Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-19, 23:55
  #1
Medlem
Baisers avatar
Börjar med att posta det här eminenta twittertråden av Navalnys medarbetare Leonid Volkov, som ger Putin en tidsfrist på 2-3 månader för att vinna kriget.
Annars kommer han avsättas.

https://twitter.com/leonidvolkov/sta...OwUq1YT6jEbA5A

Samtidigt har Putins hantlangare öppet börjat attackera varandra, till exempel Putins kock Jevgenij Prigozjin i öppen konflikt med StPetersburgs guvernör.

https://ridl.io/playing-by-new-rules/

Samtidigt hotar Tjetjenska islamister med Uppror emot den Ryske marioneten Kadyrov

https://twitter.com/lilygrutcher/sta...8Z2MGzYy3K9pgQ

En av männen kring Putin Nikolaj Patrushev, beskriven som en hök, Putin närmasteman och trolig efterträdare skall idagarna blivit förgiftad.


https://www.dailymail.co.uk/news/art...n-attempt.html

Tänkte att den här tråden kunde bli en samlingsrum för Rysslands oundvikliga politiska, militära och ekonomiska sammanbrott.
__________________
Senast redigerad av Baiser 2022-07-20 kl. 00:34.
Citera
2022-07-20, 00:01
  #2
Medlem
Har vi inte hört den här typen av löjlig propaganda förr?

"Putin borta från makten om 3 veckor"

"Putin dödligt sjuk i cancer"

"Putin har 3 månader kvar att leva"

"Statskupp förbereds i Kreml"

Nej, inte ett skit kommer hända. Det här är ett krig utan vinnare och bara förlorare. Du och jag betalar genom plånboken. Ukrainare betalar genom sina liv. Vem som gynnas av allt detta vet vi.
Citera
2022-07-20, 00:05
  #3
Medlem
Svag trådstart. Lösryckta länkar utan röd tråd. Ryssland går som tåget. BRICS samarbetet blomstrar, rubeln är stark. Kort sagt så går inte Rysslands ekonomi inte så dåligt.

Tycker den här trådstarten förtjänar papperskorgen.
Citera
2022-07-20, 00:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Svag trådstart. Lösryckta länkar utan röd tråd. Ryssland går som tåget. BRICS samarbetet blomstrar, rubeln är stark. Kort sagt så går inte Rysslands ekonomi inte så dåligt.

Tycker den här trådstarten förtjänar papperskorgen.
Å inflationen I Ryssland är?

I Sverige?

Om du svarar att Sverige har högre så bevisar de att din iq är under 65
Citera
2022-07-20, 00:13
  #5
Avstängd
Slackoffs avatar
Om Jevgenij Prigozjin förlorar gangsterkriget lär det bli ganska tyst på flashback i många trådar.
Citera
2022-07-20, 00:14
  #6
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Svag trådstart. Lösryckta länkar utan röd tråd. Ryssland går som tåget. BRICS samarbetet blomstrar, rubeln är stark. Kort sagt så går inte Rysslands ekonomi inte så dåligt.

Tycker den här trådstarten förtjänar papperskorgen.

"Ekonomin går inte så dåligt"
Vad röker du?


Inflationen på över 20%
BNP fall på -7,8%
110000 Ryska företag har lagts ner sedan kriget startad.

Hur ser en dålig ekonomi ut enligt dig?
__________________
Senast redigerad av Baiser 2022-07-20 kl. 00:17.
Citera
2022-07-20, 00:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Å inflationen I Ryssland är?

I Sverige?

Om du svarar att Sverige har högre så bevisar de att din iq är under 65

Har jag nämnt Sverige och Ryssland i en jämförelse vad gäller inflation?
Citera
2022-07-20, 00:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Har jag nämnt Sverige och Ryssland i en jämförelse vad gäller inflation?
Du nämner att Ryssland är en supermakt ekonomiskt..
Vilket land har högst BNP per capita?
Citera
2022-07-20, 00:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Svag trådstart. Lösryckta länkar utan röd tråd. Ryssland går som tåget. BRICS samarbetet blomstrar, rubeln är stark. Kort sagt så går inte Rysslands ekonomi inte så dåligt.

Tycker den här trådstarten förtjänar papperskorgen.

Min vän. Jag tror du behöver börja anamma självständigt tänkande. Det känns som att du tänker lite för mycket med känslorna istället för med logiken. Jag var som du förut men sen tog jag in information från flera håll och började göra research. Då föll pusselbitarna helt plötsligt på plats och den större bilden öppnade sig. Allt är inte rosenskimrande och som i Hollywood, som du kanske tror😉 Men det går att ändra sig. Logik, logik och logik och eget självständigt tänkande.
Citera
2022-07-20, 00:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Du nämner att Ryssland är en supermakt ekonomiskt..
Vilket land har högst BNP per capita?

Dom är en supermakt vad gäller kärnvapen och Ryssland har naturtillgångar som är eftertraktade. BRICS länderna kommer att handla mer och mer med varandra och de kommer succesivt att gå bort från dollarn. Ryssland och andra länder har förberett sig under lång tid för att bryta sig loss från väst. Den som tror på Rysslands kollaps är nog bra naiv.
Citera
2022-07-20, 00:25
  #11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ryssland går som tåget.

Går som tåget?

Nästan all bilproduktion har upphört i landet:

Citat:
Russia’s Car Manufacturing Collapses by 97% in May

Only two out of 20 car plants remain in Russia after major automakers halted production and stopped sales over the country’s invasion of Ukraine.

https://www.themoscowtimes.com/2022/...-in-may-a78151

Snart blir det häst och vagn som gäller.
Citera
2022-07-20, 00:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Min vän. Jag tror du behöver börja anamma självständigt tänkande. Det känns som att du tänker lite för mycket med känslorna istället för med logiken. Jag var som du förut men sen tog jag in information från flera håll och började göra research. Då föll pusselbitarna helt plötsligt på plats och den större bilden öppnade sig. Allt är inte rosenskimrande och som i Hollywood, som du kanske tror😉 Men det går att ändra sig. Logik, logik och logik och eget självständigt tänkande.

Vad bra då. Då kan du lägga fram den bilden då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback