Citat:
Ursprungligen postat av
Nord88
Behöver inte spara några pengar utöver själva vinsten på boendet, som investerad kommer att täcka livet i Ödeshög. Man behöver inte jobba om man flyttar till Ödeshög med 6 mille på fickan. Säg 4.5 investerat och 1.5 i nytt hus. Kör man dessutom en fuling och drar nytta av a-kassa och JoU-garantin så är man definitivt hemma.
Även om man nu behövt två bilar finns billigare alternativ som jag försökt påtala. Gissar att minst lika många i 10 mille+ kåkar i Nacka har två bilar och att totalkostnaden för dessa bilar ofta är högre än för fordonsflottan i Ödeshög. Jag har fan haft fler problem med moderna bilar på jobbet än vad jag haft med en gammal V70 som man inte bytt olja på under fem år. Känns överskattat med ny bil i driftsäkerhetsaspekt.
1.5h till Skavsta är inte så illa.
Hahaha. Dagens garv. Du ska alltså flytta till Ödeshög med 6 msek och leva som en socialbidragstagare i den värsta orten?
Ett hus i Ödeshög för 1,5 msek kommer kräva mycket underhåll. Ett nytt hus där kostar mycket mer. Lägg därtill kostnader för 2 bilar som ska rulla mycket och 2 barn.
Du ska alltså drifta allt det med avkastningen från 4,5 msek? Typ 5% efter inflationen. Det blir typ 13k i månaden.
Sen tappar du givetvis hela värdeökningen på kåken i Nacka. Med 2% värdeökning per år på mellanskillnaden mellan 10msek och 1,5msek så utgör den skillnaden hela den avkastningen du får från börsen.
Kontenta; Ingen som sitter på en 10 msek kåk i Sthlm är så sjukt korkade att de följer ditt miserabla ”råd”