2022-09-14, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Aight. Följt tråden i ett par dygn och behöver ta bladet från munnen, eftersom jag vet en del om detta.

Mamman var inte hemma under natten då det hela hände. Det handlar alltså inte om att hon åkt till jobbet och sen kom polisen - hon var inte hemma under natten till måndagen.

Polisen har förhört pappan till de andra två barnen och riktat in sig på frågor som rör ett tält. Barnen har pratat om ett tält i (barn)förhör. Barnen har berättat om ett tält för pappan. Vilket förbryllat.

Barnen har i (barn)förhör sagt att "mamma var på kalas" kvällen före händelsen. Hon var alltså inte hemma under kvällen och natten. Hon har en lång historik av otrohet. Det var så den nu avlidna bebisen kom till. Mamman är knappast misstänkt för något alls längre. Hon har ingen del i detta.

Pappans berättelse går ut på att han vaknat på natten av att ett av de andra barnen varit törstigt. Han ska då ha gått upp för att hämta vatten. Under tiden ska familjens hund (som inte är död) ha lagt sig på bebisen och därmed kvävt henne.

Det är såklart otroligt av flera skäl. Dels är hundar relativt intelligenta djur och vanan vid barn bör ha gjort att hunden inte lagt sig på en bebis utan att reagera för bebisens självbevarande, automatiska skrik och rörelser. Dels hade bebisen kraftiga hjärnskador till följd av syrebrist - det uppstår inte på nån minut när man hämtar ett glas vatten.

Detta är vad jag vet. Och när jag säger vet, menar jag vet. Inte tror eller skvalpar ihop. Jag vet.

Här kommer vad jag tror. En hypotes: Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.

Citat:
Is*abell* gifte sig med Joh*n. Hon var sedan otrogen med Luk*s och blev gravid. Därefter har Is*abell* varit back and forth mellan Luk*s och Joh*n.

Citat:
Mitt inlägg tog skruv. Det var å ena sidan bra. Å andra sidan vill jag nyansera mig själv en smula.

Mitt scenario är alltså en spekulation. Ingenting annat. Den är förvisso byggd på vad jag fått till mig, men är likafullt en spekulation. Det kan mycket väl röra sig om en olyckshändelse eller något annat.

Känner att jag vill föra in det i tråden här. Känner varken modern eller fadern, men har ändå en synnerligen välplacerad källa i det hela. Helt 100% objektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Mm, jag beklagar verkligen det inträffade.

I kärlek och krig är alla medel tillåtna, sägs det.

Jävligt tragiskt.
Hoppas att L hålls under uppsikt så att han inte tar sanningen med sig i graven och förundersökningen läggs ned pga GM lyckats begå självmord i häktet. Konstigare saker har hänt..

Jag undrar om den ömme modern kan se sin del i vad som nu skett?

Har hon någon konstaterad personlighetsstörning, eller är det pga arv och miljö som hon levt så "promiskuöst" och ansvarslöst?

Citat:
Så gör även jag. Det är fruktansvärt ledsamt, allting. Det är därför jag nånstans hoppas på att det faktiskt var en olyckshändelse. Den andra förklaringen är för hemsk.

Modern är nog inte helt hundra nej. Synnerligen promiskuös och - åtminstone tidigare i livet - våldsam mot andra kvinnor. Väldigt instabil, men jag kan inte tänka mig att det någonsin riktats mot barnen. Det är i relationer med andra vuxna det varit väldigt gungigt periodvis. Vilket ju säger sig självt, om man har barn med en man, är otrogen och gifter sig med älskaren, mot vilken man sedan är otrogen igen och skaffar barn med en tredje (läs: råkar bli gravid med). Allt inom loppet av drygt ett år. inte direkt sunt.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har hon en personlighetsstörning för att hon bytt karl tre gånger?
Här är mer som följer i scenariet, som sagt var.
Jag känner ingen av dem.
Bara funderar och spekulerar.
Citera
2022-09-14, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Här är mer som följer i scenariet, som sagt var.
Jag känner ingen av dem.
Bara funderar och spekulerar.
Precis som resten.
Citera
2022-09-14, 11:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har påpekat ett beteende, som skulle kunna förklaras med en personlighetsstörning.
Att vara otrogen - om hon ens var det, vi vet inte vilka överenskommelser som funnits - är inte grund för en diagnos om personlighetsstörning.
Citera
2022-09-14, 11:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Mamman är fortfarande inte avförd som GM.

Nog är det olämpligt att lämna sitt lilla gemensamma barn och hennes egna med diverse funktionshinder och det med en omogen labil människa, för att gå ut och roa sig!

Såklart får du skriva vad du vill.
Men för mig är detta ingen könsfråga.
Nu var det just i detta fall en man som skulle ansvara för barnen och det gick ju som vi vet inte så bra.
Klart det är en könsfråga. En mamma som roar sig - och dessutom hade barn innan.

Nej, ingår man i en familj som vuxen så skall man klara vuxenansvar för barnen i familjen. Inget konstigt alls att förvänta sig det.
Dessutom är det sitt eget barn han dödat - inte styvbarnen.

Jo, mamman är avförd som misstänk för mordet - annars vore hon häktad. Det som kvarstår är möjligen misstanke om underlåtenhet etc. Det är beroende av Lukas tidigare visat aggressivitet eller hotfullhet mot barnen - och då i synnerhet flickebarnet, eller det fanns andra omständigheter som gjorde att hon kunde anta att barnen utsattes för risk för att skadas i hans vård.
Citera
2022-09-14, 13:02
Medlem
denna FUP kommer bli otroligt intressant
Citera
2022-09-14, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
denna FUP kommer bli otroligt intressant
22 september väntas åtal
Citera
2022-09-14, 13:29
Medlem
Citat:
22 september väntas åtal

oki tack, inte långt kvar nu.
Citera
2022-09-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Kan ju vara något han dragit till med då ambulanshelikopter larmades? Inte ringer man 112 och säger -Hej, jag har dräpt mitt barn!

(jag får känslan av att barnet var hjärndött och att livsuppehållande stängdes iom att I*abella kunde närvara vid dödsögonblicket, så kvävning låter för mig det mest rimliga)
Ja precis
Citera
2022-09-14, 20:21
Medlem
Sockss avatar
Jag hoppas innerligt att alla inblandade får det stöd och den hjälp de behöver nu. Att fråntas ett barn måste vara fruktansvärt, att det dessutom misstänks vara en närstående som har mördat barnet...
Senast redigerad av Socks 2022-09-14 kl. 20:25.
Citera
2022-09-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Jag hoppas innerligt att alla inblandade får det stöd och den hjälp de behöver nu. Att fråntas ett barn måste vara fruktansvärt, att det dessutom misstänks vara en närstående som har mördat barnet...
Ja, det är helt förfärligt det som hänt.
Jag hoppas in i det sista att det var en olyckshändelse.
Det andra alternativet är för hemskt, även om jag vet att det förekommer.
Hur kan man ge sig på och döda en så oskyldig liten fin, fjunig bebis, som är helt försvarslös?
Ett litet spädbarn som man längtat efter, sett födas och komma till världen, tagit sitt första andetag... Som dessutom är ens egna kött och blod?
Jag vill bara inte tro att hennes pappa har gjort detta, även om jag är medveten om att mycket talar för att han är skyldig.
Så fruktansvärt, och vad som än hände så hoppas jag att hon inte behövde lida.
Citera
2022-09-15, 03:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Klart det är en könsfråga. En mamma som roar sig - och dessutom hade barn innan.

Nej, ingår man i en familj som vuxen så skall man klara vuxenansvar för barnen i familjen. Inget konstigt alls att förvänta sig det.

Jo, mamman är avförd som misstänk för mordet - annars vore hon häktad. Det som kvarstår är möjligen misstanke om underlåtenhet etc. Det är beroende av Lukas tidigare visat aggressivitet eller hotfullhet mot barnen - och då i synnerhet flickebarnet, eller det fanns andra omständigheter som gjorde att hon kunde anta att barnen utsattes för risk för att skadas i hans vård.
Nja nu gissar du väl? Vi vet ännu inte vad mer som finns om kvinnan, och efter hon släppts så var hon fortfarande misstänkt, det är vad vi vet just nu, eller har du insider information?
Citera
2022-09-15, 03:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Att mannen blev anmäld till sociala på grund av sitt konstiga beteende, borde väl mamman fått reda på? Och var hon blind som aldrig såg detta med egna ögon?
De flesta borde ha blivit orolig över att lämna barn till en sån individ? Än värre att lämna denna socanmälda med alla barnen och gå ut och festa i godan ro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in