Citat:
Ursprungligen postat av
Ruttet-apple
Ja det är nog så. Och många hoppas säkert fortfarande att elpriserna kommer gå ner igen och räntan börja sänkas. Jag tror de kommer bli besvikna. Vi kommer få leva med högre räntor och energipriser ett bra tag framöver skulle jag tro. Lika bra att ställa in sig på att 4% ränta och 1-2kr/kWh är det nya normala. När folk förstått det och förväntar sig månadskostnader på lång sikt därefter tror jag bostadsmarknaden kommer stabilisera sig.
Jo, det kan man ju tro. Eller så tittar man vad andra som får betalt för att tro prognosticerar och faktiskt satsar lite pengar på det. Dina våta dröm med höga räntor (och jag anser inte att vi har höga räntor än även om de är rejält högre får nåt år sen och förmodligen ganska nära toppen) och högt el-pris verkar inte vara det marknaden tror.
Men om du frågar mig så kommer det bli domedagsprofeterna i tråden som kommer att bli besvikna, igen. Och en fråga som hänger ihop med det sagda; blir det aldrig billigt nog för er kollaps-tomtar att ni faktiskt köper nåt? Eller faller de domedagsprofeterna bort från tråden när bostaden är säkrad och därför inte hörs mer?