2022-07-23, 21:39
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Efter några mindre väl valda "aktioner" blev jag av med mina körkortsbehörigheter (brukade köra lastbil) och fick fängelse. Efter denna händelse, när jag nu inte längre har körkort, har jag insett att när jag jobbade så hade jag ungefär 18k efter skatt. 3.000 i månaden gick till bränsle för att ta sig till och från jobbet, och då bodde jag ändå nära jobbet och körde en vanlig Volvo V70 2.5T. Jag var tvungen att äta ute nästan varje dag, eftersom chaufförsyrket är som det är, så det blev mat för ca 3500 per månad.

Nu går jag på a-kassa, eller egentligen är det försäkringskassan eftersom jag är inskriven i "Job och utvecklingsgarantin" -tramset. Får ut ca 12500/13000 efter skatt varje månad, och eftersom jag inte har körkort längre, och inget jobb att åka till, är mitt liv ungefär oförändrat. Jag betalar ca 1.800 på mina privatlån, 4.000 till min BRF som avgift, sen resten går till mat och hygien osv.

Mitt liv skiljer sig INTE ETT JÄVLA SKIT, från att jag körde lastbil från 6 på morgonen till 8-9 på kvällen, det skiljer några hundralappar i "levnadsnivå"

Nu är det ju som så att man är inskriven på AF, och när dom börjar dilla sin skit, brukar jag alltid kontra med : " JAHAAAAJA är det för att jag är muslim och transkvinna som ni vill tvinga på mig desssa dumheter???" Om dom vill köra någon löjlig arbetspraktik, eller någon annan tramsverksamhet, har nu fått "uppskov" till 2024 med att hitta en "lämplig" sysselsättning, eftersom jag efter senaste samtal med AF i Maj påpekade att jag tänkte DO anmäla dem, polisanmäla dem och ställa dem inför rätta med hjälp utav min advokat om de försökte sätta mig på oavlönat arbeta, med motiveringen : JAG ÄR MUSLIM OCH TRANSKVINNA.

Handläggaren jag pratade med på AF föreslog praktik, varpå jag ställde frågan " Jaha, så jag som muslimsk transkvinna är inte värdig ett betalt jobb?, jag ska alltså "praktisera" dvs jobba gratis åt en vit heteronormativ arbetsgivare som ska utnyttja mig? Är det så ni på AF behandlar muslimska transkvinnor? ÄR VI GRATIS ARBETSKRAFT??

Fanskapet började stamma, och beslutade sen att vi ska ha ett ytterligare "samtal" i November 2024 xD Fram tills dess kan jag på egen hand söka jobb.

Vad gör ni för att nyttja PK-tramset?
Ha ha ! Hmmmm Ja om du varit en snygg Ladyboy kunde man bjudit dig på lunch. Nu faller det
2022-07-23, 21:42
Medlem
Citat:
Beskriv i detalj varför den inte skulle vara sann?

Missunnar du muslimska transkvinnor deras uppehälle? Rasist-nazist-transfob-islamofob!!!!!

Känns livet inte rätt meningslöst om man inte kan tjäna sina egna pengar utan måste leva på andras?
2022-07-23, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly
Då medianlönen för män var 34 500:- 2021 ger detta ca 26-27k ut efter skatt 2022, om jag räknat rätt och du inte är med i något extremt dyrt samfund låg då bland de 10% sämst betalda männen i hela Sverige.. Det är typ svårt att tjäna så lite 2022 om man jobbar heltid:

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...ektor-och-kon/

Istället för att gnälla så ta ett riktigt jobb som alla andra, det borde som sagt i median ge 34 500:- före skatt eller 27k efter skatt om jag räknar på Stockholms skattesats.

Lycka till.

Ah för alla bor ju i Stockholm....

Köttpannan deluxe har talat.
2022-07-23, 22:09
Medlem
CockWitchs avatar
En muslimsk transkvinna som kör lastbil. Det låter för bra för att vara sant. Bär du slöja också?
2022-07-23, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Ts tar bara tillbaks en liten del av sina egna pengar, det borde vara en plikt att snurra runt på bidrag. Så som det snyltas och slösas med skattepengar från kommunala ledare och politikers sida så är man bra dum och naiv om man betalar skatt. Har man kommunal inkomst så räknas det inte då man inte tillför något.

Här har vi ju någon som faktiskt fattar resonemganget. Kan det springa omkring apor med broccolifrilla, och adidasbyxor som lyfter bidrag, kan jag som jobbat sedan jag var 18 också göra det. Är ca 35 nu, och planerar inte att lyfta ett sketet finger för det här skämtet till land någonsin igen, kommer leva på bidrag så länge som jag kan. När det sen inte går, då säljer jag min bostadsrätt och åker utomlands med några hundra tusen på fickan.
2022-07-23, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
En muslimsk transkvinna som kör lastbil. Det låter för bra för att vara sant. Bär du slöja också?

Kör Motocross och Enduro också, men var inte fördomsfull nu mot de muslimska transkvinnorna! Vi kan vi också!

Inshallah!
2022-07-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ah för alla bor ju i Stockholm....

Köttpannan deluxe har talat.
Om jag istället tagit Göteborg och räknat på hade det blivit 26 400:-..
Ingen större skillnad på så låga löner i och med jobbskatteavdraget.

Varför inte räkna på den mest folkrika kommunen när man ska ta ett exempel? För att alla bor i Sveg?
2022-07-23, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Känns livet inte rätt meningslöst om man inte kan tjäna sina egna pengar utan måste leva på andras?

Känns inte livet rätt meningslöst när allt du tjänar går till apor, som inte vill bidra till samhället utan måste leva på andras?
2022-07-23, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly
Om jag istället tagit Göteborg och räknat på hade det blivit 26 400:-..
Ingen större skillnad på så låga löner i och med jobbskatteavdraget.

Varför inte räkna på den mest folkrika kommunen när man ska ta ett exempel? För att alla bor i Sveg?

Hade 26.900 typ för att vara någorlunda exakt, och hade ut typ 19.200 tror jag.

Bensin 3k varje månad till och från jobbet

Mat 3500 varje månad i hytten, det är 12.700 kvar.

Får ut ungefär samma summa varje månad nu, och har ingen bil att tanka, och kan laga mat hemma varje dag. Min livsstil eller livssituation har inte ändrats ett jävla skit, förutom att jag slipper stressen. Min levnadsstandard som en fulltidsknegande lastbilschaufför är oförändrad. Varför i helvete ska jag leta jobb, och ta om mina körkort? Beskriv gärna i detalj, motivera! För jag har fan ingen motivation...

Lägg där till att du ska gå utbildning var 5:e år för att ens få behålla ditt YKB, och ADR, och ovanpå det är ALLT som händer på vägen ditt ansvar, kör du överlast, får DU böter, inte åkeriet, kör du för fort för att du är för stressad får DU böter, trots allt jävla trams som krävs för att ta CE kort, och allt som krävs för att kunna nyttja behörigheterna i yrkestrafik och jobba, så tjänar du inte mer än någon som kör truck på ett lager....trots att du kör ett fordon som väger 64 ton lagligt full-lastat, och är 25.25 m långt som mest.

Nej du, saknar inte skiten.

Njuter varenda jävla dag jag slipper skiten, uppmanar absolut inte till rattfylla , det ångrar jag. Men att vara lastbilschaufför i Swedistan 2022....Hahahahaha nej tack.
Senast redigerad av Seasick-Steve 2022-07-23 kl. 22:19.
2022-07-23, 22:17
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Kör Motocross och Enduro också, men var inte fördomsfull nu mot de muslimska transkvinnorna! Vi kan vi också!

Inshallah!
Nä jag skulle tycka det var häftigt om det var sant. Men jag köper inte ditt trolleri.
2022-07-23, 22:19
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Efter några mindre väl valda "aktioner" blev jag av med mina körkortsbehörigheter (brukade köra lastbil) och fick fängelse. Efter denna händelse, när jag nu inte längre har körkort, har jag insett att när jag jobbade så hade jag ungefär 18k efter skatt. 3.000 i månaden gick till bränsle för att ta sig till och från jobbet, och då bodde jag ändå nära jobbet och körde en vanlig Volvo V70 2.5T. Jag var tvungen att äta ute nästan varje dag, eftersom chaufförsyrket är som det är, så det blev mat för ca 3500 per månad.

Nu går jag på a-kassa, eller egentligen är det försäkringskassan eftersom jag är inskriven i "Job och utvecklingsgarantin" -tramset. Får ut ca 12500/13000 efter skatt varje månad, och eftersom jag inte har körkort längre, och inget jobb att åka till, är mitt liv ungefär oförändrat. Jag betalar ca 1.800 på mina privatlån, 4.000 till min BRF som avgift, sen resten går till mat och hygien osv.

Mitt liv skiljer sig INTE ETT JÄVLA SKIT, från att jag körde lastbil från 6 på morgonen till 8-9 på kvällen, det skiljer några hundralappar i "levnadsnivå"

Nu är det ju som så att man är inskriven på AF, och när dom börjar dilla sin skit, brukar jag alltid kontra med : " JAHAAAAJA är det för att jag är muslim och transkvinna som ni vill tvinga på mig desssa dumheter???" Om dom vill köra någon löjlig arbetspraktik, eller någon annan tramsverksamhet, har nu fått "uppskov" till 2024 med att hitta en "lämplig" sysselsättning, eftersom jag efter senaste samtal med AF i Maj påpekade att jag tänkte DO anmäla dem, polisanmäla dem och ställa dem inför rätta med hjälp utav min advokat om de försökte sätta mig på oavlönat arbeta, med motiveringen : JAG ÄR MUSLIM OCH TRANSKVINNA.

Handläggaren jag pratade med på AF föreslog praktik, varpå jag ställde frågan " Jaha, så jag som muslimsk transkvinna är inte värdig ett betalt jobb?, jag ska alltså "praktisera" dvs jobba gratis åt en vit heteronormativ arbetsgivare som ska utnyttja mig? Är det så ni på AF behandlar muslimska transkvinnor? ÄR VI GRATIS ARBETSKRAFT??

Fanskapet började stamma, och beslutade sen att vi ska ha ett ytterligare "samtal" i November 2024 xD Fram tills dess kan jag på egen hand söka jobb.

Vad gör ni för att nyttja PK-tramset?
Det var väldigt vad mainstream det har blivit med muslimska transkvinnor. Verkar var många med samma problem? Finns i alla fall tidigare trådar i ämnet. Här är en av dessa:
https://www.flashback.org/t3422580
2022-07-23, 22:19
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Känns inte livet rätt meningslöst när allt du tjänar går till apor, som inte vill bidra till samhället utan måste leva på andras?

Är så sant. Vi får alla bli egenföretagare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in