Citat:
Ursprungligen postat av
Bergenbananen
Jag har en kollega som gör precis så. Han jobbar/bor i Sverige (kan knappt prata svenska) har 3 ungar och fru i Polen som han får barnbidrag för och skickar hem alla pengar till Polen. Tycker det är rent vidrigt att betala för det.
Och när man frågar han om det så gör ALLA hans polska kompisar likadant.
Något är allvarligt fel med vårat land, där vissa grupper kan plocka pengar rakt ur stadskassan ut ur landet.
Jag blir alldeles förskräckt av att höra detta! Jag borde ju inte bli förvånad eftersom staten jobbar ihärdigt att ge alla, utom etniska svenskar, rättigheter och bidrag.
Barnbidrag bör enbart betalas ut till barn födda och folkbokförda i Sverige, en extra koll ska göras att dessa barn går i barnomsorg och skola i Sverige för att kolla att de inte bor utomlands. Kan inte föräldrarna visa att barnen verkligen bor i Sverige, går på dagis och skola i Sverige så väck med alla bidrag bums! Torde vara en enkel koll att genomföra och bör löna sig, om inte annat än att det skulle visa att staten vill vara i lag med svenskarnas känsla för rättvisa och därmed indirekt ge trovärdighet till våra välfärdssystem. Som det är nu mår ju alla svenskar illa av det hela då det känns som om vi betalar skatt enbart för att parasiter ska kunna leva på oss.