2022-07-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur ofta är det "normalt" att man bråkar i ett förhållande? Förut hände det nästan aldrig men nu är det tjafs mest hela tiden. Han klagar på att jag är lat, att jag aldrig vill göra något förutom att sitta med mobilen, titta på tv och bara ta det lugnt. Jag älskar att slappa och hatar att behöva vara igång hela dagarna. Jag gör gärna så lite som möjligt förutom att handla, tvätta, städa, laga mat och andra sysslor man inte kommer undan.

Han vill åka iväg på saker och inte vara hemma hela tiden. Själv trivs jag med att umgås med grannarna medan han tycker det är tråkigt. Det är ett evigt tjat samtidigt som vi är mitt uppe i en flytt. Jag skyller ofta på att jag är trött och måste vila men hur länge ska jag skylla på det?

I andra trådar har du uttryckt att du är orolig för att få social fobi, fastna i din hemmabubbla och drabbas av depression. Det låter som att du ändå också tycker att det börjar bli ett problem och att du kanske behöver hjälp på traven att komma ur en negativ spiral. Det låter tärande på förhållandet också, speciellt om ni har ungar som kanske också är sugna på att hitta på grejer och göra utflykter. Flashback i all ära, men har du gjort några försök att söka stöd via t.ex. vårdcentralen? Hjälp finns att få!
Citera
2022-07-19, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
Skaffa ett jobb och kamma dig, hur svårt kan det vara?

Vadå för jobb? Vi ska precis flytta och jag har aldrig haft ett jobb tidigare. Så vad vill du?
Citera
2022-07-19, 07:46
Medlem
Citat:
Hur ofta är det "normalt" att man bråkar i ett förhållande? Förut hände det nästan aldrig men nu är det tjafs mest hela tiden. Han klagar på att jag är lat, att jag aldrig vill göra något förutom att sitta med mobilen, titta på tv och bara ta det lugnt. Jag älskar att slappa och hatar att behöva vara igång hela dagarna. Jag gör gärna så lite som möjligt förutom att handla, tvätta, städa, laga mat och andra sysslor man inte kommer undan.

Han vill åka iväg på saker och inte vara hemma hela tiden. Själv trivs jag med att umgås med grannarna medan han tycker det är tråkigt. Det är ett evigt tjat samtidigt som vi är mitt uppe i en flytt. Jag skyller ofta på att jag är trött och måste vila men hur länge ska jag skylla på det?

Det låter som du är på väg till ett riktigt dåligt liv så jag förstår vatt han är frustrerad. Hur som helst bör ni ge varandra mer egen tid men den där inställningaen med att göra så lite som möjligt måste du bara ändra på.
Citera
2022-07-19, 08:48
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Vadå för jobb? Vi ska precis flytta och jag har aldrig haft ett jobb tidigare. Så vad vill du?

Du har aldrig haft ett jobb??!!

O du undrar varför ni håller på o glida isär? Vad tycker du din man får för de pengar han lägger varje månad för att försörja familjen? En kärring som myser i soffan o kollar på Netflix...
Citera
2022-07-19, 08:55
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky

O du undrar varför ni håller på o glida isär? Vad tycker du din man får för de pengar han lägger varje månad för att försörja familjen? En kärring som myser i soffan o kollar på Netflix...

Många kvinnor som lever på sina män och har aldrig haft ett jobb så TS är nog inte ensam om saken här
Citera
2022-07-19, 09:23
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Många kvinnor som lever på sina män och har aldrig haft ett jobb så TS är nog inte ensam om saken här

Kanske är det så, men avsaknaden om självinsikt är nog rätt unik vad det gäller TS...
Citera
2022-07-19, 09:25
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Kanske är det så, men avsaknaden om självinsikt är nog rätt unik vad det gäller TS...

Ja det håller jag med om men det är ju hennes man som accepterat detta beteende
Vissa män har ju inga krav alls förutom att ha en kvinna men självinsikten är ju noll. Har en vän som jobbade med mig men hon blev trött på det så hennes man betalade en utbildning på 200.000 (privat) men då kom hon på att det är lite påfrestande så då fick hon 3 barn istället så att hon kan sitta hemma och häcka.
Citera
2022-07-19, 09:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Hemmafru är också ett jobb/sysselsättning, underskattad sådan.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2022-07-19 kl. 09:48.
Citera
2022-07-19, 09:49
Medlem
Citat:

Jag kollar aldrig på Netflix, ett jäkla tjat. Jag fick mitt första barn på gymnasiet och har varit mammaledig sedan dess. På dig låter det som du aldrig hört något liknande.
Citera
2022-07-19, 10:46
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Hemmafru är också ett jobb/sysselsättning, underskattad sådan.

Jag är både och känner flertalet kvinnor som är både och. Jag är den som ordnar hemma för det är ju mitt hem också samt så lagar jag mat på detta.

Jobbar på heltid och studerat på distans.

Att säga att hemmafru är en sysselsättning är för mig konstigt/märkligt

Min syster har aldrig haft ett jobb i hela sitt liv men hon är ju begränsad av att leva på sin man. Visst hon lever inget dåligt liv men fortfarande sp skulle jag personligen må dåligt att någon sliter ut sig för att försörja en hel familj för min skull.

Jag skulle inte sova om nätterna och under mitt 12 åriga äktenskap har jag aldrig tagit en krona av min man. Han köper gåvor vilket är en annan femma men att leva på honom är som att vara barn
Citera
2022-07-19, 11:04
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Jag kollar aldrig på Netflix, ett jäkla tjat. Jag fick mitt första barn på gymnasiet och har varit mammaledig sedan dess. På dig låter det som du aldrig hört något liknande.

Du startar om en tråd och undrar om varför din man bråkar med dig. Flesta män tycker inte om att utnyttjas först och främst oavsett hur många barn/eller hur snygg du är. För det andra ser många män ner på kvinnor som inte har egna intressen, motivation eller eget driv.

Det är inte min personliga åsikt utan vad män tycker/anser oavsett nationalitet, religion eller bakgrund.

Jämställdhet ska handla om att du ska bidra lika mycket till hemmet.

Att ta hand om barn och hushåll är inte en sysselsättning utan ett måste för att äktenskap ska fungera då män är sämre på den biten.

Om en man ser att du kämpar på alla fronter så kommer han vilja hjälpa automatiskt men lata människor tycker ingen om.
Citera
2022-07-19, 11:09
Avstängd
[quote=Odd3lish|80946940]
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Hon jobbar hemma din dumme fan.[/QUOTE

”Jobbar hemma”

Gå och lägg dig troll, hon är lat och skaffade barn direkt efter skolan för att slippa jobba. Lider med både barnen som får en så värdelös förebild som TS och såklart mannen. Hoppas fadern inser snart vart det bär och tar med sig barnen långt bort från denna ”mamman”.

TS är en riktig kvinna, kanske inte enligt en feministfjolla som du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in