Citat:
Ursprungligen postat av
MannishBoy
Man bara bor. Hur jävla svårt är det att fatta?
90-00-talister med noll koll?
Det som en gång kallades bostadskarriär finns ju numera knappast.
Jag har gjort den "karriären". Men vafan, jag BOR i mitt hus. Och trivs. Varför ska jag kolla på Booli och andra sajter vad villan är värd? Jag ska ju inte sälja den, jag bara BOR i den.
Tror säkert detta innefattar även de som bor i bostadsrätt.
Däremot yngre som vill flytta hemifrån har ett jävligt stort problem. Där ligger det stora problemet. Svindyr hyra eller astronomiska lån.
Det är ju så att de flesta (hoppas jag) skiter i vad deras hus/lägenhet är värd. Det är inte intressant. Man bor där och trivs och betalar vad det kostar.
Sen finns det ett segment av befolkningen som överbelånat sig i tron att 'lägenheter går ju alltid upp' . Hur stor är den andelen av alla som äger? Vet ej men större än vad som är sunt. Måste man ställa in semestern och handla på Lidl för att kunna bo kvar har man helt enkelt tagit på sig en för stor kostym.
Man kanske borde tänkt till innan man lånade de där miljonerna. Banken skiter i det. De fattar ju direkt att de där kommer få problem om räntan rör sig uppåt ett par steg men det var ingen som ens tänkte sig det här scenariot för bara ett par år sen så banken lånade glatt ut.