2023-08-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallandersson
Länka gärna till dessa.

Kan ju bli en väg in på bostadsmarknaden för alla bittra hyrestorskar i tråden?

Länka!

(Skrattar så jag fucking dör)
Är ju bara att titta på random skitstad i USA där de river hus för att de inte ska tas över av missbrukare och kriminella.
För 10-15 år sen var det otänkbart att Sverige skulle va Europas gängskjutningsgetto. Hur samhället och bostadsmarknaden ser ut om 10-15 år är omöjligt att säga. Kan lika gärna bli som ovanstående scenario.
Senast redigerad av jerinimo 2023-08-19 kl. 23:14.
Citera
2023-08-19, 23:16
Medlem
Wallanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerinimo
Är ju bara att titta på random skitstad i USA där de river hus för att de inte ska tas över av missbrukare och kriminella.

"Bostadsmarknaden i Sverige just nu!" - Heter tråden

Citat:

I Sydafrika bor man i skjul i kåkstäder. Likadant i Brasilien.

Vad har det med Sveriges bostadsmarknad, och dess situation att göra menar du?
Citera
2023-08-19, 23:20
Medlem
Wallanderssons avatar
Citat:
För 10-15 år sen var det otänkbart att Sverige skulle va Europas gängskjutningsgetto. Hur samhället och bostadsmarknaden ser ut om 10-15 år är omöjligt att säga. Kan lika gärna bli som ovanstående scenario.

För 10-15 år sedan, flaggade alla normalfuntade människor för att Sverige skulle bli Europas gängskjutningsghetto.

Nu är vi här. Och har så varit i flera år.

Hur många hus i Swedistan har blivit jämnade med marken för att dom inte ska tas över av missbrukare och kriminella?

Bland dom dummaste exempel jag sett i tråden hittills. Och det säger en hel del.
Du borde få ett diplom!
Citera
2023-08-19, 23:29
Medlem
Citat:
För 10-15 år sedan, flaggade alla normalfuntade människor för att Sverige skulle bli Europas gängskjutningsghetto.

Nu är vi här. Och har så varit i flera år.

Hur många hus i Swedistan har blivit jämnade med marken för att dom inte ska tas över av missbrukare och kriminella?

Bland dom dummaste exempel jag sett i tråden hittills. Och det säger en hel del.
Du borde få ett diplom!
Du har verkligen varken slutledningsförmåga eller intelligens för att förstå vad folk skriver. Är du en bot kanske eller en fattigt skriven AI som automatiskt svarar på alla inlägg i tråden med en elak och syrlig ton, men utan substans? Ett troll alltså.
Citera
2023-08-19, 23:38
Medlem
Citat:
Okej. Så någon som inte dyrkar dina inlägg anses vara bot/troll?

Måste vara en bekväm försvarsmekanism.

"Alla som inte håller med mig, trollar!"

Be din läkare om högre dos. Den du har nu, fungerar inte.
Mitt inlägg om att man river hus var alltså menat som svar på att det kan finnas scenarion där bostäder ges bort, eller rivs, eftersom de blir för dyra att förvalta. Du ville ha exempel och jag gav ett snabbt exempel från USA där det händer hela tiden i områden där fattigdom och misär sprider sig. Att vi har fattiga och miserabla områden i Sverige är ju heller ingen hemlighet så om 10-15 år kanske vi har en situation där Svenska kommuner också måste göra sig av med bostäder. Det är hypotetiskt alltså. Att jag ens bemödat mig ett sånt här svar till någon som bara hånar och skriver skit är ju en gåta dock.
Citera
2023-08-19, 23:43
Medlem
Wallanderssons avatar
Citat:
Mitt inlägg om att man river hus var alltså menat som svar på att det kan finnas scenarion där bostäder ges bort, eller rivs, eftersom de blir för dyra att förvalta. Du ville ha exempel och jag gav ett snabbt exempel från USA där det händer hela tiden i områden där fattigdom och misär sprider sig. Att vi har fattiga och miserabla områden i Sverige är ju heller ingen hemlighet så om 10-15 år kanske vi har en situation där Svenska kommuner också måste göra sig av med bostäder. Det är hypotetiskt alltså. Att jag ens bemödat mig ett sånt här svar till någon som bara hånar och skriver skit är ju en gåta dock.

Ja. Jag ville ha exempel. Från den svenska bostadsmarknaden, du vet, den marknaden som den här tråden handlar om?

Antingen är du utvecklingsstörd, eller så har du grava lässvårigheter.

Kanske både och?
Citera
2023-08-19, 23:49
Medlem
Man bara bor. Hur jävla svårt är det att fatta?

90-00-talister med noll koll?

Det som en gång kallades bostadskarriär finns ju numera knappast.

Jag har gjort den "karriären". Men vafan, jag BOR i mitt hus. Och trivs. Varför ska jag kolla på Booli och andra sajter vad villan är värd? Jag ska ju inte sälja den, jag bara BOR i den.

Tror säkert detta innefattar även de som bor i bostadsrätt.

Däremot yngre som vill flytta hemifrån har ett jävligt stort problem. Där ligger det stora problemet. Svindyr hyra eller astronomiska lån.
Citera
2023-08-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ja. Jag ville ha exempel. Från den svenska bostadsmarknaden, du vet, den marknaden som den här tråden handlar om?

Kanske både och?

Din ångest lyser igenom. Har du verkligen så mycket lån?

Aja, riksbanken kommer att höja ett par gånger till de kommande månaderna.

Bostadspriserna kommer att fortsätta ner.

Lycka till din bolånetorsk. Hoppas inte frugan vill skiljas bara.
Citera
2023-08-19, 23:53
Medlem
Citat:

Kanske både och?
På dig skulle jag nog sätta sociopat som diagnos.
Men oavsett vilket så blir det intressant att följa marknaden nu i höst. Över 71000 bostäder till salu på Booli just nu.
Citera
2023-08-19, 23:57
Medlem
Citat:
På dig skulle jag nog sätta sociopat som diagnos.
Men oavsett vilket så blir det intressant att följa marknaden nu i höst. Över 71000 bostäder till salu på Booli just nu.

71 000 bostäder till salu. Rekord?

Snart lär vi passera 80 000. Och priserna ska upp tydligen.
Citera
2023-08-20, 00:07
Medlem
Wallanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
71 000 bostäder till salu. Rekord?

Snart lär vi passera 80 000. Och priserna ska upp tydligen.
Helt sjukt.

Antal bostäder till salu i Augusti, har ju alltid legat på 2573 st. Ända sedan år 1432 har det varit så.

Det här är helt sjukt. Man kan nästan tro att vi befinner oss i en dipp. På en marknad som är rörlig.

Tittar man riktigt noga, kanske man kan hitta ett minimital för antal bostäder till salu i Augusti någonstans historiskt? Eller nej. Det går ju inte.

Antal bostäder till salu har ju alltid varit 2573. Alltid.

Ändrar sig marknaden, är det kört.

Fyfan!

Helt jävla sjukt!

Saker ser inte ut som dom alltid gjort. Vad ska vi ta oss till?

Jag hörde att någon hade tankat bensin, i en dieselbil i Yorkshire UK förra veckan. Vad kommer hända med bostadsmarknaden nu?

Kan vi ta oss ur detta?

Tveksamt!
Citera
2023-08-20, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Man argumenterar väl för löneförhöjning genom att visa resultaten på de man producerar och inte externa faktorer.

Du kanske har hört att facken använder det argumentet vid förhandlingar.

Varför skulle då en enskild individ inte göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in