2006-06-30, 14:55
Citat:
Jag väntar fortfarande på en förklaring till varför det är jätteintressant att det finns brottsbelastade representanter för Sverigedemokraterna, men helt ointressant med detsamma inom övriga partier...?
Ursprungligen postat av morgondag
Så vitt jag kan se av de älskvärda kommentarer som publicerats hittills så är det inte 1 enda som faktiskt vågar gå i god för att anklagelserna i artikeln är falska i något fall, och i så fall i vilket...
Såvitt jag vet är Göran Persson, Anna Sjödin och Ilmar Reepalu alla tre föremål för brottsmisstanke och polisutredningar pågår. Ringholm var misstänkt för nå't fiffel i en idrottsförening och vi minns en viss Ola Rask som hade dubbla löner och dubbla pensioner. Vi har ex-sossen Paolo Roberto som beskriver sitt forna (?) jag som "en tungt kriminellt belastad ung man med grova personlighetsstörningar". Vi har rattfyllot Karin Pilsäter och skattefifflaren Schyman. Här har vi en socialdemokratisk kommunpolitiker (och utbildad jurist) som åkt fast för snatteri två gånger. Jag sitter just och läser en gammal artikel om vänsterpartiets representanter i någon håla som heter Nordanstig: En är tjuvjägare. En är blottare. En är hustrumisshandlare. En har förskingrat 200.000 och en bränner hemma.
Gräver man lite så hittar man dynga i alla partier och det är naturligtvis inte bra, men att försöka framställa det som något utmärkande för Sverigedemokrater är bara löjeväckande.