Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hm. DU sger det ja. Men du verkar vara ganska ensam om den sikten.
Tro det om du vill, men jag har nog ganska klart framstllt vad jag tycker om politiker i mnga trdar. Jag misstnker att du kommer att f det svrt att hitta inlgg dr jag frsvarar ngon fifflande och myglande politiker oavsett parti.
Att SD r intressant att diskutera r ju fr att de kommer sjlva med pstenden om "invandrade" och deras brottslighet, och sen visar de sej vara lika goda klsupare sjlva. Och givetvis att s mnga som sger sej sympatisera med SD eller nrbeslktade partier genast skyndar till frsvar.
Hur kul r det att vara den femtiosjtte som klagar p sossarnas lgenhetsmyglande?
S, tack fr tipsen, men jag vljer nog sjlv i vilka trdar jag deltar.
Och fortfarande spelar detta ingen roll. Om s varenda politiker i alla andra partier vore dmda seriemrdare, s kan man inte ta detta som frsvar fr att ett parti som ropar p "hrdare tag" - samtidigt har dmda brottslingar p sina valsedlar.
Givetvis vljer du sjlv vilka trdar du deltar i, precis som jag gr samma sak
Att ropa "hrdare tag" borde rimligen innebra att ett parti frsker hlla rent i det egna leden, det hller med om (ven om jag tror SD skert har frskt). P samma stt borde de som ropar "hgre skatt" sjlva avst frn att ha myglare och kronofogde-klienter i de egna vnsterleden.
Det SD skulle kunna gra r att avkrva alla ett oppnat kuvert med utdrag frn brottsregistret p de man sker stta p valbar plats. Samtidigt syns dr bara de senaste fem rens brottslighet varfr s.k. "journalister" frn Expo som r villiga att beg dataintrng i alla fall teoretiskt nd kunde hitta ldre brottslighet.
Frgan d vad det sensationella r, att det finns partier vars medlemmar har riktigt gammalt smuts i bagaget, eller att stadsunderstdda rda propagandaorganisationer ledda av mordbrnnare (jo jag betraktar expo s, ven om jag ogillar rasism), sjlva begr brottslighet fr att bevisa att deras frmsta meningsmotstndare r brottsliga.
Nej, jag har aldrig psttt att du frsvarar myglande politiska fretrdare, samtidigt r du inte i det minsta frdmande (utom nr det gller SD).
Jag menar att kriminellt drgg r kriminellt drgg oavsett partitillhrighet, dr har du skillnaderna oss emellan.