• 8
  • 9
2022-07-24, 16:52
Medlem
Ingen ska behöva bli våldtagen, men i historien finns flera problem.

Varför i hela helvetet hjälper inte vännerna sin gravt överförfriskade kvinnliga vän hem?

Varför i hela helvetet ringer man inte till ett mer etablerat taxibolag om hon nu är för full för att ta sig hem?

Är man så pass gammal och blir så pass full redan på förfesten så bör man också se över sin alkoholkonsumtion. Jag menar absolut inte att hon förtjänar att bli våldtagen eller ursäktar våldtäkten. Men ett sådan riskbeteende medför risker.

Gärningsmannen förtjänar kastrering.
Citera
2022-07-24, 19:03
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Put-In
Ingen ska behöva bli våldtagen, men i historien finns flera problem.

Varför i hela helvetet hjälper inte vännerna sin gravt överförfriskade kvinnliga vän hem?

Varför i hela helvetet ringer man inte till ett mer etablerat taxibolag om hon nu är för full för att ta sig hem?

Är man så pass gammal och blir så pass full redan på förfesten så bör man också se över sin alkoholkonsumtion. Jag menar absolut inte att hon förtjänar att bli våldtagen eller ursäktar våldtäkten. Men ett sådan riskbeteende medför risker.

Gärningsmannen förtjänar kastrering.
Bra skrivet - håller helt med på alla punkter.
Citera
2022-07-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Tror det finns fortfarande då jag såg en sådan bil för ett tag men finns kanske bara en bil då det är ideell grej väl?
Kollade, finns lite varstans. En affärsidé helt klart, särskilt när man läser TS.
Citera
2022-07-24, 23:01
Medlem
Fyfan, detta är helt klart en efterhandskonstruktion från Moa. Det räcker med att se hennes utseende och sen som grädde på moset gå ut med namn och bild och söka sympatier

När man trodde man sett allt hur tjejer söker uppmärksamhet
Citera
2022-07-25, 01:34
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Fyfan, detta är helt klart en efterhandskonstruktion från Moa. Det räcker med att se hennes utseende och sen som grädde på moset gå ut med namn och bild och söka sympatier

När man trodde man sett allt hur tjejer söker uppmärksamhet

Hon var säkerligen fyllekåt och bjöd in negertaxichauffören till sex som tack.
Sen vaknar hon med ångest, kokar ihop en soppa som passar in i hennes profil (trash), att hon blivit våldtagen av taxichauffören, ut i media med bild och sympatier sökes.
Citera
2022-07-25, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
En friåkare ansluten till bla apptaxiplattformen Bolt. Som inte har ngn bakgrundkoll mer än att föraren (om hen inte låtar en kusins leg) har taxilegitimation.

Problemet är inte Bolt. Problemet här är polarna som släpper iväg sin tjejpolare med 2 promille i blodet med en kåt arab på natten utan att hon är redig nog att kunna ta hand om sig själv.

Bolt är en supertjänst, alltid varit trygg och bekväm där. Man har namn på den som kör, finns tjänster där man kan koppla upp GPSen till andra på Facebook etc. för att dela vart resan är på väg med mer så långa vägar bättre än Taxi varje dag.

Tyvärr finns det också för många mussar i landet som jobbar med det, det är där problemet ligger. Inte bolt.
Citera
2022-07-25, 09:34
Medlem
Har 0 sympati för henne, vet inte ens om det är en våldtäkt.

Vad jag kan förstå av berättelsen skriven på flashback så verkar det vara ord mot ord, hon säger hon blivit våldtagen och han lär väl säga hon sa ja till sex.

Oavsett scenario så har jag 0 sympati för henne.
Citera
2022-07-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Alltså, är män så här kåta… att som man (taxiföraren) vilja stoppa in sitt organ i en utslagen tjej han inte vet något om, som dels var extremt berusad, dels kan ha haft vilka sjukdomar som helst…

Men det är väl för att jag är kvinna som jag inte riktigt kan begripa dylikt.
Nej Svenska män vill att kvinnan ser han i ögonen när hon kommer!
Senast redigerad av cokeman66 2022-07-25 kl. 20:41.
Citera
2022-07-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Hon ska kunna dricka hur mycket hon vill även om hon så däckar utan att bli våldtagen.
På det gamla folkhemmets tid ja. Nu lever vi dock i (S)agornas värld, i vilken man får förhålla sig till just (S)agornas värld, oavsett hur många stenar man välter ner i folkhemmets trädgårdar.
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2022-07-26 kl. 19:03.
Citera
2022-07-26, 19:37
Medlem
Jag tror t.o.m. att karln har blivit oskyldigt dömd till 2 år och 3 månader.
Moa blev utsatt för sexuella övergrepp i barndomen, sedermera feminist och tog så småningom jobb som häktesvakt när hon blommat ut.
Säger det inte er någonting.?

Lägg där till ett recept på antidepressiv medicin (SSRI) så blir vem som helst för full redan på förfesten.
"Svenskar har mindre och mindre sex" - Ja, tacka fan för det när båda parter i dagens Sverige måste skriva under ett S.k. Samtyckes Kontrakt, helst i Advokats närvaro och bevittnande för att kraken inte skall skickas till tukthus i 2 år+

Nä vet du vad, i dom allra flesta länder i världen så får unga kvinnor lära sig av mor och far att inte bjuda in främmande män i hemmet.
Framförallt inte då ingen övrig släkt och vänner är närvarande.
Det här.? - Det är så man blir mörkrädd som vuxen karl ta mig fan.!
Citera
2022-08-18, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Jo. Här ligger en hund begraven..
Läste om den här Moa i dagens Expressen, 2 hela sidor och hon ställde gärna upp på foto och med efternamn för hela svenska folket.
Hon berättade i tidningen om hur hon även tidigare i livet hade blivit utsatt för en "våldtäkt" av en kill-kompis där det började som frivilligt sex och slutade med "våldtäkt"..
Ung tjej på bara 24 år "råkar ut" för inte bara 1, utan 2 "våldtäkter" vid 2 olika tillfällen, av 2 olika "våldtäktsmän"..?

Hon arbetar dessutom som Häktes-Vakt, vanliga unga kvinnor dras till att jobba som vakt på häktet..

Edit: Min teori är att flickan varit utsatt för sexuella övergrepp i barndomen och nu i vuxen ålder i ett försök att få upprättelse kollektivt straffar män.
Både i sitt yrke som i detta fall, på fritiden..

Kan informera alla om att hon för några år sedan fanns på en känd sockerdejting-sida. Det när hon bodde i Skövde.
Citera
2022-08-18, 07:55
Medlem
Jag tvivlar inte på att våldtäkten ägde rum och att taxiföraren utnyttjade tillfället. Man kan lugnt säga att det var en lång rad av händelser som nästan bara kunde sluta med våldtäkt.

Att jag säger som så är att man kunde gjort flera åtgärder, framförallt hennes vänner men också offret själv att undvika bli våldtagen. Speciellt då genom att bege sig ut på stan ensam i en taxi och vara så redlöst full.

Alltså, taxiföraren är ingen garanti överhuvudtaget att han är en oskyldig människa som bryr sig om andra människor. Med det sagt, det är väldigt sannolikt att taxiföraren kan våldta en om man inte är försiktig.

Det har hänt förut, många gånger. Det är inte heller ovanligt att taxiföraren försöker ragga på tjejen och få ett ligg där hon är med på noterna och det förekommer säkert bland lite lättfotade tjejer att de själva frågar om de kan betala taxiresan med en avsugning. Men ibland är det då ren våldtäkt.

Det kommer i framtiden ske många våldtäkter där taxiföraren är förövaren. Det kan vi nog alla vara överens om.

Jag skulle själv inte låta en kraftigt berusad tjej (vän/kollega) åka iväg ensam i en taxi. Vill helt enkelt inte hon ska ta en ganska oproportionell stor risk att bli våldtagen.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in