Citat:
Utan att blanda in känslor är ytterst tveksamt eftersom du sitter här och krigar febrilt för att du skall få rätt, men sure.
Jag accepterar också prisbilden, och väljer att inte köpa för det är för dyrt. Varför blir du så uppjagad över det?
Väldigt udda sätt att tolka vad jag skrev på men är det din tolkning så vem är jag att säga emot.
Du missade dock helt att detta var för ~10-15 år sedan som det var en fråga för mig och dåvarande flickvännen.
Att det är kortare kötid idag är ju...inte direkt relevant, eller hur tänker du då?
Förklara gärna hur kort kötid idag betydde något för mig för 10 år sedan när kötiden var längre.
Som man säger "Good for you".
Du får göra som du vill, köp eller låt bli. Jag väljer att låta bli för det är för dyrt jämfört med det värde jag får för bostaden
Varför blir du så sur över det?
Du är ingen planekonom men ändå kräver du att jag skall acceptera din bild över huruvida priset är värt det eller inte, tror nog du hade blivit en god planekonom ändå!
Jag accepterar också prisbilden, och väljer att inte köpa för det är för dyrt. Varför blir du så uppjagad över det?
Väldigt udda sätt att tolka vad jag skrev på men är det din tolkning så vem är jag att säga emot.
Du missade dock helt att detta var för ~10-15 år sedan som det var en fråga för mig och dåvarande flickvännen.
Att det är kortare kötid idag är ju...inte direkt relevant, eller hur tänker du då?
Förklara gärna hur kort kötid idag betydde något för mig för 10 år sedan när kötiden var längre.
Som man säger "Good for you".
Du får göra som du vill, köp eller låt bli. Jag väljer att låta bli för det är för dyrt jämfört med det värde jag får för bostaden
Varför blir du så sur över det?
Du är ingen planekonom men ändå kräver du att jag skall acceptera din bild över huruvida priset är värt det eller inte, tror nog du hade blivit en god planekonom ändå!
Kötiden i Göteborg har aldrig varit 15-20 år utom för knappt 1% av beståndet.
Du går fel eftersom du slänger dig med en massa påståenden som att bostäder är ”för dyra” eller ”övervärderade” som om det vore någon slags sanning. DU tycker att det är för dyrt, ingen skulle bry sig om du bara tyckte det, precis som ingen skulle bry sig du tycker det kostar för mycket att äta på Frantzens eller köra en Range Rover.
Sen kommer du med absurda exempel som att man måste köpa mycket för att ensam köpa en villa. Detta trots att det är helt irrelevant för INGEN i princip köper en villa själv. Varken nu eller 1992. Varken i Sverige eller i andra västeuropeiska länder.