i-debatten-om-skakvald/
Senast redigerad av Matamata 2023-02-12 kl. 19:47.
Citera
2023-02-12, 19:43
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Så när han ska beskriva henne i rätten så öser han negativa saker.
Men utanför berättar han gråtmilt om det positiva.
Varför då?
Och hur är han inte en ynkedom om han inte kan ge en rättvis bild i rätten.
Sorry
Jag trodde han var bättre och mer ärlig.
Jag hoppas han aldrig tilltalar mig igen.
Han är en ynkedom

Varför skulle han tilltala dig ?
Citera
2023-02-12, 21:13
Medlem
Citat:
Så när han ska beskriva henne i rätten så öser han negativa saker.
Men utanför berättar han gråtmilt om det positiva.
Varför då?
Och hur är han inte en ynkedom om han inte kan ge en rättvis bild i rätten.
Sorry
Jag trodde han var bättre och mer ärlig.
Jag hoppas han aldrig tilltalar mig igen.
Han är en ynkedom
Fast vänta lite nu.. det var ju inte direkt som att det ställdes frågor om Isabellas bra och dåliga sidor?
Helt ärligt så fanns det nog så mycket mer han kunde berätta eftersom att han har levt med samma helvete som Lukas, men som han själv också nämner så är det trots allt mamman till hans barn!
Robin var så ärlig man bara kan bli utan att på något sätt bara slänga skit.

Jag vet inte vilken sten du bott under i den här utredningen.. men ÅKLAGARENS linje är att Isabella har drivit Lukas till vansinne som har gjort att han har tappat det och skakat barnet, alternativt att han har skakat barnet som hämnd för att hon maniskt knullar runt.. Så din snedvridna linje om att hon skulle vara någon jävla prinsessan på ärten stämmer liksom inte in på vad man ens försöker bevisa i utredningen? 🤦🏻‍♀️
Citera
2023-02-12, 21:58
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av que-chucha
Fast vänta lite nu.. det var ju inte direkt som att det ställdes frågor om Isabellas bra och dåliga sidor?
Helt ärligt så fanns det nog så mycket mer han kunde berätta eftersom att han har levt med samma helvete som Lukas, men som han själv också nämner så är det trots allt mamman till hans barn!
Robin var så ärlig man bara kan bli utan att på något sätt bara slänga skit.

Jag vet inte vilken sten du bott under i den här utredningen.. men ÅKLAGARENS linje är att Isabella har drivit Lukas till vansinne som har gjort att han har tappat det och skakat barnet, alternativt att han har skakat barnet som hämnd för att hon maniskt knullar runt.. Så din snedvridna linje om att hon skulle vara någon jävla prinsessan på ärten stämmer liksom inte in på vad man ens försöker bevisa i utredningen? 🤦🏻‍♀️

Exakt tom åklagaren ser vad Isabella är för en människa.
Citera
2023-02-13, 00:06
Medlem
gingerladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111
Personen syftade nog på mammans involvering i dom pengarna
De kommer att ha en förmyndare för de pengarna, så hon kommer aldrig komma åt dem som tur är.
Citera
2023-02-13, 09:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Men du hoppar på alla som talar något emot Bella. Om självaste Jesus hade beskrivit henne negativt på något sätt så hade du skjutit ner han med.
Du är inte opartisk eller objektiv alls utan du har valt en sida oavsett vad som kommer fram.
Pinsamt.
Ingen i tråden är opartisk eller objektiv så det var en av dom löjligaste kommentarerna hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in