Citat:
Ursprungligen postat av
botaniste
Har inte orkat sätta mig in i hela tråden då jag lider av hjärntrötthet. Men vill skriva några tankar om de senaste dagarnas händelser.
Även om jag ganska snabbt förstod att WoA inte alls höll förväntningarna (ett gäng chattrum med GIF-fest var kanske inte det jag föreställt mig gällande community, kreativt workingspace och att knyta kontakter...) så trodde jag inte att det skulle falla såhär platt?
Jag tror absolut att det fanns en ambition att projektet skulle infria alla löften, men det är väldigt klantigt att uttrycka sig som att allt är i princip spikat och ständigt "på gång". Ganska snabbt efter "investeringen" insåg jag att jag verkligen gått i fällan. Man känner sig dum, som när man beställt något på Wish och får hem nån billig kopia av det som utlovats, eller faller för en telefonförsäljares snack typ. Men jag blev faktiskt trots det förvånad av att de valde att lägga ner hela skiten när saklig kritik och frågeställningar kom upp. Hade en bild av att de krampaktigt skulle försöka hålla fasaden uppe längre. Då är det hela liksom värre än jag trodde.
Noterade också, även om det i sammanhanget är en petitis, att de ändrat i orginalmedelandet gällande avslutet som finns citerat här i tråden och det som nu står i discorden. Även om det bara är några småsaker, som det om queen alidia, tycker jag ändå att det är anmärkningsvärt att de hela tiden modererar om, raderar, redigerar och polerar. Kan de inte stå för något alls?
Förstår att det inte är lätt med hjärntröttheten. Håller med dig helt om det du skriver! För mig är inte det mest anmärkningsvärda att man hade enorma planer som inte gick att infria och som såldes in för hårt (och okritiskt granskat av media). För mig är alla stegen efter det vad som verkligen gör historien intressant men också gör mig mer upprörd. Det finns så många lägen när man hade kunnat backa. ELLER på riktigt kämpa med näbbar och klor för att skapa värde (har nämnts flera gånger i tråden hur det hade gått att göra projektet mer värt, även om det nog inte räckt: mer engagemang från Niclas och Vanja, fortsätta ha event, ge gratis tillgång till Rimlig träning, osv osv). Att man fortsatt lura och bedra in i det sista tycker jag är det riktigt äckliga.
Och vilken spaning, du har rätt! hade missat att queen of alidia nu går "back to the community" istället för till den specifika medlemmen som köpte typ 40 nft:er...