Citat:
Ursprungligen postat av
halvarvinkel
Nu tänker jag vara lite dryg här.
Vad är det för typ som har ett skriftspråk som en så kallad babbe, full med tatueringar, bor i lägenhet i barkarby men verkar strö pengar omkring sig och flashar med dyra middagar, bilar och klockor. Och slänger gärna ut 100k bara sådär på att få tag i dom.
Är det rent mjöl i påsen, eller ens mjöl i påsen?
Jag hoppas jag har fel och att han är en sann rättsskipare bara, men lite märkligt är det.
Sen är det väl inget konstigt att öppna dörren för nån som knackar/ringer på. Normala människor gör så i princip oavsett vem som står utanför.
Personen ifråga är små-känd i svensk finans-twitter. Det går ju inte att neka att hans konto är väldigt glammigt och att han visar upp en massa bling på en mindre smakfullt sätt.
MEN...
Oavsett vad man tycker om det så är han nu ett brottsoffer i det nya Sverige. Ingen människa och deras familj ska behöva få utstå att hotas om livet i sitt hem. Allt snack om att han öppnade dörren för okända eller visade upp för mycket pengar på social media är kollaboratörer till nedmonteringen av Sverige som ett tryggt land.
Väntar med spänning på de bilder han ska lägga ut. Ytterligare en väldigt svensk grej är att man ska låta polisen sköta utredningar och inte dela bevismaterial som kan störa deras process. Detta var kanske en mycket rimlig hållning på den tiden Sverige var en annat land att leva i. Idag där polisen är gravt underbemannad och skadeskjuten av politiker, media och byråkrati så finns det ej längre någon anledning att acceptera gamla förlegade förordningar.