Väldigt roligt att läsa en del kommentarer från ytterst bittra hyresråttor i tråden.
Bostadsägaren:
"Fan, jag gjorde 400.000 i vinst på min förra bostad"
Hyreshoran: "Hahahaha 400.000? Pisspengar!!!. 400k är inte värt någonting i "seketas". Tur att man investerat på börsen! Vi som bor i hyresrätt har ju alltid miljoner på kontot. Det blir så per automatik om man inte ger sig in på bostadsmarknaden"
----------------------------------------
Samma hyreshora skriver några inlägg senare ungefär såhär:
"Herregud. Nu kommer många hushåll raseras! Folk kommer ta livet av sig. Blodbad!! Tänk dom som gått in med 3-400.000 kronor i kontantinsats, dom kommer aldrig återhämta sig! Det är ju enorma summor!!! Nu är dom körda för all framtid"
Då är helt plötsligt 400k enorma summor. Då är det inte lika viktigt med realt/nominellt längre. Märkligt det där!
I ena inlägget är bostadsmarknaden värdelös. Dålig avkastning, kass framtid och så vidare. I nästa inlägg, kan man knappt vänta på att få göra sitt livs affär. Då ska man köpa lyxvillor för kaffepengar. Hur får man ihop denna kalkylen?
(Jag har lån på runt 5% av värdet på min bostad. Jag köpte för många år sedan, och har betat ner lånet väldigt mycket. Så "KRÄNKT BOLÅNETORSK" funkar inte riktigt här. Men det kommer naturligtvis heta så när hyreseliten gör entrè, det är jag väl förberedd på!)