2006-06-30, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
1. Ja, i den hr trden tas ju upp trovrdigheten i deras rop p hrdare tag.

2. Nja, jag tycker nog att jag i alla fall har svarat flera gnger att den nog r lika lg som info14 och Densvenskes sidor, men att - i likhet med dessa - det inte alltid r fel det som str dr.

DRFR - s r det ju frgan OM dessa ledande SD-fretrdare har gjort sej skyldiga till grova brott som r den viktiga, inte vem som tagit fram uppgifterna.

Och fljdfrgan r - OM det nu r s - vad finns det d fr trovrdighet i deras politik?

Det har jag inte sett ett enda ord om frn "nationella" i den hr trden. Bara jmmer ver att andra partiers fretrdare minsann r lika usla, eller att de som tagit fram uppgiften ocks r brottslingar.

DET kallar jag att fly frgan.

1. Du erknner att du har fel i dina pstenden, bra det.
2. Som sagt, du lyssnar till mytomaner och menar att inte ens polismyndigheten fr frdma brott. DET r att fly frgan.
Citera
2006-06-30, 16:42
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
2. Som sagt, du lyssnar till mytomaner och menar att inte ens polismyndigheten fr frdma brott. DET r att fly frgan.

Va?

Det underlttar om du frsker svara p samma inlgg som du citerar.
Citera
2006-06-30, 16:54
Bannlyst
Citat:
Va?

Det underlttar om du frsker svara p samma inlgg som du citerar.

Klarar du inte av att lsa enkla svar p vad du sjlv har sagt s frvnanr det inte s mycket att du stter en sdan tilltro till politisk terfallsfrbrytare.
Citera
2006-06-30, 16:57
Bannlyst
Citat:
Du, stll ner flaskan, ta en kopp kaffe och svara nr du har nyktrat till.

Att avvisa alla pstenden med hnvisning till vilka det r som kommer med dem, r inte det vad ni brukar klaga p att man gr med SD? Allts att allt som SD sger ignoreras just fr att det kommer frn SD? Varfr d gra samma sak i det hr fallet? Det r vl inte s svrt att kolla brottsregistret och se vilka brott dessa personer blivit dmda fr. Dessutom tror jag varken Expo eller ngon annan organisation skulle vga pst att personer blivit dmda fr brott om det inte stmmer, srskilt nr det gller offentliga personer. Det betecknas som frtal eller grovt frtal, och kan ge hrda straff till ansvarige utgivaren.
Citera
2006-06-30, 16:58
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Klarar du inte av att lsa enkla svar p vad du sjlv har sagt s frvnare det inte s mycket att du stter en sdan tilltro till politisk terfallsfrbrytare.

Du menar att det som du skrev var ett svar?

Jaja, jag frsker vl.

1. Vilka pstenden har jag skrivit och sedan medgivit varit felaktiga?
Citera och/eller lnka grna.

2. "du lyssnar till mytomaner och menar att inte ens polismyndigheten fr frdma brott." - begriper jag faktiskt inte.

Lyssnar till mytomaner, jod, det gr jag hela tiden nr jag lser i det hr forumet. Sedan bedmer jag om dessa uppgifter r trovrdiga eller inte.

Var nnstans har jag psttt att polismyndigheten inte fr frdma brott?

Har SD blivit en del av polisen nu?

r du sker p att du sjlv vet vad du menade?
Citera
2006-06-30, 17:19
Bannlyst
Citat:
Var nnstans har jag psttt att polismyndigheten inte fr frdma brott?

Har SD blivit en del av polisen nu?

Du behver inte snka nivn nnu lgre, den r lg som det r. Det jag hnvisade var givetvis att du menade att SD som fenomen inte skulle kunna, med trovrdighet, frdma brott om det finns ngon som ngonsin varit dmd. Jag trodde du var konsekvent i ditt tnkande, men ven den visionen av dig sprack tydligen.
Citera
2006-06-30, 17:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Du behver inte snka nivn nnu lgre, den r lg som det r. Det jag hnvisade var givetvis att du menade att SD som fenomen inte skulle kunna, med trovrdighet, frdma brott om det finns ngon som ngonsin varit dmd. Jag trodde du var konsekvent i ditt tnkande, men ven den visionen av dig sprack tydligen.

Jass? Jag menade det?

Jag frgade OM detta var sant. Och OM det var sant - hur anser man att ens trovrdighet r d?

DU menar allts att om ett politiskt parti hvdar en sak, och sedan dess fretrdare gr en helt annan sak - s skulle detta inte skada partiets trovrdighet? Eller skulle andra regler glla fr partiledarna n fr vanligt folk?

Skulle du bedma Centerpartiets engagemang om lantbruket mindre trovrdigt eller inte - om partiledningens ledamter hade aktivt jobbat fr att lgga ner mnga lantbruk?

Skulle du bedma Socialdemokraternas motstnd mot privatisering av hyresrtter mindre trovrdigt om ledande socialdemokrater sjlva glatt och grna kpte sina egna hyresrtter?

Skulle du bedma Kristdemokraterna mindre trovrdiga i etik och moralfrgor om det kom fram att Alf Svensson bde var bigamist, frskingrare av insamlade medel till tsunamidrabbade och pedofil?

Skulle du bedma Folkpartiets trovrdighet i skolfrgor smre om du lste att ledande folkpartister hade streck i alla betyg pga skolk?

(Ett av exemplen ovan r faktiskt sant, vilket fr den som orkar gissa.)
Citera
2006-06-30, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Tycker inte brottslingar har inom politiken att gra, vare sig de tillhr (s), (v), sd eller ngot annat parti..

Behver jag frklara detta fr dig Ruskigbuss?

Det intressanta r att du allts efterlyser och frvntar dig en hgre moralisk niv hos SD jmfrt med andra partier?

Nej, precis som jag skrivit tidigare (ovanstende citat) tycker jag inte brottslingar hr hemma i politiken (lika lite som grova brottslingar borde ha rstrtt).

Dremot tycker jag det r anmrkningsvrt att kriminella (t.ex. vnster-expo med Tobias) upprepar sitt mantra om SDs politiska fretrdare dr ngra (samt eller inte) tidigare gjort sig skyldiga till brottslighet (grav eller inte? Orkar inte lsa). Samtidigt har man mordbrnnare i de egna leden. Begr antagligen sjlva upprepade brott nr man gr sin forskning i polisens register.

Jag skiter faktiskt i SD d jag inte tillhr dem. Samtidigt r det konstigt att s fort en fortkrande Sverigedemokrat blir knd, stmmer du och ngra till in i den klagande kren om hyckleri.

Jag har samtidigt inte ngonstans lst att du ondgjort dig ver skattefuskande vnster, lgenhetsmyglande sossar, underhllsbidrags-smitande vnsterpartister.

Vem r det som hyckar mest
Citera
2006-06-30, 18:01
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Behver jag frklara detta fr dig Ruskigbuss?

Det intressanta r att du allts efterlyser och frvntar dig en hgre moralisk niv hos SD jmfrt med andra partier?

Nej, precis som jag skrivit tidigare (ovanstende citat) tycker jag inte brottslingar hr hemma i politiken (lika lite som grova brottslingar borde ha rstrtt).

Dremot tycker jag det r anmrkningsvrt att kriminella (t.ex. vnster-expo med Tobias) upprepar sitt mantra om SDs politiska fretrdare dr ngra (samt eller inte) tidigare gjort sig skyldiga till brottslighet (grav eller inte? Orkar inte lsa). Samtidigt har man mordbrnnare i de egna leden. Begr antagligen sjlva upprepade brott nr man gr sin forskning i polisens register.

Jag skiter faktiskt i SD d jag inte tillhr dem. Samtidigt r det konstigt att s fort en fortkrande Sverigedemokrat blir knd, stmmer du och ngra till in i den klagande kren om hyckleri.

Jag har samtidigt inte ngonstans lst att du ondgjort dig ver skattefuskande vnster, lgenhetsmyglande sossar, underhllsbidrags-smitande vnsterpartister.

Vem r det som hyckar mest

Hm. DU sger det ja. Men du verkar vara ganska ensam om den sikten.

Tro det om du vill, men jag har nog ganska klart framstllt vad jag tycker om politiker i mnga trdar. Jag misstnker att du kommer att f det svrt att hitta inlgg dr jag frsvarar ngon fifflande och myglande politiker oavsett parti.

Att SD r intressant att diskutera r ju fr att de kommer sjlva med pstenden om "invandrade" och deras brottslighet, och sen visar de sej vara lika goda klsupare sjlva. Och givetvis att s mnga som sger sej sympatisera med SD eller nrbeslktade partier genast skyndar till frsvar.

Hur kul r det att vara den femtiosjtte som klagar p sossarnas lgenhetsmyglande?

S, tack fr tipsen, men jag vljer nog sjlv i vilka trdar jag deltar.

Och fortfarande spelar detta ingen roll. Om s varenda politiker i alla andra partier vore dmda seriemrdare, s kan man inte ta detta som frsvar fr att ett parti som ropar p "hrdare tag" - samtidigt har dmda brottslingar p sina valsedlar.
Citera
2006-06-30, 18:24
Bannlyst
Citat:
DU menar allts att om ett politiskt parti hvdar en sak, och sedan dess fretrdare gr en helt annan sak - s skulle detta inte skada partiets trovrdighet? Eller skulle andra regler glla fr partiledarna n fr vanligt folk?

Jo, jag anser att tex riksdagspartierna kan bekmpa brottsligheten trots att alla av dem har dmda medlemmar, den rtten gller SD ocks anser jag.
Citera
2006-06-30, 18:27
Bannlyst
Citat:
Hm. DU sger det ja. Men du verkar vara ganska ensam om den sikten.

Tro det om du vill, men jag har nog ganska klart framstllt vad jag tycker om politiker i mnga trdar. Jag misstnker att du kommer att f det svrt att hitta inlgg dr jag frsvarar ngon fifflande och myglande politiker oavsett parti.

Att SD r intressant att diskutera r ju fr att de kommer sjlva med pstenden om "invandrade" och deras brottslighet, och sen visar de sej vara lika goda klsupare sjlva. Och givetvis att s mnga som sger sej sympatisera med SD eller nrbeslktade partier genast skyndar till frsvar.

Hur kul r det att vara den femtiosjtte som klagar p sossarnas lgenhetsmyglande?

S, tack fr tipsen, men jag vljer nog sjlv i vilka trdar jag deltar.

Och fortfarande spelar detta ingen roll. Om s varenda politiker i alla andra partier vore dmda seriemrdare, s kan man inte ta detta som frsvar fr att ett parti som ropar p "hrdare tag" - samtidigt har dmda brottslingar p sina valsedlar.

Givetvis vljer du sjlv vilka trdar du deltar i, precis som jag gr samma sak

Att ropa "hrdare tag" borde rimligen innebra att ett parti frsker hlla rent i det egna leden, det hller med om (ven om jag tror SD skert har frskt). P samma stt borde de som ropar "hgre skatt" sjlva avst frn att ha myglare och kronofogde-klienter i de egna vnsterleden.

Det SD skulle kunna gra r att avkrva alla ett oppnat kuvert med utdrag frn brottsregistret p de man sker stta p valbar plats. Samtidigt syns dr bara de senaste fem rens brottslighet varfr s.k. "journalister" frn Expo som r villiga att beg dataintrng i alla fall teoretiskt nd kunde hitta ldre brottslighet.

Frgan d vad det sensationella r, att det finns partier vars medlemmar har riktigt gammalt smuts i bagaget, eller att stadsunderstdda rda propagandaorganisationer ledda av mordbrnnare (jo jag betraktar expo s, ven om jag ogillar rasism), sjlva begr brottslighet fr att bevisa att deras frmsta meningsmotstndare r brottsliga.

Nej, jag har aldrig psttt att du frsvarar myglande politiska fretrdare, samtidigt r du inte i det minsta frdmande (utom nr det gller SD).

Jag menar att kriminellt drgg r kriminellt drgg oavsett partitillhrighet, dr har du skillnaderna oss emellan.
Citera
2006-06-30, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWoods
Du, stll ner flaskan, ta en kopp kaffe och svara nr du har nyktrat till.

Att avvisa alla pstenden med hnvisning till vilka det r som kommer med dem, r inte det vad ni brukar klaga p att man gr med SD? Allts att allt som SD sger ignoreras just fr att det kommer frn SD? Varfr d gra samma sak i det hr fallet? Det r vl inte s svrt att kolla brottsregistret och se vilka brott dessa personer blivit dmda fr. Dessutom tror jag varken Expo eller ngon annan organisation skulle vga pst att personer blivit dmda fr brott om det inte stmmer, srskilt nr det gller offentliga personer. Det betecknas som frtal eller grovt frtal, och kan ge hrda straff till ansvarige utgivaren.

S du menar om att det kommer en knd alkolist och sger att det sups fr mycket inom IOGT-NTO s tar du honom p allvar.

Hos mig har inte terfallsfrbrytare s mycket trovrdighetn nr det gller kritik mot brottslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in