2022-08-14, 19:37
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Påminner om valet 2014 när Svenskarnas Partis fanboys bölade på Flashback för att SD inte ville debattera mot SvP i valrörelsen.

Några månader senare avvecklade fiaskopartiet SvP sig själva.
Hahaha. Dom hade jag glömt. Man kan inte debattera mot vilka stolpskott som helst. Det är inte fruktbart. Idioterna skrattar åt det dom inte förstår.
Citera
2022-08-14, 20:02
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Hahaha. Dom hade jag glömt. Man kan inte debattera mot vilka stolpskott som helst. Det är inte fruktbart. Idioterna skrattar åt det dom inte förstår.

Du kanske skulle ha funderat igenom det där inlägget något varv till.
Citera
2022-08-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du kanske skulle ha funderat igenom det där inlägget något varv till.
Jag förstår hur du menar. Men du förstår inte hur jag menar. Eller?
Citera
2022-08-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Påminner om valet 2014 när Svenskarnas Partis fanboys bölade på Flashback för att SD inte ville debattera mot SvP i valrörelsen.

Några månader senare avvecklade fiaskopartiet SvP sig själva.

Jaså så det påminner inte om valet 2018 när AfS grät ut om samma sak då och sen några månader senare visade sig göra ett tokigt mycket sämre val än de lovat sina väljare?
Citera
2022-08-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Jaså så det påminner inte om valet 2018 när AfS grät ut om samma sak då och sen några månader senare visade sig göra ett tokigt mycket sämre val än de lovat sina väljare?

Här försöker Kasselstrand åka snålskjuts på SD och rida på deras varumärke: https://m.youtube.com/watch?v=v6yLkW63ZWg

Rätt underhållande såhär i efterhand 😁
Citera
2022-08-14, 21:36
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag förstår hur du menar. Men du förstår inte hur jag menar. Eller?

Jodå. Mer än väl.
Citera
2022-08-14, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Här försöker Kasselstrand åka snålskjuts på SD och rida på deras varumärke: https://m.youtube.com/watch?v=v6yLkW63ZWg

Rätt underhållande såhär i efterhand 😁
Stor skillnad då AfS är ett seriösare alternativ och NMR är en kufig liten sekt med fyra namn på sin riksdagslista. I valet 2018 fick NMR 0,03% av folkets röster och lyckades inte ens ta ett kommunalt mandat i Ludvika där man var så säkra på att ta sig in.

Det bör även sägas att sedan 2018 har partiet blivit ännu mindre och drabbats av splittring till Nordisk Styrka osv. Ni går bakåt medan AfS med all säkerhet vill framåt.
Citera
2022-08-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kufexposer
Stor skillnad då AfS är ett seriösare alternativ och NMR är en kufig liten sekt med fyra namn på sin riksdagslista. I valet 2018 fick NMR 0,03% av folkets röster och lyckades inte ens ta ett kommunalt mandat i Ludvika där man var så säkra på att ta sig in.

Det bör även sägas att sedan 2018 har partiet blivit ännu mindre och drabbats av splittring till Nordisk Styrka osv. Ni går bakåt medan AfS med all säkerhet vill framåt.
Vad får afs då? Skulle tro 0,5 max.
Citera
2022-08-14, 21:40
Medlem
Nja de får nog något mindre. Det enda de kan göra är att försvaga SD med att ställa upp i valet.
Citera
2022-08-14, 21:52
Medlem
Citat:
Vad får afs då? Skulle tro 0,5 max.

Ja, förmodligen inte mer. 2018 red de på Trump-vågen och var ett nytt, spännande parti med flera företrädare som kom från riksdagen. Sedan dess har många försvunnit och det är låg energi på deras valkampanj. Jag tror inte de når över de 20 000 de fick 2018.

De kan dock komma in i någon kommun, men det har NMR också stora chanser till.
Citera
2022-08-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Ja, förmodligen inte mer. 2018 red de på Trump-vågen och var ett nytt, spännande parti med flera företrädare som kom från riksdagen. Sedan dess har många försvunnit och det är låg energi på deras valkampanj. Jag tror inte de når över de 20 000 de fick 2018.

De kan dock komma in i någon kommun, men det har NMR också stora chanser till.
Blir intressant att se om NMR kommer in i någon kommun och hur de skulle hantera det politiskt.
Citera
2022-08-14, 23:15
Medlem
Citat:
Blir intressant att se om NMR kommer in i någon kommun och hur de skulle hantera det politiskt.

Pär Öberg från NMR har ju suttit en mandatperiod och hanterade det då mycket väl. Jag tror han var den mest aktiva i hela kommunen under mandatperioden och han fick även igenom en motion (även om utskottet backade sen efter att media gick bananas.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in