Citat:
Ursprungligen postat av
Jumanjii
Du har med andra ord enbart läst ikapp inläggen i tråden men inte alls läst förundersökningen?
Jo, det har jag gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumanjii
Jag är ingen incel. Jag är kvinna och mamma och anser att det inte är ställt utom rimligt tvivel att L skulle ha skadat sitt barn. Med mammans historia, beteende och agerande så är det faktiskt ganska märkligt att man avfärdat henne som misstänkt. Hennes egna barn beskriver henne som oförmögen att ombesörja deras basala behov. Varför skulle vi då hävda motsatsen?
Åklagaren kanske förtydligar det. Men i fup:en tillfrågas chefsöverläkaren Petra Almkvist som bedömer att hunden inte orsakat dotterns död.
"Vid samtal med Petra Almkvist på RMV uppger hon att hon omkring kl 15.30 lämnade BIVA
efter att ha undersökt målsäganden. Muntligen uppgav Almkvist att de skador som
målsäganden har efter de omfattande undersökningar som utförts inte kan förklaras på annat
sätt än yttre våld från annan person. Hon tillfrågades om en hund skulle kunna ha åsamkat
skadorna och Almkvist sa tydligt att det inte kunde vara så. Hon förklarade att flickan endast
hade små ytliga skador på hudkostymen och om en hund skulle åsamkat skadorna skulle hon
uppmärksammat det."
Pappan var av flera vittnen omvittnat fin mot både dottern och de andra barnen. Jag behöver läsa mer i fup:en om det kan finnas någon annan orsak till blödningen i hjärnan, men flera sakkunniga bedömer att tillståndet orsakats av yttre påverkan.