Citat:
Ursprungligen postat av
vanartad
Du inbillar dig således att vi lever i en nannystat, där tant staten lyfter upp dig ur sandlådan, torkar dina tårar och borstar av dig gruset.
Sverige har sannolikt endast två alternativ i nuläget om inget dramatiskt händer (typ krig)
- Offra BLT
- Offra Sveriges välstånd
Vi har en groteskt hög
NEGATIV realränta i Sverige som är extremt inflationsdrivande.
Vi måste långsiktigt ha en positiv realränta för att inflationen skall falla. (jmf t.ex. med ett reglersystem)
Hyperinflation??!!!
Begriper du ens vad du talar om. Hyperinflation är extremt svårt att ta sig ur, jmf Zimbabwe, Tyskland,…Det krävs extrema åtgärder för att återfå förtroendet för en valuta oavsett hur många gånger du byter namnet på sagda valuta i ett land.
Frågan är väl närmast hur du lyckats vara så ofattbart obildad. Obildbar?
Jag förstår väldigt väl vad jag pratar om. Vem har sagt vi ska ta oss ur det? Alltså normies är så jävla dryga. Ni sitter och tror jag har nån emotionell anknytning till min analys. Jag önskar att framtiden är positiv, för det vore ju enklast. Jag äger bägge sidor av myntet + är lånfri, så jag är safe vad som än händer. För mig kan dom pumpa räntan till 1000%, påverkar mig inte. Inflationen kan gå till 2000% MoM och jag är safe då också. Det enda jag ger er är den tragiska verkligheten. Stater väljer alltid inflationsdöd för kk. Dom kommer offra Sveriges välstånd och BLT men satsa på bidragen för att undvika att samhället upplöses p.g.a. våld från olika grupperingar.
Det är min analys. Sen vad jag vill ha är något helt annat men det fattar väl inte 100iq tv tittande svensson på fb.