• 1
  • 2
2022-07-18, 21:52
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasC81
Så du menar att jag ska dra med mig mina föräldrar också då? Är det en bra lösning?
Du skulle ha ställt dig själv den frågan när du tog ett lån på dina föräldrar.

Ja, det är den bästa möjliga lösningen på skiten som du själv har sätt dig i. Ingen annan.
2022-07-18, 21:53
Medlem
Jag flyttade till Norge med Kronofogden och efter ett halvår cirka började min lön utmätas även där, från min norska arbetsgivare och mitt norska bankkonto. Den enda skillnaden är att existensminimum är betydligt högre så dom kan inte ta lika mycket som i Sverige. Nu bor jag dock i Sverige men arbetar i Danmark, som varken samarbetar eller lämna ut några uppgifter till Kronofogden vilket gör att jag behåller 100% av min lön. Bör även tilläggas att lönerna i Danmark är betydligt högre än i Norge sett till nuvarande kurser.
2022-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Du skulle ha ställt dig själv den frågan när du tog ett lån på dina föräldrar.

Ja, det är den bästa möjliga lösningen på skiten som du själv har sätt dig i. Ingen annan.

Får se hur jag löser det. De har inte kunnat ana att det skulle bli såhär heller. De har litat på mig. Skulle jag sätta dem i skiten så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv. Deras liv är förstört då.

Ska nog gå att lösa på något sätt. Väntar på att kunna få samla lånen. Hoppas inom ett år.
2022-07-18, 21:58
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Får se hur jag löser det. De har inte kunnat ana att det skulle bli såhär heller. De har litat på mig. Skulle jag sätta dem i skiten så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv. Deras liv är förstört då.

Ska nog gå att lösa på något sätt. Väntar på att kunna få samla lånen. Hoppas inom ett år.
Har du ansökt om ett samlingslån?
Det kan vara en bra idé om du har höga räntor.

Det blir också mycket mindre stress om du kan bara fokusera på ett lån, istället för att betala till ett flertal långivare varje månad.

Det finns flera aktörer som kan hjälpa dig att hitta ett samlingslån med bara en UC, men det antar jag att du inte har missat med tanke på att man ser reklam om det precis överallt.
2022-07-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Har du ansökt om ett samlingslån?
Det kan vara en bra idé om du har höga räntor.

Det blir också mycket mindre stress om du kan bara fokusera på ett lån, istället för att betala till ett flertal långivare varje månad.

Det finns flera aktörer som kan hjälpa dig att hitta ett samlingslån med bara en UC, men det antar jag att du inte har missat med tanke på att man ser reklam om det precis överallt.

Har gjort för många ansökningar. Måste vänta tills januari då de flesta har föesvunnit då. Samlingslån skulle vara den enda lösningen tror jag. Får kämpa med detta ett tag till.
2022-07-18, 22:14
Medlem
Du slipper inte kronokalle bara för att du flyttar till Norge...
2022-07-18, 22:16
Medlem
Citat:
Måste man inte hamna hos KFM då? Då förstör jag för mina föräldrar. Mina föräldrar atår på ett lån som medsökare och om jag inte kan betala det lånet så hamnar de också hos KFM och får leva som råttor resten av livet.

Läs mitt svar
2022-07-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
Läs mitt svar

Tack för tips. Ska kolla upp den möjligheten om jag inte kan lösa det på annat sätt.
2022-07-18, 22:46
Medlem
Citat:
Måste man inte hamna hos KFM då? Då förstör jag för mina föräldrar. Mina föräldrar atår på ett lån som medsökare och om jag inte kan betala det lånet så hamnar de också hos KFM och får leva som råttor resten av livet.

Dina föräldrar hamnar inte hos KFM om de tar över dina betalningar för det lånet de står på.
2022-07-18, 22:49
Moderator
HelgeBuks avatar
Föreslår en titt i denna tråd. (FB) Ny och fräsch "Jobba i Norge" tråd!

Så stänger vi den här.

PS. sök "jobba i norge" så finns det ett antal trådar om det redan...

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in