2022-09-13, 16:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jo, men sånt får man inte prata högt om...

Hur som helst, så är bilden man får av den ömme modern inte vacker.
Som någon tidigare beskrev, så är det troligen någon form av personlighetsstörning som ligger bakom. Eller "bara" dysfunktionell uppväxt.
Har hon en personlighetsstörning för att hon bytt karl tre gånger?
Citera
2022-09-13, 16:35
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Snarare bekräftelsebehov, som de flesta som bara har bilder på sig själv.... Vem vet? Hon kanske hade en "ny förmåga"
Citera
2022-09-13, 23:47
Medlem
Man undrar ju så vad som hände den där ödesdigra kvällen/natten/tidiga morgonen?
Vad för skador hade hon? Han hade ju tydligen sagt att hunden lagt sig på henne, så kvävning kanske?
Och letala hjärnskador till följd.
Och varför gjorde han i så fall detta? Var han trött och löpte amok pga sömnbrist?
Droger?
En del män ser barnet som en del av mamman, och straffar barnet när det egentligen är mamman han vill straffa. Det verkar dock långsökt här, men det kan ha kommit fram att hon var otrogen igen, eller kanske rentav att han inte var pappan till barnet.
Senast redigerad av Tesla83 2022-09-13 kl. 23:57.
Citera
2022-09-14, 00:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Fast du måste väl hålla med om, att det är rätt fräckt att vara ute och festa med ytterligare en ny karl (OK den nya karlen är inte bekräftad, men festandet den ödesdigra natten är det, och det lär inte ha skett i ett nunnekloster...), och lämna sin sambo att ensam sköta inte bara den gemensamma babyn (om den ens var det), utan även hennes tidigare barn med ytterligare en annan man? Detta var INTE en ursäkt för L att döda ett hjälplöst spädbarn såklart, men kan någonstans vara en förklaring till hans frustration. Han var ju så ung också, och hade säkert tänkt sig sin ungdom på ett annat sätt...
Citera
2022-09-14, 08:00
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Man undrar ju så vad som hände den där ödesdigra kvällen/natten/tidiga morgonen?
Vad för skador hade hon? Han hade ju tydligen sagt att hunden lagt sig på henne, så kvävning kanske?
Och letala hjärnskador till följd.
Och varför gjorde han i så fall detta? Var han trött och löpte amok pga sömnbrist?
Droger?
En del män ser barnet som en del av mamman, och straffar barnet när det egentligen är mamman han vill straffa. Det verkar dock långsökt här, men det kan ha kommit fram att hon var otrogen igen, eller kanske rentav att han inte var pappan till barnet.

Detta med att hunden lagt sig på barnet var väl bara en spekulation här på Fb?
Citera
2022-09-14, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Detta med att hunden lagt sig på barnet var väl bara en spekulation här på Fb?
Det var någon som sade sig vara insatt i vad som hänt som sa att L sagt att hunden lagt sig på barnet.
Om det är sant att han sagt så vet jag inte.
Citera
2022-09-14, 09:12
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det var någon som sade sig vara insatt i vad som hänt som sa att L sagt att hunden lagt sig på barnet.
Om det är sant att han sagt så vet jag inte.

Kan ju vara något han dragit till med då ambulanshelikopter larmades? Inte ringer man 112 och säger -Hej, jag har dräpt mitt barn!

(jag får känslan av att barnet var hjärndött och att livsuppehållande stängdes iom att I*abella kunde närvara vid dödsögonblicket, så kvävning låter för mig det mest rimliga)
Citera
2022-09-14, 09:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast du måste väl hålla med om, att det är rätt fräckt att vara ute och festa med ytterligare en ny karl (OK den nya karlen är inte bekräftad, men festandet den ödesdigra natten är det, och det lär inte ha skett i ett nunnekloster...), och lämna sin sambo att ensam sköta inte bara den gemensamma babyn (om den ens var det), utan även hennes tidigare barn med ytterligare en annan man? Detta var INTE en ursäkt för L att döda ett hjälplöst spädbarn såklart, men kan någonstans vara en förklaring till hans frustration. Han var ju så ung också, och hade säkert tänkt sig sin ungdom på ett annat sätt...
Nej, jag tycker det är helt okej att gå ut och festa med kompisar när det finns en annan förälder där som skall ta ansvar för barn

Jag tycker du resonerar sjukt som anser att den nye mannen inte skulle ha ansvar också för övriga barn när han valt att ingå i familjen.
Att du dessutom inte skulle resonera så om det istället hade varit mannen som var ute och festade gör ditt resonemang ännu mer skevt.

Dina försök till förklaring är just försvar och bortförklaringar.
Citera
2022-09-14, 10:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, jag tycker det är helt okej att gå ut och festa med kompisar när det finns en annan förälder där som skall ta ansvar för barn

Jag tycker du resonerar sjukt som anser att den nye mannen inte skulle ha ansvar också för övriga barn när han valt att ingå i familjen.
Att du dessutom inte skulle resonera så om det istället hade varit mannen som var ute och festade gör ditt resonemang ännu mer skevt.

Dina försök till förklaring är just försvar och bortförklaringar.

Det har jag inte skrivit. Jag anser att en förälder ansvarar för de egna barnen. Punkt. Sedan kan det hända att man ingår ett nytt förhållande. Men den nye/nya har naturligtvis inget föräldraansvar. Om båda har barn sedan förr, så kan man förstås samarbeta om det är lämpligt. T.ex. så att alla barnen går på samma dagis, och man turas om att hämta och lämna samtliga barn.

Att lämna sin partner att sköta sina barn från tidigare förhållanden om natten, medan man är ute och festar med nya personer av motsatt kön... är dock övermaga. Och JA det gäller oavsett kön.
Citera
2022-09-14, 10:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har jag inte skrivit. Jag anser att en förälder ansvarar för de egna barnen. Punkt. Sedan kan det hända att man ingår ett nytt förhållande. Men den nye/nya har naturligtvis inget föräldraansvar. Om båda har barn sedan förr, så kan man förstås samarbeta om det är lämpligt. T.ex. så att alla barnen går på samma dagis, och man turas om att hämta och lämna samtliga barn.

Att lämna sin partner att sköta sina barn från tidigare förhållanden om natten, medan man är ute och festar med nya personer av motsatt kön... är dock övermaga. Och JA det gäller oavsett kön.
Merwinna - jag har läst dina inlägg under lång tid. Din måttstock för kvinnor och män är totalt olika - och du kan låtsas annat i denna tråd men det förändrar inte faktum.

Ingår man i en ny familj som vuxen har man givetvis ansvar som vuxen för samtliga barn i familjen.
Givet att Lukas tog hand om barnen var det sannolikt en överenskommelse de också hade - såsom alla normala människor.

Sluta söka skuld hos mamman så länge du inte har på fötter för att det ligger någon skuld hos henne. Att hon inte - likt förespråkar - var bunden med kedjor i hemmet är inte en sådan omständighet som visar på hennes skuld.
Citera
2022-09-14, 10:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Merwinna - jag har läst dina inlägg under lång tid. Din måttstock för kvinnor och män är totalt olika - och du kan låtsas annat i denna tråd men det förändrar inte faktum.

Ingår man i en ny familj som vuxen har man givetvis ansvar som vuxen för samtliga barn i familjen.
Givet att Lukas tog hand om barnen var det sannolikt en överenskommelse de också hade - såsom alla normala människor.

Sluta söka skuld hos mamman så länge du inte har på fötter för att det ligger någon skuld hos henne. Att hon inte - likt förespråkar - var bunden med kedjor i hemmet är inte en sådan omständighet som visar på hennes skuld.
Mamman är fortfarande inte avförd som GM.

Nog är det olämpligt att lämna sitt lilla gemensamma barn och hennes egna med diverse funktionshinder och det med en omogen labil människa, för att gå ut och roa sig!

Såklart får du skriva vad du vill.
Men för mig är detta ingen könsfråga.
Nu var det just i detta fall en man som skulle ansvara för barnen och det gick ju som vi vet inte så bra.
Citera
2022-09-14, 10:57
Avslutad
Citat:
Det finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.

Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Friggis
Förmodligen många fel hos denna mamma , men det är trots allt pappan som verkar vara den skyldige. Vilken sorts män tror du att det är som dras till sådana kvinnor ? Samma skrot och korn, stackars barn.

Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Mamman är ju försatt på fri fot, det vet vi. Vet inte om hon är med de andra barnen eller om de är med sin pappa i detta nu. Barnen har varit med sin pappa i veckan i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Mamman är inte misstänkt för att ha skadat bebisen.

Uppgifterna om otrohet och våldsamhet kommer från mig, eftersom det är sådant jag vet. Och, än en gång, jag har ingen anledning att ljuga eller hitta på.

Citat:
Nej jag skulle inte vilja påstå att det endast är män av samma skrot och korn som dras till "sånna kvinnor".
Det är kvinnorna som förför och tar vad dem vill ha, när dem är klara, vandrar dem vidare mot nästa mål.
Kan nästan liknas vid en spindelart där honan efter parningen anser att har hannen spelat ut sin roll, och då kan honan lika väl dra nytta av den energi han innehåller.

https://illvet.se/djur/parning/varfor-ater-en-del-honor-upp-sin-make-efter-parningen

Män har en tendens att falla för vackra charmiga kvinnor, helt enkelt. Få män skulle klara av att gå ut offentligt och berätta om hur illa dem blivit behandlade.

Citat:
Jag har påpekat ett beteende, som skulle kunna förklaras med en personlighetsstörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in