Citat:
Ursprungligen postat av
SigurdJudebane
AfS är tio gånger större om du räknar antal röster. Mindre än så om du räknar antal medlemmar. Mindre i sig om du räknar hur många som känner till dem och uppmärksammar dem.
Varför skulle inte AfS vinna på att ta debatten? Förutom intresset det hade skapat (vilket AfS ser ut att behöva) så är det väl bra om Kasselstrand visar att han är kungen av debatt och snor till sig alla de som tänkt rösta NMR eller inte alls. Det är ju förstås om han skulle lyckas vinna mot Öberg. Tillåt mig tvivla.
Varför skulle den större parten inte kunna debattera mot den mindre? Det är ett futtigt och trångsynt sätt att se på det som på sikt inte kommer hjälpa AfS. Dina exempel stämmer för övrigt inte gällande Nordiska motståndsrörelsen som tog debatten med exempelvis Skandinaviska förbundet (en mindre part).
NMR kritiserar väldigt sällan andra nationella, det är i regel tvärtom. Och är AfS nationella? Är Jeff Ahl nationell? Mikael Jansson? Gustav Kasselstrand?
Jag syftade inte på hur stora AfS var för fyra år sedan, valet 2018, några veckor efter bildandet, eller hur många röster nmr fick under sin "storhetstid" 2018.
Om AfS har <1000 röster att vinna inklusive simon, och nmr har ~100.000 röster att vinna, då är det inte rättvist, så enkelt är det.
Öberg må vara trevlig men är uselt beläst, har värdelöst ordförråd, och är mytoman. Det enda han skulle ljuga om är Januch, och hur hon är medlem i AfS fast hon aldrig haft något med partiet att göra.
Ja Jeff mfl är nationella. Bara för att någon inte är besatt vid och hatar judar betyder det inte att man inte är nationell. Det är bara nmrares förvrängda syn på nationalism.
Jag har alltid undrat, om Öberg hade fötts till jude, hade han då hatat sig själv?