2022-07-21, 00:43
Medlem
[quote=halvarvinkel|80965986]
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Någon som sitter på info så, 100k belöning av den drabbade.
Ja han vill detta ska spridas så antar det är ok att outa "Sprid på alla medier ni kan!"
https://twitter.com/kingpin0806/stat...54947021389829[/QUOTE

Nu tänker jag vara lite dryg här.

Vad är det för typ som har ett skriftspråk som en så kallad babbe, full med tatueringar, bor i lägenhet i barkarby men verkar strö pengar omkring sig och flashar med dyra middagar, bilar och klockor. Och slänger gärna ut 100k bara sådär på att få tag i dom.
Ja tro han är/var daytrader som lyckades bra efter finnanskrisen, men ja nu är de mest flashande på twitter, är nog inte bra om man ska hålla kriminella borta... Om han nu hållt på med kriminella aktiviteter skulle han nog inte gått ut så här, tänker kriminella känner kriminella och de vet var de ska hitta info...
Citera
2022-07-21, 01:04
Medlem
RickRozays avatar
Har gått igenom hans twitter, jävlar vilken stekare. Restaurang, Paris, sportig bil, pengar, pengar, pengar.

Undrar om han inte ångrar allt skyltande han gjorde på sociala medier? Det bara skriker om bostaden: RÅNA MIG
Citera
2022-07-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel

Vad är det för typ som har ett skriftspråk som en så kallad babbe, full med tatueringar, bor i lägenhet i barkarby men verkar strö pengar omkring sig och flashar med dyra middagar, bilar och klockor. Och slänger gärna ut 100k bara sådär på att få tag i dom.

Är det rent mjöl i påsen, eller ens mjöl i påsen?

Jag hoppas jag har fel och att han är en sann rättsskipare bara, men lite märkligt är det.

Sen är det väl inget konstigt att öppna dörren för nån som knackar/ringer på. Normala människor gör så i princip oavsett vem som står utanför.

Personen ifråga är små-känd i svensk finans-twitter. Det går ju inte att neka att hans konto är väldigt glammigt och att han visar upp en massa bling på en mindre smakfullt sätt.

MEN...

Oavsett vad man tycker om det så är han nu ett brottsoffer i det nya Sverige. Ingen människa och deras familj ska behöva få utstå att hotas om livet i sitt hem. Allt snack om att han öppnade dörren för okända eller visade upp för mycket pengar på social media är kollaboratörer till nedmonteringen av Sverige som ett tryggt land.

Väntar med spänning på de bilder han ska lägga ut. Ytterligare en väldigt svensk grej är att man ska låta polisen sköta utredningar och inte dela bevismaterial som kan störa deras process. Detta var kanske en mycket rimlig hållning på den tiden Sverige var en annat land att leva i. Idag där polisen är gravt underbemannad och skadeskjuten av politiker, media och byråkrati så finns det ej längre någon anledning att acceptera gamla förlegade förordningar.
Citera
2022-07-21, 01:23
De som begår denna typen av brott brukar gilla att skryta om det så att någon säljer ut dom för 100k cash är inte orimligt, tänker jag?
Citera
2022-07-21, 01:26
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Vad fick rånarna med sig?
Citera
2022-07-21, 01:28
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tja, för i tiden när det fanns tillit i Sverige, då kunde man öppna dörrar och även stanna för folk i trafiken som hade problem.

Trivs du inte i det nya mångkulturella Sverige, så får du nog flytta.

Tycker dock att man skall rösta för ny regering innan man överväger att flytta!
Citera
2022-07-21, 01:33
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Portkod är rätt så allmänt kända, inte så mkt skydd tyvärr

Dubbel entre är ganska vanligt i många andra länder. Dvs portkod för postfolk/leverans et cetera som går in till brevlådorna och sedan ytterligare en portkod för att komma in i trapphuset. Torde ganska enkelt kunna installeras i dom flesta flerfamiljshus. Borde fan bli standard i dagens samhälle!
Citera
2022-07-21, 01:42
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Normala människor upprörs över att människor rånas med vapen i hemmet. Du stör dig på brottsoffren.
För att han vet att gärningsmännen är blattar.
Citera
2022-07-21, 04:56
Medlem
KFCnoggers avatar
[quote=halvarvinkel|80965986]
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Någon som sitter på info så, 100k belöning av den drabbade.
Ja han vill detta ska spridas så antar det är ok att outa "Sprid på alla medier ni kan!"
https://twitter.com/kingpin0806/stat...54947021389829[/QUOTE

Är det rent mjöl i påsen, eller ens mjöl i påsen?

Jag hoppas jag har fel och att han är en sann rättsskipare bara, men lite märkligt är det.

Sen är det väl inget konstigt att öppna dörren för nån som knackar/ringer på. Normala människor gör så i princip oavsett vem som står utanför.

Finns ju säkert en anledning, flashat klockor, Rolex etc. Men det är sjukt att det ska gå såhär bara för man har värdefulla saker.

Man kan inte visa upp något i dagens Sverige tyvärr.
Citera
2022-07-21, 05:41
Medlem
ArgusStarks avatar
Det här visar ännu en gång varför vi borde avskaffa sidor som Ratsit, Mr.Koll och Eniro m.fl. Faktumet att man kan söka upp personer och hitta deras exakta adress, och t.om lägenhetsdörr är skrämmande.

Hoppas politikerna på högerkanten vaknar nu
Citera
2022-07-21, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusStark
Det här visar ännu en gång varför vi borde avskaffa sidor som Ratsit, Mr.Koll och Eniro m.fl. Faktumet att man kan söka upp personer och hitta deras exakta adress, och t.om lägenhetsdörr är skrämmande.

Hoppas politikerna på högerkanten vaknar nu

I detta fall har ju BO outat sig om sin förmögenhet på alla möjliga forum innan rånet.
Så GM behövde inte ens söka på Ratsit.
Citera
2022-07-21, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Bara babbar i hela området en förlängning av Rinkeby och hela Järva.

Ja, politikerna i Järfälla måste haft hjärnsläpp när de planerade Barkarbystaden. Man trodde det skulle bli som Hammarby sjöstad men det kommer bli som Tensta/Rinkeby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in