2023-01-11, 07:25
Medlem
[quote=sandyhell|83072216]
Citat:
Ursprungligen postat av Rum77

Sen undrar jag varför hon kopierar meddelandet som hon hade skickat till sin syster om att ta med träningskläder åt henne till hotellet, och så skickar hon det till V och sen skriver "oj fel chatt" när hon 9 minuter tidigare har skickat det till rätt person?
Ville hon att V skulle veta att hon tänker träna? Ville hon ha något att skicka till honom?
Man råkar ju inte bara kopiera något som man redan har skickat till rätt person 9 minuter tidigare.
/QUOTE]

Minns jag rätt ur FUP, om jag säger att hon innan detta meddelande, bjudit in V att vara med henne på hotellet? Och inte fått svar? Och nu kooierar in detta för att "påminna" honom?

Haha det har ni fan rätt i. Så noga läste inte jag. Men det stämmer nog. V var i hennes tankar, inte J.
Citera
2023-01-11, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Jag har reagerat på en till grej. (Flera)

FUP sida 56, där hittar ni denna bild:
https://imgur.com/a/9FQNalS

* denna tid skulle skjutas läggas till 2 h på pga sommartid* 24 juli kl 13.49 (15.49?)skriver I till L att hon är på väg hem. Hon befinner sig då hos V som bor i Malstan*s Tr*dgårdstugan, därifrån tar det 1 h och 13 minuter (1h 20 min beroende på rutten) exakt hem till Kr*ka Nybygget där hon bor.

Vi vet att hon har åkt ifrån V då hon faktiskt skriver till Victor 14.07 (16.07)att de ska ses när hon är klar. Om hon nu åkt 13.49 borde hon har varit framme ca 15.00. (17.00). Förstår inte varför man lagt med detta där och inte vid den riktiga tiden.

Här händer det något märkligt: att kl 16.50 hävdar L bestämt att I faktiskt umgås med J. Och 16.51 hävdar I att hon inte träffar henne alls överhuvudtaget. Hon förnekar att ens ha sett henne under tiden hon var hemma. (!!!?)

Hon är kopplad till masten vagnhärad 150 närmast hennes hem ca kl 17.11 och det endast i 17 minuter.

Kl ca 17.34 åker hon tillbaka till V. Vilket är överens med att hon kopplas upp till masten Forsa 330 kl
18.38 och masten forsa 190 hemma hos V kl 19.08.

Den som har gjort tidslinjen har gjort den felaktigt (rätta mig om jag har fel, blir inte klok på det här).

Tidslinjen där det står tex "i skriver till L kl ..." är inte egentligen den tiden utan 2+ h.

https://imgur.com/a/Y61qiL5

Ps. Jag har svårt att att hon hann duscha och byta om på 17 minuter.

En till lögn från I.
Smset
"Tänk förhelvete på va du säg3r" 2022-07-25 04:50:54(UTC+0) + 2 h pga sommartid dvs kl 6.50- då satt hon i ambulansen med Lukas på väg till sjukhuset för att möta upp J.

Men i förhör säger hon :

Fhl: Du skriver också till Lukas den 25:e "tänk för helvete på vad du säger". Vad handlar det om?
I: Det är att han sitter... när vi sitter där nere i liksom... och kommit in och allting så börjar han...
Fhl:På sjukhuset?
I: Ja. Så börjar han bråka om Victor under allting och drar upp att "ja, men hade inte varit
för den där jävla Victor och Victor hit och Victor dit" och sen sitter han och förklarar för läkarna hur mycket han behöver sprit och då kände jag..

På sjukhuset journal står det Vid ankomst till akuten kl 07.01

Pss. Detta stärker misstankarna om att skakvåldet skett 23-24 juli och att det långsamt blivit värre för att sedan gå utför efter första krampen som triggats av något.
Det förklarar likgiltigheten från båda då båda förmodligen visste om att hon var skadad. Det förklarar gnälligheten från natten innan, det förklarar varför hon var ovanligt tyst sista natten, det förklarar varför de skrev sms om "förlåt för allt" & svaret " det är som det är nu".

*ä *O

Intressant
Citera
2023-01-11, 07:36
Medlem
Citat:

En till lögn från I.
Smset
"Tänk förhelvete på va du säg3r" 2022-07-25 04:50:54(UTC+0) + 2 h pga sommartid dvs kl 6.50- då satt hon i ambulansen med Lukas på väg till sjukhuset för att möta upp J.

Men i förhör säger hon :

Fhl: Du skriver också till Lukas den 25:e "tänk för helvete på vad du säger". Vad handlar det om?
I: Det är att han sitter... när vi sitter där nere i liksom... och kommit in och allting så börjar han...
I: Ja. Så börjar han bråka om Victor under allting och drar upp att "ja, men hade inte varit
för den där jävla Victor och Victor hit och Victor dit" och sen sitter han och förklarar för läkarna hur mycket han behöver sprit och då kände jag..

Ska även tillägga på detta att man tidigare sagt att dom inte kunde prata med varandra så han satt bak i ambulansen och hon fram. Så hon hade inte behövt säga "tänkt för i helvete på vad du säger" då dom inte ens pratade med varandra under resan till sjukhuset av det jag har förstått.

Ingen har heller vittnat för att det skulle ha varit någon dispyt mellan dom eller han han skulle ha nämnt något om V*ktor.
Det hade dom märkt om L skulle ha blivit agiterad/upprörd och sagt något om otrohetsaffär.
Citera
2023-01-11, 07:54
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:

* denna tid skulle skjutas läggas till 2 h på pga sommartid* 24 juli kl 13.49 (15.49?)skriver I till L att hon är på väg hem. Hon befinner sig då hos V som bor i Malstan*s Tr*dgårdstugan, därifrån tar det 1 h och 13 minuter (1h 20 min beroende på rutten) exakt hem till Kr*ka Nybygget där hon bor.

Vi vet att hon har åkt ifrån V då hon faktiskt skriver till Victor 14.07 (16.07)att de ska ses när hon är klar. Om hon nu åkt 13.49 borde hon har varit framme ca 15.00. (17.00). Förstår inte varför man lagt med detta där och inte vid den riktiga tiden.

Här händer det något märkligt: att kl 16.50 hävdar L bestämt att I faktiskt umgås med J. Och 16.51 hävdar I att hon inte träffar henne alls överhuvudtaget. Hon förnekar att ens ha sett henne under tiden hon var hemma. (!!!?)

Hon är kopplad till masten vagnhärad 150 närmast hennes hem ca kl 17.11 och det endast i 17 minuter.

Kl ca 17.34 åker hon tillbaka till V. Vilket är överens med att hon kopplas upp till masten Forsa 330 kl

Den som har gjort tidslinjen har gjort den felaktigt (rätta mig om jag har fel, blir inte klok på det här).

Tidslinjen där det står tex "i skriver till L kl ..." är inte egentligen den tiden utan 2+ h.

En till lögn från I.
Smset

Men i förhör säger hon :

Pss. Detta stärker misstankarna om att skakvåldet skett 23-24 juli och att det långsamt blivit värre för att sedan gå utför efter första krampen som triggats av något.
Det förklarar likgiltigheten från båda då båda förmodligen visste om att hon var skadad. Det förklarar gnälligheten från natten innan, det förklarar varför hon var ovanligt tyst sista natten, det förklarar varför de skrev sms om "förlåt för allt" & svaret " det är som det är nu".

*ä *O

Det där är riktigt intressant faktiskt. 🤔
Citera
2023-01-11, 08:00
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Mitt privata ska du skita i.
Det finns hur många människor där ute som tar hand om tre och fler barn på egen och arbetar
Utan att dom slår ihjäl dom.
Så försök inte sitta och gråta fram något medlidande för Lukas.

Åter igen...hoppas du att Is@bell@ läser dina brandkårsutryckningar till hennes försvar? Rejäl skämskudde på större delen av dina inlägg i den här tråden. Jag hoppas du lyckas få till en dejt, det förtjänar du verkligen...

Bara en idiot resonerar som du efter att ha läst 600 sidor om en bipolär WT-bruds framfart i kaos och tragik, och som slutligen leder till att ett barn avlider.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså detta är ju otroligt! (Det är en väninna till de inblandade som berättar.) Hur kan man slänga ut sin egen bebis?

Jag har känt en oro för Junie ett antal gånger och det har varit vid två tillfällen som Lukas och
Junie hade blivit utslängda från Isabella och då har han sovit på soffan hos oss tillsammans
med Junie.
Vid ett tillfälle det var den 9 april så hörde han av sig till oss, de hade tidigare varit
över hos oss på ett födelsedagskalas och då hade de frågat min sambo om att bli gudfar till
Juni. Sen senare så hörde Lukas av sig och berättade att han och Juni hade blivit utkastade och
att Isabella hade sagt till dem att hon inte ville ha något med dem att göra. Jag tror att hon hade
sagt ”Ta henne och åk härifrån” och då menade hon Junie.

Man undrar ju stillsamt varför omgivningen inte reagerade starkare på den där WT-brudens framfart? Tex hennes föräldrar måste ju veta mer än väl hur mycket kaos hon bringar sin omgivning, hennes mindset uppstod knappast över en natt utan måste följt henne genom hela livet. Ja, jag vet att de "bor" i Torremolinos, men människan har ju troligen en omfattande historik av kaos och knas och svängdörr på sovrummet. Bryr man sig inte det minsta om hur ens barnbarn har det medans man traskar runt i foppatofflorna nere i "Torre"?
Senast redigerad av leeloufiive 2023-01-11 kl. 08:37.
Citera
2023-01-11, 08:08
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:

En till lögn från I.
Smset

Men i förhör säger hon :

*ä *O

Väldigt intressant och genomtänkt inlägg! Ställer hela tidslinjen runt händelsen på ända och väcker en hel del relevanta frågor.
Citera
2023-01-11, 08:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Mest anmärkningsvärt är, om pappan har dåligt tålamod och är aggressiv osv finner jag det osannolikt att han första gången han skadar sitt barn tar i så mkt att barnet sedan avlider.
Det finns inga andra skador, inga blåmärken som tyder på att man hållit och skakat ett barn. Detta gäller ju även om mamman hållit och skakat barnet.
Jag finner det så märkligt att barnet har skador i ögonen som tyder på skakningsvåld men inga andra skador pekar på det.

Någon som har en teori? Av de filar jag löst med skakningsvåld har det oftast varit flera typer av skador.

Samt om han skakade henne, när kan han ha gjort det. Innan brorsan vaknar? Efter brorsan vakna men innan han går upp och säger till om att han ska sova? Där verkar ju en timma gått innan han larmar vid 5.

Hundstoryn köper jag inte, sängen är inte så stökig. En annan sak är, tror det är ngt av barnen som säger att hunden alltid springer ut från rummet när dörr öppnas. Varför skulle han o. Han bara ska öppna sovrumsdörren och halvdant på trappavsatsen säga till honom att sova att stänga dörren till sovrummet först.

Måste säga att jag tycker fupen är tunn. Väcker många frågor de inte finns svar på.

Någon sover vad mamman gör idag? Får hon träffa sina söner? Har hon någon ny man?
Det finns tidigare blåmärken som han skyller på hunden.
Barnet har ju också någon form av skada i underlivet som Lukas kan redogöra för.
Han är rätt rörig annars och har svårt att hålla ihop när hunden skulle ha hoppat på barnet i gymmet och hur det gått till.
Citera
2023-01-11, 08:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Står i även " Föds i v 33+3 dagar med ordinär vaginal förlossning. Bedöms senare vara född i v 33 + 6 dagar enligt ultraljudsundersökning. Enligt föräldrarna är barnet feldaterat och skall vara någon vecka äldre."

Så hon föder vaginalt och har samlag på BB efter en vaginal förlossning. Skrämmande!
Var står det att hon hade samlag?
Var står det att det var hon som ville ha sex och inte han som var krävande?
Citera
2023-01-11, 08:43
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ska även tillägga på detta att man tidigare sagt att dom inte kunde prata med varandra så han satt bak i ambulansen och hon fram. Så hon hade inte behövt säga "tänkt för i helvete på vad du säger" då dom inte ens pratade med varandra under resan till sjukhuset av det jag har förstått.

Ingen har heller vittnat för att det skulle ha varit någon dispyt mellan dom eller han han skulle ha nämnt något om V*ktor.
Det hade dom märkt om L skulle ha blivit agiterad/upprörd och sagt något om otrohetsaffär.
Lukas säger att den kommentaren handlar om vad han sa om alkohol och nykterhet om sig själv.
Ljuger Lukas.
Citera
2023-01-11, 08:52
Medlem
sandyhells avatar
[quote=MarkofTheBeast|83072363]
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell

Haha det har ni fan rätt i. Så noga läste inte jag. Men det stämmer nog. V var i hennes tankar, inte J.
Jag dubbelkollade och 9:22 frågar hon v om han vill sova med henne nån natt på hotellet. Han svarar inte och efter 11 nån gång skickar hon "felposten".
Här har hon hamnat på hotell av den sorgligaste och hemskaste av anledningar, och hon ser det som en chans att mysa med v och gå på hotellgym, eller vad liksom?
Citera
2023-01-11, 09:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Var står det att hon hade samlag?
Var står det att det var hon som ville ha sex och inte han som var krävande?
Hon hade nog kunnat säga nej!
Det är inte han som är dominant om du nu missat det?
Citera
2023-01-11, 09:09
Medlem
Finns det inte rimligt tvivel i denna soppa ändå? Hoppas försvararen är skarp och att hon (tror jag det är) tänkt på samma saker som vi gjort.
Nu vill jag självklart inte att någon som mördat ett barn går fri men vill heller inte att någon som kanske är oskyldig fälls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in