• 1
  • 2
2022-07-18, 21:52
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasC81
S du menar att jag ska dra med mig mina frldrar ocks d? r det en bra lsning?
Du skulle ha stllt dig sjlv den frgan nr du tog ett ln p dina frldrar.

Ja, det r den bsta mjliga lsningen p skiten som du sjlv har stt dig i. Ingen annan.
2022-07-18, 21:53
Medlem
Jag flyttade till Norge med Kronofogden och efter ett halvr cirka brjade min ln utmtas ven dr, frn min norska arbetsgivare och mitt norska bankkonto. Den enda skillnaden r att existensminimum r betydligt hgre s dom kan inte ta lika mycket som i Sverige. Nu bor jag dock i Sverige men arbetar i Danmark, som varken samarbetar eller lmna ut ngra uppgifter till Kronofogden vilket gr att jag behller 100% av min ln. Br ven tillggas att lnerna i Danmark r betydligt hgre n i Norge sett till nuvarande kurser.
2022-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Du skulle ha stllt dig sjlv den frgan nr du tog ett ln p dina frldrar.

Ja, det r den bsta mjliga lsningen p skiten som du sjlv har stt dig i. Ingen annan.

Fr se hur jag lser det. De har inte kunnat ana att det skulle bli shr heller. De har litat p mig. Skulle jag stta dem i skiten s skulle jag aldrig kunna frlta mig sjlv. Deras liv r frstrt d.

Ska nog g att lsa p ngot stt. Vntar p att kunna f samla lnen. Hoppas inom ett r.
2022-07-18, 21:58
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Fr se hur jag lser det. De har inte kunnat ana att det skulle bli shr heller. De har litat p mig. Skulle jag stta dem i skiten s skulle jag aldrig kunna frlta mig sjlv. Deras liv r frstrt d.

Ska nog g att lsa p ngot stt. Vntar p att kunna f samla lnen. Hoppas inom ett r.
Har du anskt om ett samlingsln?
Det kan vara en bra id om du har hga rntor.

Det blir ocks mycket mindre stress om du kan bara fokusera p ett ln, istllet fr att betala till ett flertal lngivare varje mnad.

Det finns flera aktrer som kan hjlpa dig att hitta ett samlingsln med bara en UC, men det antar jag att du inte har missat med tanke p att man ser reklam om det precis verallt.
2022-07-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Har du anskt om ett samlingsln?
Det kan vara en bra id om du har hga rntor.

Det blir ocks mycket mindre stress om du kan bara fokusera p ett ln, istllet fr att betala till ett flertal lngivare varje mnad.

Det finns flera aktrer som kan hjlpa dig att hitta ett samlingsln med bara en UC, men det antar jag att du inte har missat med tanke p att man ser reklam om det precis verallt.

Har gjort fr mnga anskningar. Mste vnta tills januari d de flesta har fesvunnit d. Samlingsln skulle vara den enda lsningen tror jag. Fr kmpa med detta ett tag till.
2022-07-18, 22:14
Medlem
Du slipper inte kronokalle bara fr att du flyttar till Norge...
2022-07-18, 22:16
Medlem
Citat:
Mste man inte hamna hos KFM d? D frstr jag fr mina frldrar. Mina frldrar atr p ett ln som medskare och om jag inte kan betala det lnet s hamnar de ocks hos KFM och fr leva som rttor resten av livet.

Ls mitt svar
2022-07-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
Ls mitt svar

Tack fr tips. Ska kolla upp den mjligheten om jag inte kan lsa det p annat stt.
2022-07-18, 22:46
Medlem
Citat:
Mste man inte hamna hos KFM d? D frstr jag fr mina frldrar. Mina frldrar atr p ett ln som medskare och om jag inte kan betala det lnet s hamnar de ocks hos KFM och fr leva som rttor resten av livet.

Dina frldrar hamnar inte hos KFM om de tar ver dina betalningar fr det lnet de str p.
2022-07-18, 22:49
Moderator
HelgeBuks avatar
Freslr en titt i denna trd. (FB) Ny och frsch "Jobba i Norge" trd!

S stnger vi den hr.

PS. sk "jobba i norge" s finns det ett antal trdar om det redan...

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in