Citat:
Ursprungligen postat av
frdk
Handlar nog mer om att vi är ärliga i vad vi tycker och inte vimsar runt om allt annat. 08: or har en tendens att prata och bete sig som om de hade en sån där selfiestick upp i arslet. Svårt att inte dra såna slutsatser då

Detta jag menar.
Jag talar ej stockholmska, har aldrig bott i stockholm och är från en mindre by än t.ex Kiruna. Fast inte i norrland då.
Problemet med Norrlänningar är att ni inte pratar alls. Det är ungefär som att prata med en skolskjutare, svaren man får kommer från en stängd mun och gamnacke som tittar ner i backen.
Det är inte farligt att vara social. Jag uppskattar inte heller överpepp människor, men man måste kunna ha en konversation mellan människor.
Förstår att det skiljer sig naturligt då avstånd mellan folk i Norrland generellt är mycket större och man då fått leva med att prata med sin familj om dagarna och grannen 5 km bort en gång i veckan.
Sitta i bastu och piska andra nakna ris under tystnad kanske är ärlighet där uppe, i resterande landet kommunicerar vi med varandra med ord.