2023-02-21, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankesmedjor
Någon som har lust att uppdatera om hennes sista eskapader? Den som gör mig lite orolig är att hon verkar helt oberörd av alla mediciner de lär ha tryckt i henne när hon blev tvångsintagen. Hennes bipolaritet/bordeline borde ha lugnat sig, hon borde ha toksovit i flera dygn. Hon påminner om den här killen, läraren från Gotland som blev tvångsvårdad och som dog av felmedicinering. Vad hette han?

Nu bara rusar hon på, blir mer och mer manisk och psykotisk och galen och känner sig förföljd och övervakad...grannarna måste ju ringa 24/7 till störningsjouren om hon gapar konstant med öppen dörr...psyket inom kort...
Lennart Bladh.
Citera
2023-02-21, 09:27
Medlem
Klarar knappt av att titta på hennes senaste video när hon försöker städa inför familjerätten, det tragiska fortsätter. Smuts, alkohol och snöre i dörren.

Någon kommentarede och frågade om de inte ska ha något köksbord så att de kan äta tillsammans, men enligt Pia så vill barnen ändå bara äta framför datorn. Vart nu datorn är? Påminner om hennes syn på barnens bristande hygien och att "hon inte ska blanda sig in i det för att de behöver integritet".

Utöver psykisk ohälsa och missbruk så måste det finnas någon personlighetsstörning som gör att hon ser så nedlåtande på sina barn. Det är som att de inte duger om de inte ger henne tillräckligt med kärlek, eller betalar för hennes lunch på Subway.
Senast redigerad av DIV1 2023-02-21 kl. 09:29.
Citera
2023-02-21, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIV1
Klarar knappt av att titta på hennes senaste video när hon försöker städa inför familjerätten, det tragiska fortsätter. Smuts, alkohol och snöre i dörren.

Någon kommentarede och frågade om de inte ska ha något köksbord så att de kan äta tillsammans, men enligt Pia så vill barnen ändå bara äta framför datorn. Vart nu datorn är? Påminner om hennes syn på barnens bristande hygien och att "hon inte ska blanda sig in i det för att de behöver integritet".

Utöver psykisk ohälsa och missbruk så måste det finnas någon personlighetsstörning som gör att hon ser så nedlåtande på sina barn. Det är som att de inte duger om de inte ger henne tillräckligt med kärlek, eller betalar för hennes lunch på Subway.

Hennes känslolösa agerande gentemot barnen är nog tyvärr en reaktion på hur hon själv blev behandlad som barn.
Citera
2023-02-21, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
De flesta utav oss hade inte låtit det gå såhär långt och motsätta oss all form utav hjälp. Om man hävdar att man vet bäst får man också ta tag i sin egen situation man själv har skapat.

Ack, denna oändliga ocean av oförståelse inför att bristande sjukdomsinsikt är en del av hennes sjukdom.
Citera
2023-02-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Med tanke på att hon så glatt och obrytt visar upp all sin misär, så tror jag inte att hon kan förstå. I allafall inte just nu. Hon verkar vara i sin egen värld. Tar inte in omgivningens reaktioner, eller försök att tipsa henne i " rätt riktning ". Som att ingenting kommer förändras till det bättre förrän ytterdörren är normal. Hon fortsätter skrika på tiktok, med ett vinglas i handen. Har inget filter gällande vad hon säger offentligt. Visar upp misstänksamhet mot så väl myndigheter som rengöringsmedel. Hintar om hur gränslös hon är i allt i från sex till mat. Nej. Barnen kommer inte kunna vara i den miljön, utan att vara rädda. Och hon kommer inte att förstå varför.

Nej måtte hon inte få tillbaka barnen… Så jävla tragiskt hur det kan bli så här, och det utdragna sociala självmordet som pågår i realtid framför våra ögon. Jag mår illa nog av att se skiten, tänk att vara syster, son eller vän.
Citera
2023-02-21, 12:17
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Nej måtte hon inte få tillbaka barnen… Så jävla tragiskt hur det kan bli så här, och det utdragna sociala självmordet som pågår i realtid framför våra ögon. Jag mår illa nog av att se skiten, tänk att vara syster, son eller vän.
Jag tittar inte längre. Förutom att hon får mig att vilja spy så är allt så sjukt tragiskt.
Citera
2023-02-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Jag tittar inte längre. Förutom att hon får mig att vilja spy så är allt så sjukt tragiskt.

Ja man får akta sig från att äta när man startar en video från henne
Citera
2023-02-21, 15:48
Medlem
Hennes sätt att lösa ärendet angående dörren är att chatta med en chatt robot hos försäkringsbolaget. Att ringa är tydligen inget alternativ 🤦‍♀️ och sen klagar hon på att det tar lång tid
Citera
2023-02-21, 16:12
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIV1

Hon är sjuk och resonerar på ett sjukt vis. Hon är behov av tvångsinsatser vi saknar för att inte "kränka" individernas rätt. Ni kan inte sätta diagnoser genom att betrakta hennes akuta problem eftersom de kan vara symptom på annat, precis som alla de som nämnt frontallobsdemens pga drickandet menar exempelvis. Även människor med personlighetsstörningar har generellt det hemtrevligt mm. Svårare psykisk ohälsa gör att det finns en konstig förklaring till allt eftersom hjärnan inte fungerar adekvat.

De här personerna väljer inte att resonera upp och ner och galet. Skulle vi tvinga på insatser såsom boendestöd (det ska som sagt vara människor som är utbildade i att hantera människor med svårigheter väl) hade Pias hem kunnat ha viss standard vi kan kräva att barn ska tillhandahållas såsom köksbord + stolar. Hade hon bott i min stad hade jag lämnat gardiner och annat jag har till övers vid hennes dörr. Antagligen finns det en hel del därute som skulle kunna skänka köksmöbler och annat som hon är i akut behov av men hon förstår inte att hon har behovet utan rättfärdigar de irrationella bortförklaringarna hon har till sin bristande förmåga.

Kvinnor med barn som drabbas av svårare psykisk ohälsa gör inte det av illvilja eller för att de inte vill de egna barnen väl. De tappar förmågan att fungera som de behöver göra i samhället och vardagen.

Jag har sett några klipp nu på hennes möten med människor och tycker det är trevligt att se att folk inte ger sig på henne utan förstår att hon lider av allvarlig sjukdom. https://www.tiktok.com/@sschamii/video/7201855439384972550?q=gr%C3%A4ddrumpan&t=167699127 4507 Man ser att hon blir mycket glad med en form av naivitet som faktiskt visar ytterliggare på att hon är sjuk. Majoriteten av oss andra i samhället hade blivit mer obekväma med vilt främmande människor som filmar och ropar. Det är därför de flesta kändisarna får svårare psykisk ohälsa med ångestsjukdomar. När beteendet istället orsakas av ohälsan är det nog mer tvärtom.

Det som är konstigt är snarare alla människor som önskar att se henne bli utsatt som om problemet inte redan är att hon socialt inte fungerar och skadorna redan är av social karaktär. Det säger en hel del om folk. Det är ju de där glada människorna som är ett socialt skydd för hennes barn och inte de övriga.
Citera
2023-02-21, 17:01
Bannlyst
Citat:
Jo hon lär snart vara vräkt, antingen det eller så slutar hon kunna betala för sig inom kort eftersom A-kassan är slut sedan en tid.
Det är bara önsketänkande från din sida. Jag tror hon har mer pengar än hon låtsas ha. De sålde sitt hus för 8 750 000kr (https://www.booli.se/bostad/1540191) och delade på det, så det blir 4 375 000kr var. Hon köpte lägenheten för 2 300 000 kr så hon borde ha ca 2 000 000kr över. Jag tror att det var hon själv som betalade skatteskulden. Det är såklart skitsnack att hon skulle ha sparat från A-kassan så mycket så att hon kan fortfarande leva på det och gå ut varje helg och dricka 150 kronors vinglas.

Men hon verkar ändå vara ekonomisk, t.ex.: Dörren fixar hon inte för att hon försöker få försäkringen att betala det, och hon köper inget nytt som hon inte känner att hon behöver osv.
Citera
2023-02-21, 17:11
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ja, hon bränner verkligen alla broar, tack vare sociala medier, som visar upp misären dagligen, för öppen ridå. Samma oberörda leende varje gång. Hon framstår som ett stort fån. Verklighetsfrånvänd och väldigt, väldigt sjuk. Inte den mamma som barnen längtar efter.
Citera
2023-02-21, 17:20
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
Hennes känslolösa agerande gentemot barnen är nog tyvärr en reaktion på hur hon själv blev behandlad som barn.
Det är inte säkert. Det kan lika gärna vara del i ett allvarligt sjukdomstillstånd. Eller en personlighetsstörning. Eller att hon supit sönder skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in