2023-01-09, 18:49
Medlem
Kan man göra något om man vet om att Lukas ljuger i förhör eller spelar det ingen roll?
Citera
2023-01-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisblubb
Kan man göra något om man vet om att Lukas ljuger i förhör eller spelar det ingen roll?

Alltså du menar att du har information som visar på att Lukas ljuger? Isåfall kan du vittna på rättegången. Ring polisen eller åklagaren?
Eller var det inte så du menade ?
Citera
2023-01-09, 19:01
Medlem
Fan vad jag tycker synd om Lukas, han måste ju ha varit helt utbränd av utmattning och tappat det. Fy fan vilken hemsk människa I verkar vara. Iskall. Tycker ändå att L kämpat och försökt hålla ihop allt men det har varit omöjligt för honom Fy fy fan vilken situation
Citera
2023-01-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Alltså du menar att du har information som visar på att Lukas ljuger? Isåfall kan du vittna på rättegången. Ring polisen eller åklagaren?
Eller var det inte så du menade ?

Precis tack, det var det jag menade
Citera
2023-01-09, 19:10
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viderenonvideri
Fast nu får ni väl ge er!
Oavsett var eller med vem, mamman var. Har hon ingen som helst skuld i att pappan skakar ihjäl dottern!!!
Hur många föräldrar, man eller kvinna, går inte på fest utan partner? Hur många föräldrar är inte otrogna?
Detta utan att den hemmavarande föräldern skakar ihjäl deras barn……
Lägg INGEN skuld på någon annan än den som faktiskt gjorde denna hemska handling!

Tycker dock att hon är en direkt orsak till att det blev som det blev. Hennes sätt att behandla Lukas och alla andra runt omkring är förkastligt. MEN det är Lukas som är skuld till handlingen om det nu har gått till så som det misstänks. (Han är ju inte dömd än menar jag)
Citera
2023-01-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisblubb
Precis tack, det var det jag menade

Du kan ringa berörd polisstation och säga att du har information.
Vill du hinta om vad det är han ljuger om? Har inte läst förhören ännu.
Bra att du vill göra det rätta
Citera
2023-01-09, 19:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Tycker dock att hon är en direkt orsak till att det blev som det blev. Hennes sätt att behandla Lukas och alla andra runt omkring är förkastligt. MEN det är Lukas som är skuld till handlingen om det nu har gått till så som det misstänks. (Han är ju inte dömd än menar jag)
Kan du berätta lite mer om hur du anser att det är mammans fel? Så att man förstår hur hon är ansvarig för att ha orsakat dotterns död.
Citera
2023-01-09, 20:02
Medlem
Citat:
Undrar vad I*sabella var rädd att hennes söner skulle säga i förhören?

Bjuda upp älskaren till sjukhusets hotell också
Eller var det helt slut mellan Lukas och henne? Har inte läst jättelångt

Det är mycket med hennes prioriteringar, som man ser i sms, som gör mig tokig.
Hennes dotter ligger livlös, men hon verkar mest av allt orolig för att Victor ska tappa intresset för henne, vidare vad barnen ska säga i förhör och att det är stökigt hemma.
Citera
2023-01-09, 20:17
Medlem
Har läst lite till nu. Har I någon personlighetsstörning? Nästan alla som är i kontakt med henne säger att hon verkar känslokall och obrydd om sina barn. Varför?
Markus som hon tidigare jobbat med som var en av de första på plats uttrycker detta tydligt. Hon gick inte rakt in till sin flicka som sades vara i dåligt skick utan uttryckte att det var roligt att träffa honom där vilket han fick påpeka inte passade sig när det var massa människor som arbetade med liväddning på hennes dotter.
Missförstå mig inte nu, det är inte hon som mördat sitt barn och det är inte hennes fel men med vad är det för "fel " på henne som gör att hon endast verkar bry sig om killar? Någon som vet?
Citera
2023-01-09, 20:21
Medlem
Från förhör med ambulanspersonal

"Markus som har stått med ryggen mot dörren noterar att mamman har kommit dit under tiden
han har jobbat med flickan. Mamman säger något i stil med "hej, känner du igen mig. Jag har
jobbat som undersköterska på AWA och vi har jobbat där samtidigt".
Markus tycker det är konstigt att mamman bryr sig om att hon och han har träffats tidigare på
samma arbetsplats istället för att bry sig om sitt barn.
När barnet senare ska lastas in i helikoptern då hon ligger på en vacuumkudde säger mamman
"hejdå, kul att se dig" till Markus men det är inget som han hör. Det har han fått berättat för
sig efteråt. "

Alltså på riktigt???!!!

"Gällande mamman är hon inte intresserad av vad de gör med flickan. Hon frågar inte vad de
gör utan bryr sig mer om att hon har träffat Markus tidigare. Mamman frågar även Marie om
hur länge Markus har jobbat. Det är ett märkligt beteende tycker Markus."

Edit: Glömde sista stycket
Citera
2023-01-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Det är mycket med hennes prioriteringar, som man ser i sms, som gör mig tokig.
Hennes dotter ligger livlös, men hon verkar mest av allt orolig för att Victor ska tappa intresset för henne, vidare vad barnen ska säga i förhör och att det är stökigt hemma.

Ja mycket märkligt, skrev precis ett inlägg där jag på allvar undrar om hon lider av en personlighetsstörning. Hon börjar prata med sin gamla kollega istället för att rusa in och fråga om sitt barn. Wtf?
Jag är inte den som vill skylla en massa på kvinnan när mannen begått brott men här uttrycker ju många att hon inte verkar bry sig om sina barn osv

Vad menar hon när hon skriver till Lukas på snapchat precis efter att han skickade att ambulans och brandkår är där``? Tänk jävligt noga på vad du säger nu eller något liknande. Vad menar hon??
Citera
2023-01-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ja mycket märkligt, skrev precis ett inlägg där jag på allvar undrar om hon lider av en personlighetsstörning. Hon börjar prata med sin gamla kollega istället för att rusa in och fråga om sitt barn. Wtf?
Jag är inte den som vill skylla en massa på kvinnan när mannen begått brott men här uttrycker ju många att hon inte verkar bry sig om sina barn osv

Vad menar hon när hon skriver till Lukas på snapchat precis efter att han skickade att ambulans och brandkår är där``? Tänk jävligt noga på vad du säger nu eller något liknande. Vad menar hon??

Vi verkar ligga jämsides i läsningen.
Jag undrar också mycket över hennes beteende.
Jag undrar också vad hon menar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in