• 1
  • 2
2022-07-23, 20:49
Bannlyst
Efter några mindre väl valda "aktioner" blev jag av med mina körkortsbehörigheter (brukade köra lastbil) och fick fängelse. Efter denna händelse, när jag nu inte längre har körkort, har jag insett att när jag jobbade så hade jag ungefär 18k efter skatt. 3.000 i månaden gick till bränsle för att ta sig till och från jobbet, och då bodde jag ändå nära jobbet och körde en vanlig Volvo V70 2.5T. Jag var tvungen att äta ute nästan varje dag, eftersom chaufförsyrket är som det är, så det blev mat för ca 3500 per månad.

Nu går jag på a-kassa, eller egentligen är det försäkringskassan eftersom jag är inskriven i "Job och utvecklingsgarantin" -tramset. Får ut ca 12500/13000 efter skatt varje månad, och eftersom jag inte har körkort längre, och inget jobb att åka till, är mitt liv ungefär oförändrat. Jag betalar ca 1.800 på mina privatlån, 4.000 till min BRF som avgift, sen resten går till mat och hygien osv.

Mitt liv skiljer sig INTE ETT JÄVLA SKIT, från att jag körde lastbil från 6 på morgonen till 8-9 på kvällen, det skiljer några hundralappar i "levnadsnivå"

Nu är det ju som så att man är inskriven på AF, och när dom börjar dilla sin skit, brukar jag alltid kontra med : " JAHAAAAJA är det för att jag är muslim och transkvinna som ni vill tvinga på mig desssa dumheter???" Om dom vill köra någon löjlig arbetspraktik, eller någon annan tramsverksamhet, har nu fått "uppskov" till 2024 med att hitta en "lämplig" sysselsättning, eftersom jag efter senaste samtal med AF i Maj påpekade att jag tänkte DO anmäla dem, polisanmäla dem och ställa dem inför rätta med hjälp utav min advokat om de försökte sätta mig på oavlönat arbeta, med motiveringen : JAG ÄR MUSLIM OCH TRANSKVINNA.

Handläggaren jag pratade med på AF föreslog praktik, varpå jag ställde frågan " Jaha, så jag som muslimsk transkvinna är inte värdig ett betalt jobb?, jag ska alltså "praktisera" dvs jobba gratis åt en vit heteronormativ arbetsgivare som ska utnyttja mig? Är det så ni på AF behandlar muslimska transkvinnor? ÄR VI GRATIS ARBETSKRAFT??

Fanskapet började stamma, och beslutade sen att vi ska ha ett ytterligare "samtal" i November 2024 xD Fram tills dess kan jag på egen hand söka jobb.

Vad gör ni för att nyttja PK-tramset?
Senast redigerad av Seasick-Steve 2022-07-23 kl. 20:51.
2022-07-23, 20:51
Medlem
kansascityshuffles avatar
Du är inne på FB . org.
Hatet kommer flöda nu. Lycka till.
2022-07-23, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Du är inne på FB . org.

Skiter jag ganska högaktningsfullt i. Jag är muslim, och transkvinna, så jag är juridiskt skottsäker
2022-07-23, 20:52
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Vilken lustig liten historia. Sann lär den dock inte vara.

Jag utnyttjar inte pk-tramset för det skulle bidra till det.

Du är en tölp. Tjäna dina egna pengar som alla andra normala människor.
2022-07-23, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa

Beskriv i detalj varför den inte skulle vara sann?

Missunnar du muslimska transkvinnor deras uppehälle? Rasist-nazist-transfob-islamofob!!!!!
2022-07-23, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Skiter jag ganska högaktningsfullt i. Jag är muslim, och transkvinna, så jag är juridiskt skottsäker

Kan säga att jag njuter av tramset, köpte en Husaberg 300 2 takt förra helgen, och ska ut och åka nu nästa helg efter kolvbyte!

Det ska vi muslimska transkvinnor kunna unna oss, efter allt islamofobiskt och transfobiskt hat tycker jag
2022-07-23, 21:01
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Du är inne på FB . org.

Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa

Ts tar bara tillbaks en liten del av sina egna pengar, det borde vara en plikt att snurra runt på bidrag. Så som det snyltas och slösas med skattepengar från kommunala ledare och politikers sida så är man bra dum och naiv om man betalar skatt. Har man kommunal inkomst så räknas det inte då man inte tillför något.
2022-07-23, 21:02
Medlem
Kör på, kör hårt
2022-07-23, 21:03
Bannlyst
Finns inget som heter så, du är bara en skam för det muslimska släktet. 3 miljarder människor skulle inte bry sig om du dog…
2022-07-23, 21:04
Medlem
Då medianlönen för män var 34 500:- 2021 ger detta ca 26-27k ut efter skatt 2022, om jag räknat rätt och du inte är med i något extremt dyrt samfund låg då bland de 10% sämst betalda männen i hela Sverige.. Det är typ svårt att tjäna så lite 2022 om man jobbar heltid:

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...ektor-och-kon/

Istället för att gnälla så ta ett riktigt jobb som alla andra, det borde som sagt i median ge 34 500:- före skatt eller 27k efter skatt om jag räknar på Stockholms skattesats.

Lycka till.
2022-07-23, 21:05
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Finns inget som heter så, du är bara en skam för det muslimska släktet. 3 miljarder människor skulle inte bry sig om du dog…

De ska väl ta över världen?
2022-07-23, 21:11
Medlem
neuron-drones avatar
Troligt att man jobbar heltid och troligen OB och har ut bara 18 lax. Säkert att du hade ett jobb och körkort att börja med?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in