2022-08-03, 14:31
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Vad åsyftar man ens diskutera? Varför man ska rösta på AFS alternativt NMR? Vad spelar det för roll överhuvudtaget när den "offentliga makten" är en frimurarteater rakt igenom?

Den nationella rörelsen ödslar massor av energi på att fortsätta leka politiker, starta partier och diskuterar sin politik med varandra och varför deras nationella parti är det bästa - decennium efter decennium efter jävla decennium. När ska rörelsen lära sig att det är menat att vara en återvändsgränd som systemet lockar in politiska idioter i som inbillar sig att systemet går att reformera inifrån? Alla från KPMLR till NMR går på teatern, vilket är så jävla tröttsamt.

Det är till 100% en frimurarteater vi talar om. Det är vad som måste informeras till folket, inte att försöka "locka" folket med sin politik, som inte spelar någon som helst roll. Debatter mellan partier är därför noll och inget värt. Elof Eriksson hade rätt.

Det stämmer inte att NMR ska reformera systemet - de ska plocka bort det och implementera ett helt annat. Det är också ett av de ämnen som debatten skulle handla om:

Citat:
Reformism eller revolution.

Alternativ för Sveriges mål verkar vara att ta sig in i riksdagen, men vad händer sedan? Hur ska man få inflytande nog att genomföra omfattande förändringar samtidigt som man är ett parlamentariskt parti. Och hur ska Nordiska motståndsrörelsen lyckas genomföra en revolution? Dessa frågor ser vi också som något som bör debatteras.

https://motståndsrörelsen.se/2022/07...ige-pa-debatt/

Även om NMR kan tjäna på ett parlamentariskt deltagande genom att organisation får mer uppmärksamhet m.m. så bör en sådan organisation se upp så att inte de här valen får för stor betydelse och blir en mätare på hur framgångsrik man är, som det lätt kan bli och som jag tycker mig se tendenser av hos både sympatisörer och ledning.
Jag håller med dig om att man borde få upp allmänhetens ögon för vad det här systemet egentligen är, men att systemet är en bluff skulle de ju visserligen kunna ta tillfället i akt att påpeka från systemets egen parlamentariska plattform.

Att få till en debatt med AfS skulle också kunna tjäna NMR, och bara NMR, varför AfS förmodligen kommer fortsätta ignorera dem.
Citera
2022-08-03, 15:28
Medlem
Vad är det som hindrar att afs plockar röster från andra partier än SD? Tänker att det är ju då man verkligen får någon effekt kanske redan till hösten.

I annat fall måste vi vänta kanske 20 år medan AFS och SD slåss om samma röster och då är det hela tiden om samma 17-20% och ingen kommer någon vart medan socialdemokraterna i lugn och ro kan regera vidare i 20 år.
Citera
2022-08-03, 18:39
Medlem
Nyreggadjudes avatar
AfS kan endast framhäva sin förträfflighet om de står oemotsagda, endast då kan de ljuga om att de är de enda med återvandring på programmet.

Återvandring är den viktigaste stridsfrågan, den AfS är mest känt för och som drar till sig de flesta av deras väljare.

Att delta i debatt med NMR som har en bättre, långt mer omfattande återvandringspolitik skulle resultera i att AfS inte bara tvingas lägga ned påståendet att de är de enda som har återvandring på programmet, de måste dessutom erkänna att deras återvandringspolitik är futtigare.

Det enda AfS då kan göra för att försvara sin sämre återvandringspolitik är att börja argumentera åt rakt motsatta hållet, dvs. motivera varför en futtigare återvandringspolitik skulle vara bättre.

De skulle behöva byta från svenskarnas perspektiv, som de hela tiden säger sig utgå ifrån, till att försvara invandrare, prata om att det är omoraliskt att sända hem invandrare som har jobb, är assimilerade osv, som Jeff Ahl gjorde när han konfronterades.

AfS:s skarpa ton om att Sverige minsann inte är en allemansrätt kommer att få en annan klang när de istället måste uppbacka invandrares rätt att bo här, när de måste förtydliga att det till syvende och sist bara handlar om anpassning.

AfS tvingas på så sätt att bli främlingsvurmare, antirasister, invandrarkramare, med andra ord precis det som resten av de andra partierna är.
Ju mer AfS konfronteras med de här frågorna och nödgas ta ställning för invandrare, desto mer kommer de att likna resten av packet i riksdagen.

Ostörda är de svenskarnas största förkämpar, men ställda mot väggen kommer en annan bild fram.
Citera
2022-08-03, 22:34
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Vad är det som hindrar att afs plockar röster från andra partier än SD? Tänker att det är ju då man verkligen får någon effekt kanske redan till hösten.

I annat fall måste vi vänta kanske 20 år medan AFS och SD slåss om samma röster och då är det hela tiden om samma 17-20% och ingen kommer någon vart medan socialdemokraterna i lugn och ro kan regera vidare i 20 år.

AfS skulle kunna lära sig av Zemour i Frankrike. Han lyckades få sin rörelse att växa, samtidigt som han även hjälpte Le Pen att gå framåt.

Så vore bra om SD och AfS båda kunde går framåt samtidigt, än att den ena tapper till den andra.

NMR också för den delen.
Citera
2022-08-04, 02:20
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
AfS kan endast framhäva sin förträfflighet om de står oemotsagda, endast då kan de ljuga om att de är de enda med återvandring på programmet.

Återvandring är den viktigaste stridsfrågan, den AfS är mest känt för och som drar till sig de flesta av deras väljare.

Att delta i debatt med NMR som har en bättre, långt mer omfattande återvandringspolitik skulle resultera i att AfS inte bara tvingas lägga ned påståendet att de är de enda som har återvandring på programmet, de måste dessutom erkänna att deras återvandringspolitik är futtigare.

Det enda AfS då kan göra för att försvara sin sämre återvandringspolitik är att börja argumentera åt rakt motsatta hållet, dvs. motivera varför en futtigare återvandringspolitik skulle vara bättre.

De skulle behöva byta från svenskarnas perspektiv, som de hela tiden säger sig utgå ifrån, till att försvara invandrare, prata om att det är omoraliskt att sända hem invandrare som har jobb, är assimilerade osv, som Jeff Ahl gjorde när han konfronterades.

AfS:s skarpa ton om att Sverige minsann inte är en allemansrätt kommer att få en annan klang när de istället måste uppbacka invandrares rätt att bo här, när de måste förtydliga att det till syvende och sist bara handlar om anpassning.

AfS tvingas på så sätt att bli främlingsvurmare, antirasister, invandrarkramare, med andra ord precis det som resten av de andra partierna är.
Ju mer AfS konfronteras med de här frågorna och nödgas ta ställning för invandrare, desto mer kommer de att likna resten av packet i riksdagen.

Ostörda är de svenskarnas största förkämpar, men ställda mot väggen kommer en annan bild fram.

Får ja ba fråga en snabb sak.
AFS vill väl typ deportera 400.000
vilket är ungefär 15% av blattarna
elr har jag fel?
Men liksom jag får känslan av att
AFS e helt jävla pantade,
och inte ens driver nationell politik
eller? Är dom ens riktiga nationalister?
Varför tar dom avstånd från svensk
etnicitet och säger att dom inte är rasister?
Citera
2022-08-04, 06:33
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Får ja ba fråga en snabb sak.
AFS vill väl typ deportera 400.000
vilket är ungefär 15% av blattarna
elr har jag fel?
Men liksom jag får känslan av att
AFS e helt jävla pantade,
och inte ens driver nationell politik
eller? Är dom ens riktiga nationalister?
Varför tar dom avstånd från svensk
etnicitet och säger att dom inte är rasister?
Inte många rätt där. En miljon, minst. Hur kan du ha missat det? Tar avstånd från svensk etnicitet? Det är ju vad SD gör. Du svamlar ju värre än ett vänstertroll på fyllan.
Citera
2022-08-04, 14:02
Medlem
Citat:
Nordfronts chefredaktör kommenterar ”debatten om debatten” som uppstått efter att Nordiska motståndsrörelsen utmanat Alternativ för Sverige på debatt.
https://nordfront.se/angaende-nmr-vs-afs-debatten

Bra poänger av Saxlind:

Citat:
Nationella som vill se en politisk förändring får därför inte vara borgerligt fega och okritiskt acceptera systemets skapade tabun kring vissa viktiga politiska frågor eller radikala aktörer som Nordiska motståndsrörelsen. Tvärtom bör den som vill rädda vårt folk verka för att normalisera mer radikala element och därmed flytta ”overtons fönster” i nationalistisk riktning.

Citat:
Såväl AfS som SD hade kunnat tjäna på att själva framstå som ”centrister” om Motståndsrörelsen gick från att ses som ”extrema” till att ses som ”radikala”.
Citat:
Att låta sig styras av feghet och svaghet är dock inget positivt som borde accepteras som ett rimligt normaltillstånd. Systemets makt är dessutom till stor del inbillad. Om tillräckligt många samtidigt struntar i alla uppsatta politiska tabun så faller åsiktskorridorerna och att riva ner dessa måste, som jag redan sagt en gång, vara ett mål för alla som vill se radikala politiska förändringar.

Citat:
Är AfS mer radikala och politiskt pålitliga än SD, eller kommer de urvattnas och bli SD 2.0? En kamrat som varit politiskt aktiv sedan tidigt 2000-tal påpekade nyligen för mig att det var AfS:s vice partiledare och andra namnet på riksdagslistan, Mikael Jansson, som inledde liberaliseringen av SD som Jimmie Åkesson sedan tog över och fullföljde. Jag vet också att även AfS på olika sätt försöker tysta eller göra sig av med mer radikala medlemmar. Att partiet ännu inte uteslutit Pavel Gamov är en annan sak som drar ner ledningens trovärdighet.
Citera
2022-08-04, 14:52
Medlem
cerns avatar
Vad är det för poäng med debatten? NMR vill utrota invandrare och AfS kasta ut dom?
Citera
2022-08-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vad är det för poäng med debatten? NMR vill utrota invandrare och AfS kasta ut dom?

Japp, precis så är det. Du är väl för utrotning av invandrare?
Citera
2022-08-04, 18:22
Medlem
Martin Saxlind uppmanar AFS' pitbull Jeff Ahl att våga ta debatten med Pär Öberg. Får se om han svarar på det.

https://mobile.twitter.com/Martin__N...flx0G6RkQ&s=19

Hoppas själv på Kasselstrand, men då måste han visa att han besitter det mod han anklagar andra (Åkesson) för att inte ha - och det är jag inte så säker på att han kan. Pitbullen kan ju i och för sig också bli intressant. Jag är rätt säker på att Öberg skulle vinna en debatt mot båda.
Citera
2022-08-04, 20:41
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Inte många rätt där. En miljon, minst. Hur kan du ha missat det? Tar avstånd från svensk etnicitet? Det är ju vad SD gör. Du svamlar ju värre än ett vänstertroll på fyllan.
Men jag ville bara höra en NMR:ares mer nyktra syn på saken.

Källa på att AFS vill deportera 1 miljon?
Citera
2022-08-07, 14:43
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Martin Saxlind uppmanar AFS' pitbull Jeff Ahl att våga ta debatten med Pär Öberg. Får se om han svarar på det.

https://mobile.twitter.com/Martin__N...flx0G6RkQ&s=19

Hoppas själv på Kasselstrand, men då måste han visa att han besitter det mod han anklagar andra (Åkesson) för att inte ha - och det är jag inte så säker på att han kan. Pitbullen kan ju i och för sig också bli intressant. Jag är rätt säker på att Öberg skulle vinna en debatt mot båda.

Har han fått nå svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in