Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Skulle man kunna f se nn klla p det du pstr om Roger Hedlund?
Frn Expo (
http://www.expo.se/index_1.php?pg=ht...www/1_673.html)
Citat:
"Hedlund har den 31 december 2000 p Nygatan i Gvle misshandlat [offrets namn] genom att spruta trgas p honom s att han samkats smrta. Drefter har, vid samma tillflle och plats, Larsson [ledaren fr NSF:s lokalavdelning i Gvleborg] misshandlat [offrets namn] genom att tilldela honom flera slag i ansiktet. Misshandeln har medfrt smrta, mhet och svullnad."
Vid samma tillflle dmdes han fr misshandel av en kvinna. Sedan tidigare r han dmd fr stld och hleri.
Citat:
Svitt jag vet s var Petter Carlsson vid 2001 19r, och han har kommenterat det hela och sagt att det var en ungdomssynd och att han ngrar det.
http://www.nt.se/GEN_Forum_Messages....mThreadID=8194
Ja men d s, d gr det ju inget. Jag undrar om han tycker likadant om invandrarungdomar i Rosengrd som begr "ungdomssynder"?
Citat:
Det dr om toppnamnet i Hr vill jag grna hra mer om, vem och nr?
Anders Westergren. Det var nn gng i mitten eller slutet av 90-talet, jag vet inte exakt nr. Han sa ocks att det var ett misstag, och fick sitta kvar, sklart. Att delta i nazistmten r ju nrmast kutym fr Sverigedemokrater.
Citat:
Alla dessa grejer r sklart beklagliga, men kom ihg att SD inte har s mnga fretrdare att vlja bland, eftersom risken nr man gr ut med att man sympatiserar med SD r att man dels kan bli avskedad frn sitt jobb och dels att man kan bli utesluten ur fackfrbund och a-kassa. Finns skert mngen bra sympatisrer som skulle vilja fretrda SD men inte vgar pga att man kan bli socialt utestngd. Vad vljer man, familjen eller politiken?
Och bttre lr det ju inte bli nr alla de vljer till hgre positioner har kriminell bakrund eller samrre med nazistiska organisationer.

Tre av sex medlemmar i Gvlestyrelsen fr Sverigedemokraterna r dmda fr olika brott, som misshandel, hot mot tjnsteman, stld och hleri. Man kan ju undra vad SD skulle sga om hlften av Socialdemokraternas partistyrelse hade samma bakgrund...
Citat:
Nej, jag str fast vid att SD inte har samrre med NSF och liknande organisationer.
Sjlvklart inte. Det r ju sjlvklart bara en slump att ett tiotal nuvarande eller fre detta styrelsemedlemmar eller medlemmar i partistyrelsen haft kopplingar till NSF och andra organisationer. Precis som det bara var en slump att oppsitionella i sttyskland "frsvann". Det bara rkade vara s att det var de opositionella som frsvann. En ren slump. Tnk s det kan bli. Osis.