2022-07-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Du är inte välkommen! Stanna hemma 08.....

Detta är orsaken till att jag alltid rekommenderar en stuga utomlands istället för Norrland.

Är inte ens i närheten från att vara från Stockholm men gruvfolket i norr tycks tro att allt söder om Dalarna är 08 och "bögigt" och förtjänas att talas ned till.

Speciellt Lappland har Sveriges otrevligaste människor.
Citera
2022-07-19, 19:55
Medlem
Områdena kring Kramfors är fina. Även om Kramfors som stad har sett bättre dar.

Hudiksvall, Sundsvall, Härnösand, Kramfors är väl ungefär så långt norrut som är rimligt med tåget om man ska åka upp över helgen från Stockholm. Sträckan Umeå - Sthlm trafikeras regelbundet med flera avgångar per dag.
Citera
2022-07-19, 19:59
Medlem
Eftersom du är från Stockholm, då borde Åre passa dig utmärkt.
Citera
2022-07-19, 20:00
Medlem
Vad är din budget?
Citera
2022-07-19, 20:03
Medlem
Så du söker en stuga någonstans i mer än halva sverige? Samma som att säga jag söker en stuga i Svealand.....Var lite mer specifik. Västerbotten? Norrbotten? Gävleborg?

Arvidsjaur har flygplats. Vilhelmina likaså. Kommer du dit snabbt från Stockholm.
Citera
2022-07-19, 20:09
Medlem
Totalt usel frågeställning det är snarare du som borde besvara hur långt du är beredd att åka? Vilket färdsätt? Vad får stugan kosta? Jobbar du halvdag på fredagar så det är värt att köpa en stuga långt bort? Ni stockholmare räknar väl gävle till norrland så det rör sig om 2 timmar med bil.

Direktflyg stockholm - umeå går snabbare än en foodora beställning en fredagskväll.
Senast redigerad av NickLidstrom 2022-07-19 kl. 20:12.
Citera
2022-07-19, 20:17
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Jag lägger min röst på Höga kusten. Typ trakten kring Nordingrå. Bedårande vackert och härligt folk.

Håller med, runt Härnösand är bra också. Billigt, nära till hav etc. Tar runt 4-5h med bil från sthlm.
Citera
2022-07-19, 20:37
Medlem
Varför vill du köpa en stuga i Norrland om du samtidigt vill ha nära till Stockholm? Det går inte riktigt ihop. Jag bor själv i ett litet samhälle i Norrland men vi kommer snart att flytta till södra Sverige. Dock har vi bestämt att vi ska köpa ett sommarhus så att vi kan fortfarande kan åka hit och ha kontakt med släkt och vänner. Jämfört med Stockholm är det väldigt villigt att köpa hus här. Det är nära naturen, lugnt och tryggt men det finns även flera städer runtom.
Citera
2022-07-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Hej! Jag börjar bli sugen på att köpa en stuga i Norrland, men vet inte riktigt vart. Jag vill att det ska vara nära till både vatten (hav eller sjö) och skog, ligga avskilt och ha fin utsikt efter berg eller skog. Tanken är att det ska gå att ta sig relativt smidigt dit från Stockholm på helgerna och sen under sommartid.

Vad skulle ni rekommendera för städer eller orter? Den ska ligga ut på landet, men ändå ha nära till någon affär. Jag behöver inte ha tips på faktiska fritidshus, utan mer områden eftersom jag inte har så bra koll på allt där uppe.

Ser fram emot svar! Tack på förhand.
Myggträsk låter som nånting för dig.
Citera
2022-07-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Detta är orsaken till att jag alltid rekommenderar en stuga utomlands istället för Norrland.

Är inte ens i närheten från att vara från Stockholm men gruvfolket i norr tycks tro att allt söder om Dalarna är 08 och "bögigt" och förtjänas att talas ned till.

Speciellt Lappland har Sveriges otrevligaste människor.

Man får ofta det bemötande man förtjänar. Är 08-or i sin vanliga hemmiljö kända för att vara trevliga?
Citera
2022-07-19, 23:00
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Hej! Jag börjar bli sugen på att köpa en stuga i Norrland, men vet inte riktigt vart. Jag vill att det ska vara nära till både vatten (hav eller sjö) och skog, ligga avskilt och ha fin utsikt efter berg eller skog. Tanken är att det ska gå att ta sig relativt smidigt dit från Stockholm på helgerna och sen under sommartid.

Vad skulle ni rekommendera för städer eller orter? Den ska ligga ut på landet, men ändå ha nära till någon affär. Jag behöver inte ha tips på faktiska fritidshus, utan mer områden eftersom jag inte har så bra koll på allt där uppe.

Ser fram emot svar! Tack på förhand.

Titta efter något längst med kusten så att du relativt enkelt kan ta dig ditt med tåget. Då kommer även värdet vara hyfsat bestående även om drivmedelspriserna löper amok
Citera
2022-07-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vill du ha närheten till stockholm så satsa på något i dalarna.
Förutom att Dalarna inte ligger i Norrland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in