Citat:
Ursprungligen postat av
blekmyr
Börserna har gått dåligt samtidigt som utbudet av bostäder fortsätter öka. Om du använder hjärnan så förstår du att BLT härdar ut med sparpengar men så fort ett större antal MÅSTE sälja till miljoner i förlust så är bollen i rullning.
Utbudet fortsätter öka, räntorna fortsätter gå upp, börsen fortsätter gå dåligt. Vi som står utanför marknaden har tålamod, de som är inne på den har det (snart) inte.
Det räcker att utbudet ökar och inflationen fortsätter äta köpkraft så sjunker priserna.
Såg ett radhus i Sollentuna, det låg ute för 4,5 milj, prissänktes till 3,995, nu bud på 4,08 milj. Enligt Booli är priset runt 4,9 milj.
Andra motsvarande är ute för 4,9 milj.
Det blir intressant att se hur dessa utvecklas, då de är snarlika i allt utom ytrenovering .