Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackmannen23
Hej, jag misstänker starkt att min far är narcissist, utan att gå in för mycket på det så har han flera av dragen och ljuger och manipulerar konstant. Jag är en väldigt högkänslig person och känner av energier och stämningar etc extremt starkt, jag är fysiskt sjuk med hjärndimma konstant stresspåslag och hjärtklappning andningssvårigheter och jag tror att det är relationen med min far som bidragit starkt till detta, då man alltid känner en inre oro och man vet aldrig vart man har honom. Jag känner att jag håller på att kliva ur rollen som medberoende och försöker nu vara kall och vill bryta upp med honom, men det är så sjukt jäkla svårt och jag känner mig som en hemsk människa, även fast jag vet att det är det ända rätta, empaten inom mig vill bara att allt ska bli bra igen och jag känner nästan att jag håller på att bli galen och vet inte vad jag ska ta mig till... Någon annan med liknanade erfarenheter? Detta är nog det absolut värsta jag varit med om i hela mitt liv.
Oseriösa svar från personer som inte vad vad narcissism är och hur det är att vara nära anhörig till en undanbedes.
Innan du fattar några beslut tycker jag du ska få tag i en psykolog, berätta allt detta och be om råd ifrån den människan.
Bröt med min käre far i tonåren, vet hur tuft det är, men du borde gå till denna strid beväpnad, en psykolog kan faktiskt ge dig det du behöver.
Annars kanske det blir jobbigare än det behöver vara.
Min käre far patrullerade utanför min mors lägenhet regelbundet efter hon lämnade honom och har terroriserat min bror över telefon i ca 20 år samt en mängd annan skit. Min poäng är att dessa människor har få gränser.
Det kan bli bökigt minst sagt, så du är med på det.
Oavsett så håller jag tummarna för dig, kram på dig!