• 1
  • 2
2022-07-22, 00:14
Moderator
Parongatans avatar
Expressen skriver:

Citat:
Moa Hagström, 24, såg fram emot en utekväll i Göteborg efter en förfest hemma hos en kompis.

Men redan på väg in mot stan kände hon att hon fått i sig för mycket alkohol.

Minnesbilderna från kvällen är suddiga. Efter att ha fått hjälp hem av en taxichaufför vaknade en utslagen Moa av att någon våldtog henne.

– Det var först när jag vaknade efteråt som jag förstod vad som hade hänt, säger Moa.

https://www.expressen.se/nyheter/moa...r-festkvallen/

GP skriver bland annat:

Citat:
Moa började känna sig märkbart berusad.

– Då slog det till för mig på tre sekunder. Jag började må jättedåligt. Jag började spy och kände mig inte alls med, säger Moa.

Taxin stannade. Med vännernas hjälp fick de dit ytterligare en taxi. Den skulle föra Moa hem till sin egen lägenhet. Att fortsätta kvällen ute var inte längre aktuellt. På grund av bland annat balanssvårigheter bad hon den nya taxichauffören, en man i 35-årsåldern, att hjälpa henne upp till lägenheten...

...De åkte hissen upp tillsammans. De öppnade lägenheten. Chauffören bad Moa, som i stort sett förlorat medvetandet, att lägga sig på sängen.

– Jag vet inte hur länge det pågick men jag var medveten från och till under några sekunder då jag kände att han hade sex med mig och efteråt hur han satte på mig mina byxor.

När mannen lämnat lägenheten hörde Moa av sig till ett par vänner via meddelanden och samtal där hon berättade vad som hänt. Det materialet har också varit en stor del av bevisningen. En av vännerna ringde polis och hjälpte henne att anmäla händelsen.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...hem-1.77349792

Så, vad är det här för as? Och för vilket större etablerade taxibolag körde kräket?

Gärna FUP och namn på äcklet.

PS. Sökte febrilt efter befintlig tråd, men hittade ingenting. Ta bort eller infoga - om en relevant tråd mot all förmodan redan existerar.
Citera
2022-07-22, 00:36
Medlem
Dagboksblad eller FUP?
Citera
2022-07-22, 03:18
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roponen
Dagboksblad eller FUP?

FUP och dagboksblad finns ju eftersom att kräket är dömd i Hovrätten.

Nu håller vi tummarna att någon av Flashbacks klippor kan ha vänligheten att upplysa oss om vem detta våldtäktsäckel faktiskt är.
Citera
2022-07-22, 06:13
Medlem
Är det inte lite märkliga turer här?

Ena stunden är hon i någorlunda redbart skick att vännerna skickar i väg henne i taxi, sen är benen och balansen utslagna men hon är så klar i knoppen att hon ber taxichaffisen leda henne upp i lägenheten, sen har hon i princip förlorat medvetandet och därefter börjar hon smsa om att hon är våldtagen.

Vill inte på något sätt skuldbelägga offret men så här har jag aldrig varit med om att urspårade fyllor gått till.
Citera
2022-07-22, 08:43
Medlem
LostinDarknesss avatar
Den stora elefanten i rummet är ju, Moas relation till alkoholen i första hand.
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-07-22 kl. 09:06.
Citera
2022-07-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness

Det här är en profil som verkar ha vart rätt stor inom media/instagram/branschen ett tag. Men absolut kan omdömet ifrågasättas.
Citera
2022-07-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
FUP och dagboksblad finns ju eftersom att kräket är dömd i Hovrätten.

Nu håller vi tummarna att någon av Flashbacks klippor kan ha vänligheten att upplysa oss om vem detta våldtäktsäckel faktiskt är.

Har du hämtat ut handlingarna digitalt?
Citera
2022-07-22, 11:10
Medlem
Som hämtat ur ett skolboksexempel om hur man inte minimersr riskerna för att en våldtäkt ska ske.
Huvudfelet är givetvis den brottslige taxichaufförens utan tvekan.
Unga kvinnor bör inte dricka sig redlösa, inte sätta sig ensamma i en bil med en chaufför de inte känner, inte öppna dörren och låta okända män få tillträde till lägenheten.
Men bra att chauffören fick sitt straff!
Citera
2022-07-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Som hämtat ur ett skolboksexempel om hur man inte minimersr riskerna för att en våldtäkt ska ske.
Unga kvinnor bör inte dricka sig redlösa, inte sätta sig ensamma i en bil med en chaufför de inte känner, inte öppna dörren och låta okända män få tillträde till lägenheten.

Givetvis är chauffören den skyldige och skall straffas.
Givetvis är det även så att världen är inte alltid en snäll plats.
Och att man blir för full kan ske.
Men att be en helt okänd man hjälpa henne upp i lägenheten är tyvärr ett ordentligt riskbeteende. Och tar man för många risker, för många gånger kommer något svin att utnyttja det.
Sä man måste personligen tänka sig för också oavsett att chauffören är den helt skyldige.
Citera
2022-07-22, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage

Det där tipset kan gott tillämpas på män också. Hade jag gjort ovanstående och det hade slutat i misshandel samt stöld av diverse utrustning i min lägenhet så hade mina närmaste idiotförklarat mig.
Citera
2022-07-22, 11:44
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det blir mer och mer uppenbart att man måste ta alla dessa påstådda våldtäkter med en STOR nypa salt.
Är det för att chaffisen troligtvis var invandrare som du avstår från attt ta kvinnans parti..?
Citera
2022-07-22, 12:23
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness

Det var den dummaste jävla kommentaren jag läst, skäms ta mig fan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in