Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Du är ingen entreprenör som Kamprad, du är en boomer-snickare med dyslexi som haft tur att kunna köpa bostäder innan de blev för dyra.

Tur är allt du har och du skall vara djupt tacksam för din tur, hade du varit ung idag hade du inte haft en chans på bostadsmarknaden.
Du hade gått till jobbet och dragit hem din lön och sedan undrat varför bostäder kostar 60x din bruttoårslön och fått bo i ett attefallshus för 16 000 kr på någons tomt
Här är ett boktips som du kanske kan läsa in, om du nu klarar av att
läsa:
"– De tydligaste vinnarna är bankerna som ökat sin intjäning enormt på bolånen. Vinnare är naturligtvis också de som haft turen att leva på rätt plats vid rätt tidpunkt och därmed gjort sig en förmögenhet på att bo. Men även dessa har ofta barn och barnbarn som nu har svårt att skaffa sig ett boende. Höga bostadspriser kan ses som en straffskatt på unga och det är kanske inte så man skapar framtidstro. Men kostnaden drabbar hela samhället, att svensk ekonomi gått så dåligt de senaste tre åren beror mycket på att vi har så mycket lån som blev dyra när räntan steg."
Ren tur, med andra ord

Det är en anledning jag skrivit om min bostadskarriär, den omfatta olika städer, även små städer och ändå under alla epoker lyckas göra vinst i då tid som nu tid, dvs vinstutrvecklingen är konstant oavsett tid.
Varav jag även la ut vart jag bor o denna utveckling på närmare 1 milj nu sista 6 åren, detta över en lågkonjunktur, det menas att man placera sig rätt, det är företagare i mig som gör detta möjligt, vilket även du bevisa en professor inte ens förstår sig på, hur det är möjligt.
Skillnade från förr o nu har ingen betydelse, jag började utanför staden med första, man var tvungen o ha sparade pengar även vid första lilla byggda huset hade banken detta som krav, som jag berätta kasta Handelsbanken i Umeå ut mig första gången jag sökte lån, tog mod o fråga Nordea och där hade man en annan syn, detta har jag varit evigt tacksam för,, vad jag gjorde som ordförande var att även avsluta brf föreninges lån hos handelsbanken i Umeå under min tid som ordförande, dvs 30år senare har jag starkt minne av hur denna bank behandla folk fel. blev lite lustigt att banken även hörde av sig varför jag helt plötsligt bytte bort dom från att föreningen haft handelsbanken i 40år.
Du vet dyslexi förstärker andra sinnen du kan läsa mer om via "dyslexic advantage" dvs kort vi kan koppla ihop flera händelser som skapa en orsak, det är alltså en orsak jag starta bostadskarriären utan för stan och jobba mig in till centrum, detta strategi fungera lika bra idag som den gjorde förr. dvs jag skulle lyckas lika bra. dyslexin hjälper mig o se varje stads utveckling via denna förstärktra advantage, dvs det var ingen slump huset i Östersund såldes som dyraste huset under denna tid.